En forsigtig forespørgsel
Fra : Leyna

Dato : 23-10-02 07:19

Hej NG

Jeg har læst lidt i denne gruppe i de sidste dage og overskriften
kommer så af, at det føles lidt som om alle herinde kender hinanden og
alle har pragteksemplarer af racekatte. Mine to katte er "bare" alm.
huskatte, så jeg føler mig lidt "ved siden af", selv om mine katte
naturligvis er de smukkeste der findes.
Frunden til at jeg overhovedet kommer herind, er at jeg har problemer
med den ene af kattene. De er begge både ude og inde katte, men den
ene kat har det altså med at besørge rundt omkring i huset. Katten der
er problemer med er en jeg har overtaget for nylig. Jeg har haft hende
siden 1. september, og det er gået fint med at få hende til at enes
med min gamle kat. Det er to hunkatte og de er begge neutraliserede.
De har en kattebakke til deling, og som regel går det også fint, men
vi har altså nogle "uheld".
Jeg har forsøgt at bruge noget spray fra Vitakraft der hedder
"Cat-Stop", men det er katten fuldstændig ligeglad med. Hun besørger
stadig hvor det passer hende. Jeg er så blevet anbefalet at bruge
kanel, men samme nedslående resultat. Katten er utrolig kælen og meget
social, så jeg ville være ked af at skulle af med hende igen, så hvis
der er nogen der har et rigtig godt råd, ville jeg blive meget glad.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Trine A.

Dato : 23-10-02 07:24

Hej Leyna

Først et stort velkommen til gruppen.

Dernæst vil jeg sige at vi er mange herinde der "bare" har huskatte
du er absolut ikke ved siden af!!
Katte er katte hvad enten de har fine stamtavler eller ej...og det vi har
tilfælles herinde er netop den holdning og den store kærlighed til netop
disse dejlige kræ

Dit spørgsmål vil jeg lade de andre om, da jeg ikke kender til det problem.

Mange hilsener
Trine og Luna ( som også "bare" er huskat

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 23-10-02 07:42

Hej Leyna

VELKOMMEN.

Jeg er også en af de heldige der har to dejlige katte uden stamtavle og på
fredag en med. Uanset stamtavle er dette en kat og det er katten vi har
tilfælles herinde. Vi kender efterhånde hinanden herinde mn vi snakker jo
næsten sammen hverdag Jeg begyndte først at skrive her engang i juli og
jeg ved da efterhånden hvem der er hvem... Sku man være i tvivl er
profilerne på vores hjemmeside en god hjælp

Ang. dit spørgsmål kan jeg desværre ikke hjælpe da jeg ikke har oplevet det
selv, men jeg er sikker på der er andre der er fulde af gode råd.

Men igen Velkommen til

Randi

Fra : Leyna

Dato : 23-10-02 08:47

On Wed, 23 Oct 2002 08:42:29 +0200, "Randi Skindbjerg Kristensen"
<randi.skindbjerg.kristensen@skolekom.dk> wrote:

>VELKOMMEN.
Tak for det. Hvor er det pragtfuldt at få sådan en velkomst!

> [...]
>jeg ved da efterhånden hvem der er hvem... Sku man være i tvivl er
>profilerne på vores hjemmeside en god hjælp

Jeg har prøvet at kigge lidt på hjemmesiden, men helt ærligt så har
jeg ikke rigtigt kunne finde rundt på den, og jeg er ellers ikke
nybegynder, men der skal nu nok blive gjort et nyt forsøg.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ann K.

Dato : 24-10-02 00:40

Hejsa.

>Jeg har læst lidt i denne gruppe i de sidste dage og overskriften
>kommer så af, at det føles lidt som om alle herinde kender hinanden og
>alle har pragteksemplarer af racekatte.

Jo - Leyna... Vi kender skam hinanden
Gruppen er for katte-tosser... et sted, hvor det er tilladt og endda
ligefrem forventes at man konstant fortæller om lige netop sit/sine
pragteksemplar(er)... det giver helt automatisk et bånd mellem gruppens
faste skribenter
Nogle af os har mødt hinanden IRL ved de nok så berømte kattetræf...
andre kender jeg kun gennem deres signaturer.
Gruppen har desuden stiftet DHMK = Den Hemmelige MuseKlub... en måde,
hvorpå man kan genkende hinanden , når/hvis man skulle få den ide at
møde op på en katteudstilling - ret simpelt; du fastgør bare en lille
stofmus på din bluse eller jakke og alle "de indviede" (dvs NG's læsere)
ved så at du er én fra gruppen Nogle gange aftaler man så at mødes
et bestemt sted på udstillingen, men som regel har de fleste af
opdrætterne lynende travlt og kan derfor bedst mødes hos deres kattes
bur... Sådan har alle mulighed for at mødes på trods af den ellers store
afstand mellem landsdelene...

En anden ting ved denne gruppe... Man får en hulens bunke kontakter!
Især, når man begynder at tænke på at anskaffe sig en (ny) kat... Og det
er altså rart at kunne købe en kat fra et menneske, man (måske) har
"skrevet sammen med" i gennem længere tid
Jeg har i hvert fald tænkt mig at benytte mig af dette, når jeg om mange
år skal have "nyt blod" til Banden herhjemme

>Mine to katte er "bare" alm.
>huskatte, så jeg føler mig lidt "ved siden af", selv om mine katte
>naturligvis er de smukkeste der findes.

Ganske vist er dine katte nok smukke - mine er nu både kønnere og
dejligere! - men lov mig én ting... kald dem aldrig "almindelige"
igen! Det er vel ægte katte - ikk' ???

Mvh Ann

Fra : Leyna

Dato : 24-10-02 07:06

On Thu, 24 Oct 2002 01:39:34 +0200, "Ann K." <tsars@os.dk> wrote:

> [...]
>ligefrem forventes at man konstant fortæller om lige netop sit/sine
>pragteksemplar(er)... det giver helt automatisk et bånd mellem gruppens

Jeg VIDSTE bare at jeg var lidt ved siden af. Jeg er bare almindelig
tosset! men selvfølgelig er mine katte også pragteksemplarer og
jeg var da ikke til at skyde igennem da jeg fik ros for min pleje af
Mini hos dyrlægen. Mini er et arvestykke, som jeg vist har nævnt før,
og jeg aner absolut intet om hvordan man holder kat. Så jeg var meget
stolt!

> [...]
>Jeg har i hvert fald tænkt mig at benytte mig af dette, når jeg om mange
>år skal have "nyt blod" til Banden herhjemme

Det er jo storartet, og jeg synes atdet er fint at man kan finde ud af
at mødes IRL. Det er der iøvrigt flere NG's der gør. Nu har jeg ikke
brug for en ny kat, men jeg har brug for en helt ny dyrlæge, da jeg er
flyttet til det mørke Jylland og ikke kender et øje herovre. Nærmeste
by er Ørsted. Nærmeste større by er Randers. Er der nogen fra dette
område som kan anbefale mig en go' dyrlæge?

>Ganske vist er dine katte nok smukke - mine er nu både kønnere og
>dejligere! - men lov mig én ting... kald dem aldrig "almindelige"
>igen! Det er vel ægte katte - ikk' ???

Findes der uægte katte? Der er vel kun tale om racerenhed eller ej.

Okay, helt almindelige er de da heller ikke. Mini kan f.eks hverken
Miave eller spinde. Det har hun aldrig kunne. De lyde der kommer fra
hende når hun forsøger at miave er godt nok ynkelige - og ret groteske
når de kommer fra sådan et stort skrummel af en kat!
Men de er stadigvæk de smukkeste katte!!!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Sander

Dato : 24-10-02 07:52

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse

Hej Leyna !

> [...]
> by er Ørsted. Nærmeste større by er Randers. Er der nogen fra dette
> område som kan anbefale mig en go' dyrlæge?

Jeg kan anbefale dig dyreklinikken i Allingåbro. Dem har vi benyttet for, et
par år tilbage. De har vidst flyttet deres lokaler, men er stadig beliggende
i Allingåbro ( ca. 5 km. fra Ørsted ). Du kan nok finde dem i din
telefonbog.
Vi bruger dem ikke mere, da vi er flyttet til Århus.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 24-10-02 11:44

On Thu, 24 Oct 2002 08:52:25 +0200, "Sander" <sander@tjekmig.dk>
wrote:

> [...]
>par år tilbage. De har vidst flyttet deres lokaler, men er stadig beliggende
>i Allingåbro ( ca. 5 km. fra Ørsted ). Du kan nok finde dem i din

Jeg ved hvor den ligger. Har kørt forbi adskillige gange. Jeg vidste
jo bare ikke om den var go'. Tak for rådet.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 23-10-02 08:45

On Wed, 23 Oct 2002 08:24:16 +0200, "Trine A." <ta@kirstein.dk> wrote:

>Hej Leyna
>
>Først et stort velkommen til gruppen.
Mange tak. Jeg tror altså også at jeg bliver her et stykke tid, for
her virker hyggeligt.

> [...]
>tilfælles herinde er netop den holdning og den store kærlighed til netop

Jeg har jo kigget lidt på links til billeder af diverse katte, go
syntes kun at finde de fine racekatte, og fokuserede nok også på at
der blev snakket udstilling osv. Dér kan jeg jo slet ikke være med.
Jeg er bare en gald dyreelsker. (Jeg har også en hundehvalp.)

>Dit spørgsmål vil jeg lade de andre om, da jeg ikke kender til det problem.

Det skal du slet ikke være ked af. Det er et træls problem! :o/
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-10-02 07:33

Leyna wrote:
> Hej NG

hej Lenya....

