Hvilken sandbund?
Fra : Dennis M. Hansen

Dato : 23-10-02 08:28

Hej,

I mit akvarie bruger jeg meget fint sand, som jeg har skaffet i en grusgrav.
Jeg tror ikke sandet kan blive finere end det er.

Mit spørgsmål er så:
hvilket sand er bedst til cichlider fra malawi og tanganyika ??? er det
meget fint sand, eller må der gerne være en anelse groft - eller noget helt
andet?
Grunden til jeg bruger det helt fine, er fordi jeg synes det ser godt ud -
udover det ser det også ud til at fiskene er ret vilde med det....

Mvh Dennis

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 23-10-02 08:54

Der står lidt her: http://hem.passagen.se/mipcom/cichlids/akvariet.html

--

Venligst / Regards,
Thomas Schreiber - stall.dk

"There are two things in life which are infinite. The univers, and humans
stupidity!"
- Albert Einstein

Fra : Dennis M. Hansen

Dato : 23-10-02 11:22

> Der står lidt her: http://hem.passagen.se/mipcom/cichlids/akvariet.html

Der står årsagen til de store "stengrus" er at det ikke skader akvariet så
meget.
Men hvad er egenligt bedst for fisekene... hvad er det for sandbund de har i
søerne - det varierer måske også meget, eller?

Dennis

Fra : Linux

Dato : 23-10-02 14:44

Hej Dennis.

Jeg har da strandsand , hentet fra Fjellerup strand i mit det ene akvarie
og det går da fint.
Så hæld du da barre noget mere i din "pool"
ps det må da have taget en helveds tid at skylle det sand har det ikke ??

Mhv. Linux

---

Fra : KatjaStrofen

Dato : 23-10-02 14:44

Dennis M. Hansen <dennis.fjern@dpnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:fLut9.519$CK.712@news.get2net.dk...
Da cichliderne bruger sandet til at rense gælder i [Foruden at flytte rundt
på sten og planter] - er det fine sand nok at foretrække - har ihvertilfælde
observeret at mine cichlider er gladere for fint sand..frem for grus!

AT holde cichlider i alm akvariegrus [de der små sten i mærkelige farver]
Synes jeg er synd.. da det er vigtigt at cichliderne som tidl. nævnt kan
rense gælderne

Svar nok ?

katja