Ftp opsætning hvor finder jeg noget om det~
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-10-02 09:05

Hej

Jeg skal sætte en FTP op på min arbejdsplads, er der et sted jeg kan læse
mere om det?

Jeg har en Dell P2 400mhz/128 mb ram med 18 gb disk tilrådighed. Kan man
sikre at den ikke giver adgang til resten af netværket?

Vi kører standard netværk med 192.168.0.x/255.255.255.0

Stef

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-10-02 09:34

Stefan Jacobsen <stefware@email.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> sikre at den ikke giver adgang til resten af netværket?
>
> Vi kører standard netværk med 192.168.0.x/255.255.255.0

Det kræver et FTP server program for at installere en, og installation og
opsætning af programmet finder du i manualen til det.

Det med adgang kan du beskytte dig med brugernavn og adgangskode for at
logge på ftp serveren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Torben Nielsen

Dato : 23-10-02 09:50

On Wed, 23 Oct 2002 10:05:02 +0200, Stefan Jacobsen wrote:

> [...]
> sikre at den ikke giver adgang til resten af netværket?
>
> Vi kører standard netværk med 192.168.0.x/255.255.255.0

Det kommer an på hvilket OS har du tænkt dig at bruge ??

Du kan eventuelt spørge i henholdsvis
dk.edb.system.unix
dk.edb.system.ms-windows

Torben

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-10-02 11:25

Jeg har en Windows NT 4.0 tilrådighed, jeg overvejede at bruge den FTP som
den kommer med.

Stef

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-10-02 19:13

In article <B9DC24CE.BB33%stefware@email.dk>, Stefan Jacobsen wrote:
> [...]
> sikre at den ikke giver adgang til resten af netværket?
>
> Vi kører standard netværk med 192.168.0.x/255.255.255.0

Hvis du bruger Microsoft produkter, så starter du med følgende:

Omdøb administrator kontoen. Slet den eventuelt efter at have
meldt en domæne bruger ind i local admins. Sør for alle konti
har gode stærke passwords.

Kør alle Windows Update fixes på maskinen.
Kør Baseline Security Advisor.
Ret ALLE de fejl den finder.
Fjern fil og printerdeling.

Kør IIS Lockdown på den. Der er vist både et værktøj og en vejledning.

Herefter kan du begynde at læse om hvorledes du konfigurerer
FTP serveren. Husk at sætte dir listings til UNIX format, og
IKKE til DOS.

Placer din maskine i din DMZ, og sørg for at der kun er adgang
på port 20 og 21 til maskinen.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-10-02 22:28

Øhhhhh ok?