> Jeg har læst lidt i denne gruppe i de sidste dage og overskriften
> kommer så af, at det føles lidt som om alle herinde kender hinanden og
> alle har pragteksemplarer af racekatte.

jeg kan allerede med det samme sige at din forsigtighed er komplet
ubegrundet..... godt nok findes der folk med racekatte herinde, men
"huskatte folket" er rent faktisk i stærkt overtal ;)
hvis du slår et smut forbi vores allesammens hjemmeside på
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk vil du kunne få syn for sagen, hvis du
bladrer lidt rundt i vores profiler og kigger på vores kattistik.... ;)

> Mine to katte er "bare" alm.
> huskatte, så jeg føler mig lidt "ved siden af", selv om mine katte
> naturligvis er de smukkeste der findes.

they allways are *G*

> [...]
> med min gamle kat. Det er to hunkatte og de er begge neutraliserede.
> De har en kattebakke til deling, og som regel går det også fint, men

umiddelbart vil mit bud være markering.... hun fortæller simpelthen at dette
er hendes hus og at hun bor her nu....... det passer sådan nogenlunde med
den tid der er gået siden overtagelsen, så er det ligeomkring nu hun er
blevet helt tryg og har fundet ud af at dette er hendes hjem.....

det kan også være en form for magtvisning overfor den anden mis.....

> [...]
> social, så jeg ville være ked af at skulle af med hende igen, så hvis
> der er nogen der har et rigtig godt råd, ville jeg blive meget glad.

Feliway.... det må vist være vejen frem*G*
det er en spray du kan købe hos visse dyrehandler og de fleste dyrlæger...
den er ret hamper i indkøb men for langt de fleste absolut pengene værd....
den indeholder katteduft... og virker ved at du sprayer de pågældende steder
( hvor katten markerer) med et par pift at feliway og så vil katten kunne
lugte det og huske "nååå ja, der har jeg allerede markeret" og så ikke gøre
det der igen.....

håber det kunne hjælpe lidt ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Leyna

Dato : 23-10-02 09:08

On Wed, 23 Oct 2002 08:32:43 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

> [...]
>http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk vil du kunne få syn for sagen, hvis du
>bladrer lidt rundt i vores profiler og kigger på vores kattistik.... ;)

Okay, jeg gjorde lige forsøget igen, og nu lykkedes det skam at finde
rundt. Linda er vel nok flot!
Skal man oprettes som bruger på denne side, og hvordan gør man så det?
Jeg ville da ikke have noget imod at lægge et par billeder ind af mine
dejlige katte. Min ældste kat ligner iøvrigt din Sweety. Min er bare
lidt ... hmmmm ... kraftigere "bygget".

> [...]
>den tid der er gået siden overtagelsen, så er det ligeomkring nu hun er
>blevet helt tryg og har fundet ud af at dette er hendes hjem.....

Markering fra en sterriliseret kat? Ja, nu aner jeg ikke en dyt om
katte. Min første kat fik jeg kun fordi min elskede mor pludselig
afgik ved døden, og så var den dejlige mis helt alene i verden. Jeg
har dog dyrlægens ord for at sådan en kan jeg vist sagtens håndtere.
Jeg skal bare passe på ikke at overfodre. Mini, som den kat hedder er
lidt rund i det!
Men Popsie, som er problemkatten har griset fra starten. Jeg troede
ellers at det var Mini der havde fået stress og derfor var begyndt at
lægge små hilsener over hele huset, men nu er jeg ikke så sikker mere.
Popsie er nederst i rangordenen. Det er helt tydeligt, selv for en
nybegynder som mig, og det er ikke hver dag jeg finder
efterladenskaber fra hende. Jeg har også set at hun bruger bakken ind
imellem, så det er ikke fordi hun ikke ved hvad den er til. Oftest
besørger hun faktisk lige ved sien af bakken, og det er IKKE fordi
bakken er fyldt.

>det kan også være en form for magtvisning overfor den anden mis.....

Popsie virker ikke særlig dominerende. Hun kommer fra et hjem med
mange katte og to hunde, og der stod hun nederst på rangstigen. Det
gør hun stadig, men nu er der kun en kat og en hundehvalp at "kæmpe"
med, så hun trives væsentligt bedre. Hunden får lov til at tygge hende
i ørene uden at hun gør noget og den anden kat slog ud efter hende i
starten uden at hun gjorde nogen form for modstand, så den tror jeg
ikke helt på.

> [...]
>lugte det og huske "nååå ja, der har jeg allerede markeret" og så ikke gøre

Det giver i hvert fald nogle flere spørgsmål fra min side.
Når jeg sprayer med den, kommer der så til at lugte af kattetis?
Popsie har nemlig tisset i sofaen, men ellers er det mest "visitkort"
hun lægger rundt omkring. Jeg synes stadig at sofaen lugter, selvom
jeg har renset den så godt jeg kunne. Jeg er jo ikke vild med at hele
huset skal lugte af kattestrint, men jeg er da villig til at anskaffe
noget spray hvis det kan tage lugten og få katten til at holde sig til
bakken fremover.
Jeg har ikke set omtalte spray, men vil da kigge efter den. tak for
rådet.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ida

Dato : 23-10-02 09:13

Hej og velkommen til *s*
Der findes et produkt, der kan tage lugten fra din sofa "PISt væk" hedder
det og skal sprøjtes på i samme mænge, som katten har urineret.. det tager
selv lugten fra en fertil hankat og så er det ugiftigt
Du kan købe det her http://www.kattens.net/pist_vaek.htm prisen er meget
overkommelig.
Ida

--
DK CorkyCoon
www.corkycoon.subnet.dk -killinger til salg

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-10-02 09:33

Leyna wrote:

> Okay, jeg gjorde lige forsøget igen, og nu lykkedes det skam at finde
> rundt. Linda er vel nok flot!

tak for roserne :) det synes vi naturligvis også selv*G*

> Skal man oprettes som bruger på denne side, og hvordan gør man så det?

det lille nummer klarer du oppe ihøjre hjørne hvor der står med småt i den
orange kasse " ny bruger"

> Jeg ville da ikke have noget imod at lægge et par billeder ind af mine
> dejlige katte. Min ældste kat ligner iøvrigt din Sweety. Min er bare
> lidt ... hmmmm ... kraftigere "bygget".

hehe skindet bedrager*G* sweety er en adstadig herre på 3 år og 6,5 kg*GGG*
jeg glæder mig til at se dine missere ;)

> Markering fra en sterriliseret kat?

ja da... sterriliserede katte har jo stadig deres domæner og skal da sørge
for at fortælle hele verden at her bor de altså....
for de fleste katte er det tilstrækkeligt at duft markere med kirtlerne ved
munden og sådan, men indimellem er der katte hvor det ikke er helt nok,
enten fordi de er nye et sted eller fordi duftmarkeringen fra andre dyr er
mere dominerende.......

> [...]
> har dog dyrlægens ord for at sådan en kan jeg vist sagtens håndtere.
> Jeg skal bare passe på ikke at overfodre. Mini, som den kat hedder er

hehe, nu fodrer jeg primært med RC Indoor, men især rasmine og sweety har
tendenser*G* linda taber sig især i foråret hvor løbetiden sætter ind...
lige nu er hun faktisk helt dejlig rund at se på*G* og hun vejer næsten 3
kg*G*

> [...]
> imellem, så det er ikke fordi hun ikke ved hvad den er til. Oftest
> besørger hun faktisk lige ved sien af bakken, og det er IKKE fordi

en anden mulighed kunne være at give dem en bakke hver...... men umiddelbart
vil jeg stadig mene det kan være markering, især i betragtning af at hun
ligger nederst og at hun nu vil have en bedre chance for at kæmpe sig
op.....

> [...]
> i ørene uden at hun gør noget og den anden kat slog ud efter hende i
> starten uden at hun gjorde nogen form for modstand, så den tror jeg

for "utrænede" kan en dominerende kat sagtens være underkatten.... det kan
være svært at gennemskue om katten gør forskelige ting fordi den er underkat
eller for at skabe fred i hjemmet....
ikke at jeg siger du ikke kan have ret... naturligvis kan du det, det er
immervæk dig der kender kattene....
men kik lidt på hvordan de artes sammen.... ofte er den dominerende kat
dominerende uden at være aggresiv..... den bestemmer med små blik og vift
med halen.... og faktisk kan det sagtens være tegn på at det er hende der
bestemmer ( eller vil bestemme) når hunden får lov at gnaske og den gamle
kat er aggressiv......

> Det giver i hvert fald nogle flere spørgsmål fra min side.

bring 'em on....

> Når jeg sprayer med den, kommer der så til at lugte af kattetis?

nej.... feliway er katteferomoner nærmest... de kan ikke lugtes af
mennesker, men katte kan fornemme dem......

> [...]
> huset skal lugte af kattestrint, men jeg er da villig til at anskaffe
> noget spray hvis det kan tage lugten og få katten til at holde sig til

feliway tager ikke lugten, men skulle gerne gå ind og stoppe adfærden... det
er ligesom pointen med den....
for at fjerne lugten kan du bruge pist væk som en anden også har
anbefalet......
du kan læse mere om feliway her:
http://www.feliway.com/html2/shop.php3/index.html

> Jeg har ikke set omtalte spray, men vil da kigge efter den. tak for
> rådet.

den er også nem at overse for det er en forholdsvis lille flaske*G* prøv at
spørge i din lokale dyrehandel eller hos din dyrlæge........

Fra : Leyna

Dato : 23-10-02 12:40

On Wed, 23 Oct 2002 10:33:28 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

>hehe skindet bedrager*G* sweety er en adstadig herre på 3 år og 6,5 kg*GGG*
>jeg glæder mig til at se dine missere ;)

Mini er kun 2 år, og jeg ved (heldigvis) ikke hvad hun vejer, men når
jeg ser andres katte, så kan jeg da godt se at hun er lidt stor idet!

> [...]
>lige nu er hun faktisk helt dejlig rund at se på*G* og hun vejer næsten 3

Mini vil "kun" have Whiskas, så det får hun. Dåsemad og tørfoder, og
hun har en pels som silke, så helt galt kan det vel ikke være...?

> [...]
>bestemmer ( eller vil bestemme) når hunden får lov at gnaske og den gamle

Mini er ikke direkte aggressiv, men hun hvæser da hvis hunden kommer
for tæt på. Nu er hun heller ikke vant til hunde overhovedet, hvorimod
Popsi kommer fra et hjem med to hunde, så hun er vant til at være
"tyggedyr".
Men som du beskriver den dominerende adfærd her er der slet ikke nogen
tvivl. Det er Mini der kører det løb.

> [...]
>er ligesom pointen med den....
>for at fjerne lugten kan du bruge pist væk som en anden også har

Det er spørgsmålet om det er feliway jeg skal bruge. Hun har tisset i
sofaen, ja - men det er vist osse den eneste gang hun har tisset
indendørs. Det er mere hendes "visitkort" jeg gerne vil slippe for.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-10-02 12:46

Leyna wrote:

> Mini vil "kun" have Whiskas, så det får hun. Dåsemad og tørfoder, og
> hun har en pels som silke, så helt galt kan det vel ikke være...?

altså som udgangspunkt vil jeg jo altid sige at et lødigt foder som man
køber i dyrehandlen er bedre end whiskas.... pelsen er en god indikator, men
også foderstanden ( om katten er for tyk/tynd) og afføringskonsistensen og
mængden er værd at tage med i kalkulationerne......
jeg har selv kunne mærke væsentlig forbedring i det hele efter jeg skiftede
til RC..... og ang vådfoder siges der jo at det er noget dyrt vand*G*
whiskas indeholder ca 80% vand......
men der er så mange meninger nu, og for bare et år siden hed det sig at kun
tørfoder var rigeligt, men så kom det frem at vådfoder var bedre fordi
kattens "naturlige" foderdyr jo også indeholder vand*G*

når jeg siger jeg fodrer primært med RC er det fordi det er det der altid er
i skålen.... derudover får de nu og da råt kød, mælkeprodukter og den
sjældne dåse guf*G*

> [...]
> "tyggedyr".
> Men som du beskriver den dominerende adfærd her er der slet ikke nogen

;)

> Det er spørgsmålet om det er feliway jeg skal bruge. Hun har tisset i
> sofaen, ja - men det er vist osse den eneste gang hun har tisset
> indendørs. Det er mere hendes "visitkort" jeg gerne vil slippe for.

for nogle har det også været effektivt med feliway for at fjerne
visitkortene.....
at hun har tisset i sofaen den ene gang kan have tusinde forskellige
årsager....

mit bud er at du kan prøve at skifte gruset... virker det ikke så sæt endnu
en bakke op til dem.... og virker det ikke så prøv med feliway.....
men som udgangspunkt er det ALTID en god ide at få tjekket en urenlig kat af
dyrlægen.... det kan være noget helbredsmæssigt der er galt ;)

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 23-10-02 10:50

> [...]
> imellem, så det er ikke fordi hun ikke ved hvad den er til. Oftest
> besørger hun faktisk lige ved sien af bakken, og det er IKKE fordi

Hej Leyna!
Det lyder fuldstændig som det problem vi har med vores gamle kat, Gaby (se
evt. tidligere tråde, hvor jeg har skrevet om det). Hun bruger også
kattebakken til at tisse i, men besørger som regel på gulvet i nærheden (dog
ikke altid, hun bruger også af og til de 2-3 nærmeste rum
Vi har prøvet både en ekstra bakke og Feliway; desværre uden resultat. Gabys
problem er formentlig alderdom (hun er 14½), kombineret med at vi har fået
nye katte i huset.

> Når jeg sprayer med den, kommer der så til at lugte af kattetis?
Feliway lugter ganske rigtigt ikke af kattetis; det skal vist efterligne de
lugte, katten afsætter ved at gnide hovedet mod ting. Men jeg holder
alligevel vejret, når jeg sprayer, for det er ikke behageligt at indånde.

Som sagt har vi desværre ikke kunnet løse problemet, så aflivning er ved at
være næste skridt (men okay, det har vi "truet" med i alle de 12 år vi har
haft hende (der har altid været forsk. problemer med hende), så venner og
bekendte trækker bare på smilebåndet, når vi siger det *s*).

Jeg håber, du får bedre held med Popsie.

Mvh. Else.
--
Nu med hjemmeside: www.geocities.com/gyldenk

Fra : Leyna

Dato : 23-10-02 12:46

On Wed, 23 Oct 2002 11:49:47 +0200, "Else Gyldenkærne"
<gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote:

> [...]

>problem er formentlig alderdom (hun er 14½), kombineret med at vi har fået

Popsie er kun 1½ år gammel, så jeg tror ikke at det er aldersbetinget.

Og du beskriver problemet ret præcist. Hun besørger lige ved siden af
bakken. Det er frustrende, for hvor svært kan det være lige at sætte
måsen ind over bakken?

>Feliway lugter ganske rigtigt ikke af kattetis; det skal vist efterligne de
>lugte, katten afsætter ved at gnide hovedet mod ting. Men jeg holder
>alligevel vejret, når jeg sprayer, for det er ikke behageligt at indånde.

Hmmmm... Jeg har brug for noget til at tage lugten, så jeg prøver nok
pist væk i første omgang. Måske en kombination af begge dele...

> [...]
>bekendte trækker bare på smilebåndet, når vi siger det *s*).
>
>Jeg håber, du får bedre held med Popsie.

Det håbder jeg så sendelig også, for aflivning har da også været på
tale her, og det ville jeg være oprigtigt ked af for jeg kan se hvor
katten endelig trives. Hun havde det skidt der hvor hun kom fra. Ikke
at de ikke behandlede hende godt, men katten kunne bare ikke trives,
hvilket også var grunden til at vi fik hende. De ville gerne have at
katten fik det bedre, og det fik hun her, såeh...
Kryds fingre for os!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Camilla Baird

Dato : 23-10-02 12:54

> [...]
>
> Og du beskriver problemet ret præcist. Hun besørger lige ved siden af
> bakken. Det er frustrende, for hvor svært kan det være lige at sætte

Først og fremmest velkommen til

Du siger, at det kun er afføringen der bliver placeret lige uden for
bakken... Har du snakket med en dyrlæge om dette? Hvis hun har ondt i
"maven", forbinder hun måske denne smerte med bakken... Hun vil så derfor
forsøge, om det gør mindre ondt at aflevere afføringen andre steder...

En anden mulighed er, at sætte en ekstra bakke op. Nogle katte vil gerne
have en bakke til afføring og en bakke til at tisse i.
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : bankehytten

Dato : 23-10-02 16:26

Hej

Jeg putter baldrian i min kattebakke hvis nogle af mine katte tisser ved siden af så bliver de lidt extra glade for bakken. baldrian kan man købe hos dyrhandleren.

> [...]
> Popsie har nemlig tisset i sofaen, men ellers er det mest "visitkort"
> hun lægger rundt omkring. Jeg synes stadig at sofaen lugter, selvom

Til sofaen kan jeg anbefalde pis`t væk den kan købes på www.kattens.net det difinicere og har en dejlig duft det skulle også gøre så ikke katten har lyst til at urinere det samme sted du skal dog huske at det skal trække lige så langt ned som tissen men det står vist på brugsanvisningen.

Knus henriette der både har racekatte og huskatte

--
Norske skovkat og Main coon
http://bankehytten.homepage.dk

Fra : Kirstine

Dato : 23-10-02 07:43

In article <kcfcrug9k8efghfo0u00naub8dhc51amr6@4ax.com>, webmaster@big-
girls.dk says...
> [...]
> alle har pragteksemplarer af racekatte. Mine to katte er "bare" alm.
> huskatte, så jeg føler mig lidt "ved siden af", selv om mine katte

Jeg har nu indtryk af, at brugerne herinde har racekatte og huskatte i en
skøn forening og mener, at alle katte er herlige *S* Selv er jeg den
lykkelige samboende med to affaldskatte, som nok aldrig ville kunne komme
i nærheden af at få en stamtavle...og de er absolut også pragteksemplarer
*G*

Du tager iøvrigt helt fejl - mine to kattekræ er da uden tvivl de
smukkeste

> [...]
> med min gamle kat. Det er to hunkatte og de er begge neutraliserede.
> De har en kattebakke til deling, og som regel går det også fint, men

Det er bare så ærgeligt, når man finder sådan en overraskelse placeret et
strategisk sted i huset Jeg læser dit indlæg sådan, at det er
afførring, hun ikke altid bruger bakken til? Vores Tabasco gjorde det
samme i en periode, da han var omkring 5 mdr - det var ikke hver gang,
men det skete med jævnligt mellemrum, at han valgte at skide på gulvet
ude på badeværelset. For os hjalp det at skifte grus-mærke og så tømme
bakken oftere. Tabasco er en superrenlig mis og vælger som regel at bruge
bakken, når jeg lige har tømt den...nogle gange står han faktisk i kø,
mens jeg ordner bakken *G*

Vi startede med at tage ham til dyrlægen for at sikre os, at der ikke var
noget fysisk galt med ham.

--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Leyna

Dato : 23-10-02 09:19

On Wed, 23 Oct 2002 08:43:10 +0200, Kirstine <struds@paradis.dk>
wrote:

> [...]
>i nærheden af at få en stamtavle...og de er absolut også pragteksemplarer

Jeg kan se at I er ret enige om at katte er dejlige uanset om der er
papir på dem eller ej. En affaldskat... er det sådan en der er hevet
op af en skraldespand? Sådan noget forstår jeg bare slet ikke at folk
kan få sig selv til. Man smider da ikke levende væsener ud...!

>Du tager iøvrigt helt fejl - mine to kattekræ er da uden tvivl de
>smukkeste

Ka' det nu også passe?

> [...]
>bakken oftere. Tabasco er en superrenlig mis og vælger som regel at bruge
>bakken, når jeg lige har tømt den...nogle gange står han faktisk i kø,

Popsie har også tisset i sofaen, men ellers har hun vist ikke tisset
andre steder i huset. Det er nu også rigeligt, for jeg synes ikke at
jeg kan blive lugten kvit. Men ellers er det afføring hun vælger at
lægge rundt omkring.
Jeg har faktisk skiftet grusmærke siden jeg overtog hende, måske jeg
skulle skifte tilbage og se om det hjælper?
Bakken bliver tømt mindst een gang om dagen, og da begge katte er ude
det meste af dagen, så er der som regel ikke meget at hente dér.

>Vi startede med at tage ham til dyrlægen for at sikre os, at der ikke var
>noget fysisk galt med ham.

Det skal vi alligevel, for hun skal snart vaccineres. Da jeg fik hende
var hun nyoperet (sterriliseret) og da havde dyrlægen ikke ville
vaccinere hende da hendes modstandskraft så var nedsat. Det var i
hvert fald den besked jeg fik. Nu var hun også meget mager da vi fik
hende, så måske var det meget godt. I hvert fald er hun kommet sig
gevaldigt.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kirstine

Dato : 25-10-02 18:45

In article <08mcru0kme761g6i6s1b0v5q39vqnu8qla@4ax.com>, webmaster@big-
girls.dk says...
> [...]

> op af en skraldespand? Sådan noget forstår jeg bare slet ikke at folk
> kan få sig selv til. Man smider da ikke levende væsener ud...!

Vi to er helt enige...men de findes nu desværre alligevel. Vores sorte
Julius var del af et kuld, der var blevet læsset i en affaldssæk og smidt
ud fra en bil

> Ka' det nu også passe?

*G*

> [...]
> andre steder i huset. Det er nu også rigeligt, for jeg synes ikke at
> jeg kan blive lugten kvit. Men ellers er det afføring hun vælger at

Uff...kattetis i møbler Rodalon virker ret godt til at fjerne lugt +
man er sikker på ikke at efterlade et duftspor, som katten så føler trang
til at markere på.

> Jeg har faktisk skiftet grusmærke siden jeg overtog hende, måske jeg
> skulle skifte tilbage og se om det hjælper?

Det kan da aldrig skade. Mange katte er faktisk ret hysteriske med deres
grus - jeg glemmer aldrig tabasco's reaktion, når jeg kom hjem med de nye
Litter Pearls *G* Han stak én pote op i bakken, trak den væk som havde
han brøndt sig, rystede pågældende pote voldsomt...og forsvandt med en
meget sigende mine. Da han senere på dagen afleverede en tissetår lige
ved saiden af bakken, var jeg ikke i tvivl. Du kan dælme tro, at jeg fik
skiftet tilbage til det oprindelige frus i en fart *G*

> Bakken bliver tømt mindst een gang om dagen, og da begge katte er ude
> det meste af dagen, så er der som regel ikke meget at hente dér.

Arj, det kan jeg godt se.

> [...]
> hvert fald den besked jeg fik. Nu var hun også meget mager da vi fik
> hende, så måske var det meget godt. I hvert fald er hun kommet sig

Jeg håber, at det hele forløber uden problemer

Fra : Leyna

Dato : 25-10-02 19:08

On Fri, 25 Oct 2002 19:44:51 +0200, Kirstine <struds@paradis.dk>
wrote:

> [...]

>Uff...kattetis i møbler Rodalon virker ret godt til at fjerne lugt +
>man er sikker på ikke at efterlade et duftspor, som katten så føler trang

Nu har jeg kigget efter Rodalon mange steder, men har stadigvæk ikke
fundet det. HVOR kan jeg købe det?

> [...]
>ved saiden af bakken, var jeg ikke i tvivl. Du kan dælme tro, at jeg fik
>skiftet tilbage til det oprindelige frus i en fart *G*

`*Fniiiiiis* Det startede bare lige min indre video. Jeg kan virlig se
det for mig!
Jeg hae opstillet en bakke mere, og det ser ud til at virke. Okay, der
hang altså lige en lille "kage" på kanten, men der var intet udenfor
på gulvet, så måske det har hjulpet...? *håber*

>Jeg håber, at det hele forløber uden problemer

Tak skal du have. Det håber jeg også. Popsie har desværre ofte tynd
mave, men jeg tror det skyldes at hun snasker i alting, og hvis vi
bare bliver lidt bedre til at rydde af og gemme væk, så håber jeg at
det hjælper på det.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-10-02 19:23

Leyna wrote:

> Nu har jeg kigget efter Rodalon mange steder, men har stadigvæk ikke
> fundet det. HVOR kan jeg købe det?

jeg har også måtte kigge forgæves, men har dog lokaliseret det i byens
største og mest velassorterede Matas ;)

Fra : Ragna Skott

Dato : 25-10-02 19:29

>Popsie har desværre ofte tynd
mave,

Det kan skyldes foderet. Var der ikke noget om, at du fodrer med Whiskas?
Mange katte får tynd mave af det.
Måske skulle du prøve at skifte til et godt tørfoder, som kan købes hos
dyrlæger og dyrehandlere. Det plejer at klare det problem, og du undgår at
skulle smide "forsmåede" rester ud.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Leyna

Dato : 25-10-02 21:15

On Fri, 25 Oct 2002 20:28:36 +0200, "Ragna Skott" <rahas@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>dyrlæger og dyrehandlere. Det plejer at klare det problem, og du undgår at

Rester? Hvad er rester? *G*
Er Whiskas da dårligt? Og hvad skal jeg så kigge efter?
Det skal lige nævnes at jeg bor laaaaaangt ude på landet og der er
ikke lige nogen velassorteret dyrehandel i nærheden.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-10-02 23:35

> On Fri, 25 Oct 2002 20:28:36 +0200, "Ragna Skott" <rahas@tdcadsl.dk>
> wrote:
> Er Whiskas da dårligt?

Ja det er det, og så er det alt for dyrt i brug. Nogle katte klarer sig fint
på Whiskas, men de fleste får tynd mave. Og så indeholder det, så vidt jeg
husker, lige i overkanten af magnesium. Magnesium kan fremkalde
urinvejssten. Desuden skal kattene spise alt for meget for at få dækket alle
deres behov, og det medfører ofte fede katte. Desuden har Whiskas ikke
særlig stor optagelighed, som resulterer at der kommer alt for meget ud af
den anden ende.

>Og hvad skal jeg så kigge efter?

Hill's, Iams, Eukanuba og Specifik.

> Det skal lige nævnes at jeg bor laaaaaangt ude på landet og der er
> ikke lige nogen velassorteret dyrehandel i nærheden.

Du kan evt. købe det over nettet. der findes firmaer, der bringer ud. Så
vidt jeg husker er www.petgo.dk et af dem.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Sander

Dato : 26-10-02 09:30

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan evt. købe det over nettet. der findes firmaer, der bringer ud. Så
> vidt jeg husker er www.petgo.dk et af dem.

Mange dyrlæger sælger også de mærker, som Nina nævner. Så vidt jeg husker,
også klinikken i Allingåbro.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 26-10-02 11:08

On Sat, 26 Oct 2002 10:29:34 +0200, "Sander" <sander@tjekmig.dk>
wrote:

>"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse

>Mange dyrlæger sælger også de mærker, som Nina nævner. Så vidt jeg husker,
>også klinikken i Allingåbro.

Det ville jo være oplagt at starte dér så!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 26-10-02 10:43

On Sat, 26 Oct 2002 00:34:50 +0200, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrote:

> [...]
>deres behov, og det medfører ofte fede katte. Desuden har Whiskas ikke
>særlig stor optagelighed, som resulterer at der kommer alt for meget ud af

Mini har aldrig rørt andet end Whiskas, men Popsie har levet på det
billige foder fra Netto før hun kom her. Det har jeg til gengæld
aldrig ville give Mini, da jeg tror på at pris og kvalitet hænger lidt
sammen. Men jeg er da villig til at prøve noget nyt.

>Hill's, Iams, Eukanuba og Specifik.

Hill's mener jeg at hav set en gang og Specifik er vist dyrlægens eget
mærke, eller hvad?

>Du kan evt. købe det over nettet. der findes firmaer, der bringer ud. Så
>vidt jeg husker er www.petgo.dk et af dem.

Og så sidder man her og vil gerne ind at kigge sig omkring, og så kan
siden ikke vises. Men url'en er vist go' nok, for der er masser af
resultater på netop den url hvis man søger på Google, så det er nok
bare serveren der er nede. Men tak for det. Jeg vil kigge på det.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kate

Dato : 25-10-02 23:41

Leyna <webmaster@big-girls.dk> wrote in

> Er Whiskas da dårligt? Og hvad skal jeg så kigge efter?

Uha, den diskussion er godt nok gennemtygget
Grunden til at _jeg_ ikke fodrer med whiskas er at Sofie får afsindigt
tynd mave af det, jeg har på det seneste prøvet andre mærker af
dåsefoder og det har altså ikke den virkning som whiskas har. Jeg aner
ikke hvad det er der gør det, men det er det faktum jeg har konstateret
her.
Som dagligt foder får de lidt forskelligt, men det er jo fordi jeg har
blandet flere aldersgrupper.
Mowgli, 5-mdrs killing, startede ud med Hill's Kitten, emn lader til at
få lidt blød mave af det så jeg er ved at skifte ham over på Specifik i
stedet for, stadig killingefoderet.
Sofie og Lante får Hill's R/D, både fordi de begge er lidt for runde om
maven, men også fordi Sofie faktisk ikke har haft tynd mave siden jeg
skiftede over på det sidste år i August. Nu skal der godt nok nærmest
en revolution til at skifte hende over på noget andet.
Johan får Hill's K/D, det er foder for katte med forhøjet nyretal,
hvilket han fik konstateret sidste år. Han blev faktisk startet på
Specifiks nyrefoder, men det brød han sig ikke om og da han ikke skal
tabe sig valgte jeg at skifte foder og det er han godt tilfreds med.

To væsentlige grunde til at jeg valgte Hill's da jeg fik Johan og
Sofie, var mine forældres første kat. På trods af en meget dårlig start
på livet blev han en meget smuk mis og mine forældre fodrede netop med
Hill's og den anden grund var at en pose på 10 kg kostede i omegnen af
400 kr og holdt ca. 10 uger til 3 katte, så var det faktisk lige
pludseligt ikke _så_ dyrt at ha' 3 katte

Ja, det blev, igen, en længere smøre, men det er så mine brundelser for
at fodre som jeg gør.

Forresten, udover tørkosten og lidt vådfoder får de så også fisk i ny
og næ og de to smådrenge får gnaveben, de to store gider ikke gnave
ben.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Leyna

Dato : 26-10-02 10:53

On Fri, 25 Oct 2002 22:40:55 +0000 (UTC), Kate <joeyREMOVE@oliwer.dk>
wrote:

>Leyna <webmaster@big-girls.dk> wrote in

>Uha, den diskussion er godt nok gennemtygget

Ja, undskyld. Det må så være før jeg er kommet ind her.
Jeg kan fortælle at Mini altid har spist Whiskas og aldrig har haft
problemer med maven, men hun er måske lige lovlig rund i det. Til
gengæld er hun blevet langt den største kat af det kuld og hendes
senere halvsøskende, og som tidligere fortalt så er hendes pels bare
tip top. Nu har jeg jo aldrig haft katte før, men da jeg besøgte det
hjem hvor hun kom fra og hilste på hendes mor halvsøskende, mostre
osv. så var forskellen på at rører ved dem og Mini som at røre ved
sandpapir og silke. Så på et eller andet plan må der da være noget jeg
har gjort rigtigt.
Til gengæld er jeg ikke så sart når jeg får at vide at det jeg fodrer
med vist ikke lige er sagen, men at der findes bedre alternativer. Jeg
er skam åben for inputs, og føler mig slet ikke personligt angrebet.
Og når jeg spørger ligeud, så forventer jeg jo også et ligefremt svar.
Jeg ønsker dog ikke at fodre udelukkende med tørfoder, for det har min
egen dyrlæge sagt er noget skidt, og hende stoler jeg altså meget på.
Desværre får jeg hende nok ikke at se mere, da det ville være lige
lovligt langt at skulle rejse til København hver gang der er noget.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-10-02 11:22

Leyna wrote:

> [...]
> Desværre får jeg hende nok ikke at se mere, da det ville være lige
> lovligt langt at skulle rejse til København hver gang der er noget.

selv fodrer jeg med royal canin ( som jeg også har nævnt før) og jeg kan
tydeligt se at mine misser elsker foderet og også trives kanont på det....
tørfoderet er primær foder her i huset, forstået på den måde at det altid er
i deres skål og de fodres ad libitum....
derudover får de vådfoder ( gerne kitekats poser eller en sjælden gang
whiskas poser) jeg er ikke begejstret for diverse dåser, men det er nu fordi
jeg har opserveret at mine missere går direkte efter væden der er ved
poserne.... derfor kommer jeg indimellem også en smule vand i når de fodres
med dem, får at få det til at strække længere....

derudover får de råt kød og surmælksprodukter når de vil have det....... de
får ikke "guf" hver dag... men gerne 4-5 gange om ugen......

jeg kender faktisk ikke ret mange der fodrer UDELUKKENDE med tørfoderet....
der er altid lidt guf at hente :)

Fra : Ann K.

Dato : 26-10-02 14:20

Hej Leyna.
Jamen Saga blev skam også fodret med Whiskas sine første leveår... hun
ææælskede det! Ville simpelthen ikke sætte tænderne i andet - med mindre
det da var en mus eller fugl, hun selv havde fanget Så vi bøjede
os - og bandede i skægget over prisen! Det er _dyrt_ kun at fodre med
dåsemad! Men hva' pokker - Saga var flot i pelsen, glad (nåja, det er
Saga) og stortrivedes
Da hun var 4½ år måtte vi så lægge hende i narkose... hun var så
angrebet af tandsten at man næsten ikke kunne se hendes tænder Og så
fik vi ellers den helt store "prædiken" fra vores dyrlæge... essensen
hed "tørkost, tørkost og tørkost" Hun skulle ganske enkelt have
noget motion til gummer og tandkød... og det er der ikke meget af i
dåsemad!
Desværre fik vi hende ikke steriliseret, mens hun alligevel var i
narkose... nogle gange tænker man sig ikke om!... så hun blev kort efter
gravid... Og så kunne Damen ellers godt finde ud af at spise tørkost...
killingefoderet var et HIT! Og heldigvis har hun fortsat med at ville
spise tørkost :) Sjovt nok vil hun ikke røre ved hverken Kitekat, Pussi,
Whiskas eller andre billige mærker tørfoder... men så er det da en
fordel at det er billigere at fodre med Hill's, RC Specifik og hvad
kvalitetsmærkerne ellers hedder
"Smådrengene" og Namacoola spiser også kun tørkost... Specifik, Hill's
og RC.

En sjælden gang får de så tun, Kitekat, kylling eller andet "blød
mad"....

Mvh Ann - der helt inderst inde er glad for at Saga ikke blev
steriliseret... vi ville jo ellers ikke have haft Tjalfe!

Fra : Leyna

Dato : 27-10-02 02:11

On Sat, 26 Oct 2002 15:20:29 +0200, "Ann K." <tsars@os.dk> wrote:

> [...]
>hed "tørkost, tørkost og tørkost" Hun skulle ganske enkelt have
>noget motion til gummer og tandkød... og det er der ikke meget af i

Det forståes, men Mini spiser nu osse tørkost. Det er osse Whiskas,
men jeg er som sagt frisk på at prøve noget andet. Mini fanger vist
hverken mus eller fugle. I hvert fald ikke hvad jeg nogensinde har
observeret. Det størte hun tager er edderkopper!

> [...]
>kvalitetsmærkerne ellers hedder
>"Smådrengene" og Namacoola spiser også kun tørkost... Specifik, Hill's

Min dyrlægen har frarådet mig udelukkende at fodre med tørkost, så det
vil jeg holde mig til, men jeg kan så sige at der står tørkost hele
tiden og så får misserne en dåse til deling om aftenen. Det er de
vældigt tilfredse med.

Og Popsie har holdt sig indenfor bakken efter at vi fik en ny. Der har
heller ikke været nogel "uheld" i dag. HURRA!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-10-02 20:44

Leyna <webmaster@big-girls.dk> writes:

> [...]
> vil jeg holde mig til, men jeg kan så sige at der står tørkost hele
> tiden og så får misserne en dåse til deling om aftenen. Det er de

Det er ogsaa fornuftigt nok, fordi man ellers ikke kan vaere sikker
paa at katten faar nok vaeske i sig. Selv har jeg fodret vaadfoder en
gang dagligt naesten altid, foerst som "slik" men siden fordi Melissa
ikke er saa vaeldigt begejstret for det lokale vand. Saa nu faar hun
en kitekat pose om dagen..

> Og Popsie har holdt sig indenfor bakken efter at vi fik en ny. Der har
> heller ikke været nogel "uheld" i dag. HURRA!

Det tyder paa at problemet er loest *juble*
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Leyna

Dato : 27-10-02 23:37

On 27 Oct 2002 20:44:05 +0100, Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk>
wrote:

> [...]
>gang dagligt naesten altid, foerst som "slik" men siden fordi Melissa
>ikke er saa vaeldigt begejstret for det lokale vand. Saa nu faar hun

Jo, men hvis jeg har forstået det rigtigt så skal jeg IKKE fodre med
Whiskas, hverken som tørfoder eller dåsemad, eller er det helt
forkert?
Jeg er ret ligeglad med hvad mærke der står på kattemaden, bare mine
misser vil æde det og iøvrigt trives. Dog nægter jeg pure at købe den
billige dåsemad fra Netto. Jeg har engang lugtet til indholdet af
sådan en og det var en ubehagelig oplevelse.

>Det tyder paa at problemet er loest *juble*

Det tror jeg også. Der har heller ikke været nogle "uheld" i dag, så
en ekstra bakke (som iøvrigt er åben) var vist det der skulle til. Nu
jeg tænekr over det, så var det også en åben bakke der hvor Popsie
kommer fra, så måske er hun mere tryg ved den. Det har i hvert fald
ikke noget at gøre med at hun ikke vil dele toilet med nogen, for Mini
bruger begge bakker ser det ud til.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-10-02 00:26

Leyna <webmaster@big-girls.dk> writes:

> Jo, men hvis jeg har forstået det rigtigt så skal jeg IKKE fodre med
> Whiskas, hverken som tørfoder eller dåsemad, eller er det helt
> forkert?

Efter de flestes mening er det nok ikke helt galt..
Melissa spiser Hills senior (hun er jo snart 14 aar) og det er hun
baade glad og tilfreds med, ogsaa jeg for jeg sparer nok en "lille"
100 kr i forhold til foer, hvor hun havde 3 forskellige slags
kitekat/pussi staaende. dels fordi det er billigere at koebe Hills
naar hun ikke gumler saa meget og dels fordi hun ikke fylder bakken
hver dag...
At hun faar kitekat pakker er fordi hun vil spise (hmm slikke sovsen
af..) det og saa er der til en gang i en pose, for ellers kan jeg
dumpe ca en 1/2 daase pr dag.

> [...]
> billige dåsemad fra Netto. Jeg har engang lugtet til indholdet af
> sådan en og det var en ubehagelig oplevelse.

ja og det er lige det de saelger whiskas paa..

> [...]
> kommer fra, så måske er hun mere tryg ved den. Det har i hvert fald
> ikke noget at gøre med at hun ikke vil dele toilet med nogen, for Mini

Ja *S* katte er vanedyr, nogen vil bare have udsigt mens de er paa
bakken *GG*

Fra : Ida

Dato : 25-10-02 19:28

Der er lige en lille hage ved Rodalon og det er at den indeholder
hudopløselige stoffer. Vær derfor yderst opmærksom på at skylle godt efter
med rent vand efter brug.
Rodalon kan købes i Matas til omkring 50-60 kr
Alternativet er PIS´t væk, som jeg også har omtalt tidligere
Kan købes på udstillinger eller på www.kattens.net til 45 kr.

Ida

Fra : Sander

Dato : 25-10-02 20:37

"Ida" <corkycoon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med rent vand efter brug.
> Rodalon kan købes i Matas til omkring 50-60 kr
> Alternativet er PIS´t væk, som jeg også har omtalt tidligere

Har for nylig, købt Rodalon i Bilka til 40 kr.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-10-02 21:13

On Fri, 25 Oct 2002 20:27:38 +0200, "Ida" <corkycoon@hotmail.com>
wrote:

>Der er lige en lille hage ved Rodalon og det er at den indeholder
>hudopløselige stoffer. Vær derfor yderst opmærksom på at skylle godt efter
>med rent vand efter brug.

Ups, så er det i hvert fald ikke det jeg skal bruge. Jeg har
hudproblemer nok allerede.

>Rodalon kan købes i Matas til omkring 50-60 kr
>Alternativet er PIS´t væk, som jeg også har omtalt tidligere
>Kan købes på udstillinger eller på www.kattens.net til 45 kr.

Okay, jeg har også allerede bestilt en PIS't væk, så nu håber jeg på
det bedste.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kate

Dato : 25-10-02 23:43

"Ida" <corkycoon@hotmail.com> wrote in news:apc2h0$oh7$1@sunsite.dk:

> Rodalon kan købes i Matas til omkring 50-60 kr

Jeg plejer at købe det i Føtex eller Prima. Jeg bruger det mest til når
jeg renser kattebakker og kaninbure, begge dele kan godt blive noget
ulækre og ingen af mine dyr har forladt bakkerne af den grund.

> Alternativet er PIS´t væk, som jeg også har omtalt tidligere
> Kan købes på udstillinger eller på www.kattens.net til 45 kr.

Kan det bruges på samme måde som Rodalon eller er det kun til "uheld"
udenfor de etablerede toiletter?

Fra : Ida

Dato : 26-10-02 11:49

hej *s*
PIS´t væk bruger jeg på samme måde som andre bruger - og jeg selv før i
tiden brugte - Rodalon. Dog skal man være lidt forsigtig med vask af store
flade, som fx hele gulve, da jeg synes at de bliver lidt matte at se på..
renheden fejler dog intet og jeg må sige at jeg finder det yderst effektivt
: det opsuger på en eller anden måde al lugt af urin og jeg har ikke haft
nogle uheld med at det har plettet hverken møbler eller tæpper

Ida

Fra : Kirstine

Dato : 25-10-02 20:09

In article <vr1jrucusbgitdpn03os4g12j966uftnl2@4ax.com>, webmaster@big-
girls.dk says...

> Nu har jeg kigget efter Rodalon mange steder, men har stadigvæk ikke
> fundet det. HVOR kan jeg købe det?

Matas har det - og min Føtex har det også.

> Jeg hae opstillet en bakke mere, og det ser ud til at virke. Okay, der
> hang altså lige en lille "kage" på kanten, men der var intet udenfor
> på gulvet, så måske det har hjulpet...? *håber*

Uha - jeg krydser fingre, og både Julius og Tabasco krydser poter

> [...]
> mave, men jeg tror det skyldes at hun snasker i alting, og hvis vi
> bare bliver lidt bedre til at rydde af og gemme væk, så håber jeg at

Jeg føler med dig - vores Julius er også altædende i ordets bredeste
forsatnd. Jeg har fundet rester af køkkenelastikker, julegavebånd,
avispapir og endda lidt af en plastickapsel i kattebakken, når han har
været derude *G* Efterhånden er det blevet sådan, at intet, der så småt,
at det med rimelighed kan forventes at kunne være i kræets mund, får lov
til at ligge frit fremme...så alt mindre end et spillekort ligger i
skuffer, og aviser, ugeblade mm gemmes også godt af vejen *G*

Tynd mave kan også hænge sammen med fodertype - selvom det jo kan være
svært for os tobenede at finde ud af, når katten betragter *alt* som
foder

Fra : Leyna

Dato : 25-10-02 21:20

On Fri, 25 Oct 2002 21:08:48 +0200, Kirstine <struds@paradis.dk>
wrote:

>In article <vr1jrucusbgitdpn03os4g12j966uftnl2@4ax.com>, webmaster@big-
>girls.dk says...

>Matas har det - og min Føtex har det også.

Joeh, men hvis det kan skabe yderligere hudproblemer, så må jeg
hellere holde mig fra det. :o/

> [...]
>til at ligge frit fremme...så alt mindre end et spillekort ligger i
>skuffer, og aviser, ugeblade mm gemmes også godt af vejen *G*

Popsie tager ikke andet end det der rent faktisk kan betragtes som
føde, men når margarinen er blevet efterladt på bordet (naturligvis af
en skødesløs mand! *G*) og kræet har slikket det meste af pakken i
sig, så skal det jo ende med tynd mave.

>Tynd mave kan også hænge sammen med fodertype - selvom det jo kan være
>svært for os tobenede at finde ud af, når katten betragter *alt* som
>foder

Jeg fodrer med Whiskas. Både tørfoder og dåsemad, og mine kattes pelse
er fine og deres øjen flotte og klare. Om det så er det eneste man
skal se efter ved jeg jo ikke, men det virker da til at de begge
trives.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kirstine

Dato : 26-10-02 09:30

In article <9l9jrusvkt8j2srh5smrg7f4lh7bvtoac4@4ax.com>, webmaster@big-
girls.dk says...

> Joeh, men hvis det kan skabe yderligere hudproblemer, så må jeg
> hellere holde mig fra det. :o/

Kanske du har ret - der er jo ingen grund til at udfordre skæbnen, og
hvis PistVæk er lige så godt og mere mildt for huden, så er alt jo i
orden

> [...]
> føde, men når margarinen er blevet efterladt på bordet (naturligvis af
> en skødesløs mand! *G*) og kræet har slikket det meste af pakken i

*LOL* Gad vide, om Popsie ville dele min Tabasco's kærlighed til hårvoks!
Min kæreste havde glemt at sætte låget på sin Dax hårvoks en morgen.
Heldigvis skulle jeg møde ret sent den dag, så jeg opdagede det lille
røde kræ med tungen godt begravet i voksbøtten. Dét kan da umuligt være
sundt - men han elsker det og vil gøre næsten hvad som helst for at få
lov til at slikke mandens hår, når han lige har puttet voks i *G*

> [...]
> er fine og deres øjen flotte og klare. Om det så er det eneste man
> skal se efter ved jeg jo ikke, men det virker da til at de begge

Uha - vi har haft en laaaaaaaang debat om Whiskas for ikke så længe
siden. Min personlige erfaring med det er, at det ikke er et godt foder.
Mine forældres kat udviklede urinsvejsproblemer som følge af det høje
magnesium indhold i Whiskas - og det er jo noget, der sådan kommer
snigende efter noget tids fodring med produktet. Og så giver det ofte
meget løs og grimt lugtende afførring.

Personligt har jeg valgt udelukkende at fodre med foder fra dyrlægen.
Lige nu får begge katte Specifik - Julius får dog slankeudgaven Og så
får de Hill's dåsemad som guf. Jeg fodrer i gennemsnit for omkring 6 kr
om dagen pr kat. Og så er jeg sikker på, at foderet tilgodeser alle de
næringsmæssige behov, som mine to misser har

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-10-02 08:06

Leyna <webmaster@big-girls.dk> writes:

> Hej NG

Hej Leyna

> [...]
> alle har pragteksemplarer af racekatte. Mine to katte er "bare" alm.
> huskatte, så jeg føler mig lidt "ved siden af", selv om mine katte

Den/de smukkeste bor sjovt nok altid der hvor man selv bor..*S*
Melissa er ogsaa "bare" en "alm" semilanghaaret huskat..

Men velkommen til..

> Frunden til at jeg overhovedet kommer herind [..]
> De har en kattebakke til deling, og som regel går det også fint, men
> vi har altså nogle "uheld".

Jeg ville umiddelbart anskaffe en bakke mere..

> [...]
> "Cat-Stop", men det er katten fuldstændig ligeglad med. Hun besørger
> stadig hvor det passer hende. Jeg er så blevet anbefalet at bruge

Tjae, jeg ville nok i foerste omgang proeve med en bakke mere og evt.,
Feliway (kan koebes hos bla dyrlaegen)i stedet for "Cat-Stop" og hvad
det nu hedder alt sammen..

> Katten er utrolig kælen og meget
> social, så jeg ville være ked af at skulle af med hende igen, så hvis
> der er nogen der har et rigtig godt råd, ville jeg blive meget glad.

Maaske nok en gentagelse af andres raad i ovenstaaende..

Forhaabentlig kommer vi til at hoere mere om mitterne i fremtiden, for
denne gruppe er et af de faa steder, hvor ingen ser "underligt" paa en
eller spekulerer paa hvornaar den blaa vogn kommer, bare fordi man
lige synes at man skal dele en katteoplevelse med nogen..*GG*

Fra : Leyna

Dato : 23-10-02 09:27

On 23 Oct 2002 09:06:12 +0200, Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk>
wrote:

>Den/de smukkeste bor sjovt nok altid der hvor man selv bor..*S*
>Melissa er ogsaa "bare" en "alm" semilanghaaret huskat..

Ja, det er besynderligt, ikk'?

>Men velkommen til..

Mange tak. I forstår at få en til at føle sig velkommen her i gruppen!

>Jeg ville umiddelbart anskaffe en bakke mere..

Det har jeg selv overvejet, og det vil da være på ønskesedlen næste
gang vi er hos dyrehandleren.

> [...]
>eller spekulerer paa hvornaar den blaa vogn kommer, bare fordi man
>lige synes at man skal dele en katteoplevelse med nogen..*GG*

Helt sikkert. Jeg ved, som nævnt andetsteds, intet om katte, så at
kunne få lidt input fra andre vil være helt fint.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-10-02 11:33

Leyna <webmaster@big-girls.dk> writes:

> Helt sikkert. Jeg ved, som nævnt andetsteds, intet om katte, så at
> kunne få lidt input fra andre vil være helt fint.

Saa vil jeg lige foregribe et indlaeg fra en anden (vi er saa
hjaelpsomme her *GG*)
Du skulle proeve at laane "Politikens kattebog" af "Alice Emborg" paa
biblioteket eller koebe den. Det er ganske enkelt kattebiblen, Melissa
gav mig den i foedsdagsgave til sin (vist nok) 11 aars foedsdag og der
staar bare meget i om alt muligt, selvom den nu ikke paa nogen maade
kan erstatte hyggen og den enorme maengde viden som findes her i
gruppen..

Fra : Leyna

Dato : 23-10-02 12:50

On 23 Oct 2002 12:32:31 +0200, Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk>
wrote:

> [...]
>staar bare meget i om alt muligt, selvom den nu ikke paa nogen maade
>kan erstatte hyggen og den enorme maengde viden som findes her i

Den vil jeg da lige kigge på ved lejlighed.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 23-10-02 12:17

Leyna skriver:

> [...]
> alle har pragteksemplarer af racekatte. Mine to katte er "bare" alm.
> huskatte, så jeg føler mig lidt "ved siden af", selv om mine katte

Jeg har desværre ikke rigtigt nogle gode råd til dig angående tisseriet,
men det skal da ikke afholde mig fra lige at sige velkommen i "klubben".
Gruppen her er vildt hyggeligt, og selv om bølgerne også her kan gå lidt
højt ind i mellem, ender det for det meste i mindelighed, og vi har måske
endda lært noget!

Mine katte er helt almindelige ualmindelige huskatte, 7 stk. Vi har også
to hunde, hvorfor jeg også hænger ud i hunde-newsgruppen. Intet ondt om
den, men her hos kattefolkene er det meget sjovere at læse og skrive
*smil*. Lad dig ikke narre, gemt bag facaderne på alle disse te-klub
tanter (og herrer), ligger der lurende monstrer og venter. De fylder din
indbakke med billeder af søde killinger, sjove børn og dyr og meget mere,
og inden du ved af det, er du hevet dybt ned i dyndet til os andre der
bare må tjekke ng'en mindst 2 gange om dagen! Der har været over 5000 (!)
indlæg i gruppen her siden 1. oktober! Din tid bliver aldrig din egen
igen!

Held og lykke med kattene
Dorthe www.kishka.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-10-02 14:05

In article <3DB68528.25FDE7DE@hotmail.com>, Dorthe Prip Lahrmann
<dplahrmann@hotmail.com> wrote:

> [...]
> og inden du ved af det, er du hevet dybt ned i dyndet til os andre der
> bare må tjekke ng'en mindst 2 gange om dagen!

*sprutgrin!*
Herligt skrevet, Dorthe Du maler nogle skægge billeder i mit hovede
af os allesammen på lur efter nye ofre bag computerskærmen

.... og hjertelig velkommen til, Lenya
I al beskedenhed har jeg begået en lille artikel om Feliway på vores
allesammens hjemmeside:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=39
der måske forklarer hvad det er for noget. Jeg ville prøve det.
Når det er sagt har jeg såmænd selv en kat der til tider - lidt for
ofte ,-) - holder måsen udenfor bakken. Her er det noget med at hævde
sig over for søsteren - eller demonstrere sin utilfredshed, når noget
ikke er foregået helt efter damens hovede. Vi lever med det, for det er
altid ude på flisegulvet i badeværelset ved siden af bakken - og derfor
ret nemt at fjerne. Donna er en primadonna, og vi elsker hende - så vi
tager den lille ulempe med og trøster os med, at hun kunne have langt
værre problemer...

Fra : Leyna

Dato : 23-10-02 19:41

On Wed, 23 Oct 2002 15:05:13 +0200, Ann Rudbeck
<ann_rudbeck@yahoo.com> wrote:

>... og hjertelig velkommen til, Lenya
Mange tak.
> [...]
>http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=39
>der måske forklarer hvad det er for noget. Jeg ville prøve det.

Efter at have kigget på den udemærkede artikel, så bliver jeg endnu
mere i tvivl om det er det vi skal have, for det er ikke ligefrem
utryghed der plager den kat. og det er så heller ikke det største
problem. Hendes besørgen lige ved siden af bakken synes jeg er værre.
Det har jeg til gengæld fået mange gode råd til hvordan jeg eventuelt
kunne løse, så nu har jeg lidt at komme videre med.
Jeg har iøvrigt oprettet min profil på jeres udmærkede side, og hvis
nogen skulle være nysgerrig, så er mit navn altså Anni Kempf. Leyna
har dog været mit nick her på nettet siden 95, så jeg har lidt svært
ved at lægge det fra mig igen.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 23-10-02 19:31

On Wed, 23 Oct 2002 13:16:57 +0200, Dorthe Prip Lahrmann
> [...]

>bare må tjekke ng'en mindst 2 gange om dagen! Der har været over 5000 (!)
>indlæg i gruppen her siden 1. oktober! Din tid bliver aldrig din egen

Jeg har selv lige stukket hovedet indenfor i hundegruppen, men der
virker lidt mere "koldt". Meget anderledes end her selvom det
naturligvis er lurende monstre der bare dækker sig ind under at være
venlige!
Hvad flow angår så kommer jeg fra dk.snak. Vel nok en af de mest
aktive grupper nogensinde, så det kan i hvert fald ikke skræmme mig.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pil

Dato : 23-10-02 21:12

Leyna wrote:

> [...]
> virker lidt mere "koldt". Meget anderledes end her selvom det
> naturligvis er lurende monstre der bare dækker sig ind under at være

Haha - jeg læste det først som "lurende MOSTRE", og det er måske også
mere dækkende for gruppen?

*Fnis*

Pil

Fra : Leyna

Dato : 23-10-02 21:28

On Wed, 23 Oct 2002 22:12:26 +0200, Pil <bissekat@jubiimail.dk> wrote:

>Haha - jeg læste det først som "lurende MOSTRE", og det er måske også
>mere dækkende for gruppen?
>
>*Fnis*

LOL. Jeg ved ikke helt hvad jeg foretrækker at være!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 24-10-02 05:38

"Pil" <bissekat@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse news:3DB702AA.1060703@jubiimail.dk...
Leyna wrote:

> [...]
> venlige!

Haha - jeg læste det først som "lurende MOSTRE", og det er måske også

Øh- hmmm jeg er altså ikke nogen Moster - højst en onkel?

Niels Peter

Fra : Pil

Dato : 24-10-02 10:58

Niels Peter wrote:

> Øh- hmmm jeg er altså ikke nogen Moster - højst en onkel?

Nej, her er da heldigvis også lidt mænd, omend I er i undertal. Er
heller ikke selv moster - men jeg er faktisk blevet tante for et års tid
siden :-0

*g*

Pil

Fra : Birgitte

Dato : 23-10-02 12:20

Hej Leyna
Selvom jeg er opdrætter af Norsk Skovkat og Maine Coon, vil jeg ønske dig
rigtig hjertlig VELKOMMEN her i NG.
En kat er vel en kat uanset race.... Det er jo kun størrelse, temperament,
og pels der er til forskel på de forskellige katte.
Jeg håber du får lige så meget glæde af grubben her som jeg gør.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
By DK. True Trust

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-10-02 17:40

Hej Leyna

Velkommen til.

Har du lyst holder Camilla Baird og Niels Peter (NP) træf på lørdag i
Kokkedal, der kan du møde mange af os kattenørder. Manden er også velkommen.

Vi beundrer billeder af hinandens katte og snakker kat, kat og kat og alt
muligt andet også.

Hihi, jeg er også opvokset i Brønshøj/Vanløse. Født på Islev Kro.

--
Nina El Falaki, som kunne halveres
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Denise

Dato : 23-10-02 17:51

> Født på Islev Kro.

Har godt nok tit undret mig, synes nok der var noget underligt ved dig

Hilsen Denise

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-10-02 18:32

Hihihi, japp jeg er miljøskadet

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Leyna

Dato : 23-10-02 20:09

On Wed, 23 Oct 2002 18:40:11 +0200, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrote:

>Velkommen til.

Takker igen.

>Har du lyst holder Camilla Baird og Niels Peter (NP) træf på lørdag i
>Kokkedal, der kan du møde mange af os kattenørder. Manden er også velkommen.

Det er sødt af jer, men vi bor altså i det mørke Jylland, og sådan en
tur er lige dyr nok for os pt. Iøvrigt skal vi til fest i
forsamlingshuset på lørdag, så "hende Københavneren" (det er
undertegnede) kan få hilst på lokalbefolkningen.

>Vi beundrer billeder af hinandens katte og snakker kat, kat og kat og alt
>muligt andet også.

Det lyder smadderhyggeligt, men desværre bliver det ikke denne gang.

>Hihi, jeg er også opvokset i Brønshøj/Vanløse. Født på Islev Kro.

Det er godt nok tæt på. Jeg er født og opvokset i Brønshøj/Husum.
Dejligt sted.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 23-10-02 20:30

On Wed, 23 Oct 2002 08:19:25 +0200, Leyna <webmaster@big-girls.dk>
wrote:

> [...]
>alle har pragteksemplarer af racekatte. Mine to katte er "bare" alm.
>huskatte, så jeg føler mig lidt "ved siden af", selv om mine katte

   Jada - lissom mine rundstrikkede er de bedsteste misser i
verden "Vi" er mange med huskat - faktisk er der vist næsten flest
med huskatte - selv om alle har deres favorit racekat tror jeg ;)

> [...]
>med min gamle kat. Det er to hunkatte og de er begge neutraliserede.
>De har en kattebakke til deling, og som regel går det også fint, men

   Prøv evt. med to kattebakker. Det kan være at damen ikke vil
dele med din gamle kat.

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Leyna

Dato : 23-10-02 21:27

On Wed, 23 Oct 2002 21:29:31 +0200, Trine Stubbe Teglbjærg
<snoe@nospam.dk> wrote:

>   Jada - lissom mine rundstrikkede er de bedsteste misser i
>verden "Vi" er mange med huskat - faktisk er der vist næsten flest
>med huskatte - selv om alle har deres favorit racekat tror jeg ;)

Jeg må komme med en tilståelse, og riv nu ikke hovedet af mig, vel?
Jeg er slet ikke kattemenneske, så jeg har ingen favoritkat rent
racemæssigt. Jeg er langt mere hundemenneske, men da jeg nu har arvet
en kat og er blevet "prakket" en anden kat på, så må vi jo bare få det
bedste ud af det.
Det er iøvrigt ikke helt korrekt det med at jeg ikke har en
foretrukken race. Jeg mener engang at have set et par katte af racen
Chinchila (staves det mon sådan?). Jeg troede jo at det kun var en
gnaver der hed sådan, men denne race hed det altså også. Sådan en
kunne jeg godt tænke mig, for hold da op hvor var de smukke!

>   Prøv evt. med to kattebakker. Det kan være at damen ikke vil
>dele med din gamle kat.

Det er på ønskelisten ved næste dyrehandlerbesøg.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-10-02 21:36

Leyna wrote:

> [...]
> racemæssigt. Jeg er langt mere hundemenneske, men da jeg nu har arvet
> en kat og er blevet "prakket" en anden kat på, så må vi jo bare få det

hehe :)
jeg startede med at være hundemenneske... så fik jeg katte og så var det løb
kørt*G*
nu er jeg dog også ved at sætte mig ind i sagen om ildere..... så jeg håber
det bliver min næste "ejer"*G*

> [...]
> gnaver der hed sådan, men denne race hed det altså også. Sådan en
> kunne jeg godt tænke mig, for hold da op hvor var de smukke!

det har sikkert været en chincilla perser...... de er også rigtig smukke....
typen er den samme som en perser, men de har deres helt egne farver, lidt
lige som colorpoint perseren..... så vidt jeg husker så er chincillaen
sølvhvid med grønne øjne og mørk eyeliner*G* men du har helt ret... de ER
smukke*G* hvis ikke der var restriktioner på dem kunne jeg godt finde på at
parre linda med en chincillaperser, bare for at se hvordan killingerne kom
til at se ud*GGG* meeen jeg må hellere holde mig til det sikre, og finde en
flot blå hanmis til hende og så få de skønneste blå og cremefarvede
killinger ud af det*G*

Fra : Leyna

Dato : 24-10-02 06:22

On Wed, 23 Oct 2002 22:35:36 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

> [...]
>lige som colorpoint perseren..... så vidt jeg husker så er chincillaen
>sølvhvid med grønne øjne og mørk eyeliner*G* men du har helt ret... de ER

Dem jeg har set var meget hvidemed mørkeblå øjne og den meget skarpe
sorte streg ved øjne og næse. Det lyder meget som den du beskriver.
Men det hjælper jo ikke at dyret er smukt hvis ikke det har et
temperament der passer til mig, og lige pt har jeg da rigeligt at gøre
med at forsøge at opdrage hvalp, og få den til at forstå at katte ikke
er hvalpens tyggelegetøj. *SUK*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-10-02 12:00

Leyna wrote:

> Dem jeg har set var meget hvidemed mørkeblå øjne og den meget skarpe
> sorte streg ved øjne og næse. Det lyder meget som den du beskriver.

chincillapersere har grønne øjne... det er en af de mest karateristiske ting
ved dem, for det har andre persere ikke..... er du sikker på at de var blå??
jeg fandt et opdræt der har chincillapersere her :
http://www.persefelis.dk/rammer_dk/rammeset1.htm

> [...]
> temperament der passer til mig, og lige pt har jeg da rigeligt at gøre
> med at forsøge at opdrage hvalp, og få den til at forstå at katte ikke

persere er rolige katte.... de har ry for at være rene sofapuder ( selvom
jeg nu ikke helt kan genkende det i linda*G*)
man hører nu og da perser opdrættere sige " hvor var det nu jeg lagde min
perser" altså underforstået at bliver den sat ned bliver den liggende*G*

hvis du kigger på det link jeg sender med, og går ind under galleriet så er
der især en mis hvor man TYDELIGT kan se de grønne øjne

Fra : Leyna

Dato : 24-10-02 19:18

On Thu, 24 Oct 2002 13:00:19 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

> [...]
>ved dem, for det har andre persere ikke..... er du sikker på at de var blå??
>jeg fandt et opdræt der har chincillapersere her :

Findes der andre arter end persere da? jeg er 100% sikker på at de
havde blå øjne. Rigtigt mørkeblå, og det var bare hamrende flot.

> [...]
>perser" altså underforstået at bliver den sat ned bliver den liggende*G*

Så skulle jeg måske have anskaffet en perser som tyggedyr til min
hvalp? LOL
Popsi skulle være delvis perser, hvilket man dog ikke kan se på hende,
men hun er nu osse meget rolig og den der er bedst til at være sammen
med hunden. Hun kan endog ligge og finde sig i at han gumler på hendes
øre alt imens hun spinder højlydt.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-10-02 10:59

Leyna wrote:

> Findes der andre arter end persere da? jeg er 100% sikker på at de
> havde blå øjne. Rigtigt mørkeblå, og det var bare hamrende flot.

med andre arter mener du da chincilla?? jeg tror nok der findes en chincilla
variant i briterne, og det skulle ikkr være utænkelig den også findes i
andre typer......

jeg fandt lige dette omkring chincillapersere:
http://www.papagena.dk/hvad_er_en_silver.htm

men på den anden side kan det også have været en "almindelig" hvid perser
med blå øjne*G* de findes nemlig.....

> Så skulle jeg måske have anskaffet en perser som tyggedyr til min
> hvalp? LOL

hehe kunne være underholdende.....

> [...]
> men hun er nu osse meget rolig og den der er bedst til at være sammen
> med hunden. Hun kan endog ligge og finde sig i at han gumler på hendes

*GGG* lyder absolut som en rigtig lækker misser ;)

Fra : Denise

Dato : 25-10-02 11:26

> jeg fandt lige dette omkring chincillapersere:
> http://www.papagena.dk/hvad_er_en_silver.htm

Hej
Uanset hvor meget jeg leder, så finder jeg ikke nogle så flotte, som ham jeg
har på væggen. Lord Shannon var fotomodellen på Gourmet kattemaden i sin
tid, hvis I kender det. Dejligt ansigt og overhovedet ikke fladt som mange
af dem jeg ser på nettet. Og så var han så dejlig blid og rar.
Hilsen Denise

Fra : Katrine Nederby

Dato : 25-10-02 13:40

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tid, hvis I kender det. Dejligt ansigt og overhovedet ikke fladt som mange
> af dem jeg ser på nettet. Og så var han så dejlig blid og rar.

Og så måtte jeg lige ud i skabet og have fat i en Gourmet dåse Er det
ham, der sidder på dåserne nu? -For så kan jeg godt se, hvad du mener
(selvom billedet ikke er så godt, når det gengives på en dåse ) Et kært
ansigt
Fandt desuden lige denne side: http://www.gourmet-cat.co.uk/ Ka' være det
er ham?

Mange hilsner
Katrine

Fra : Denise

Dato : 25-10-02 16:44

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ham, der sidder på dåserne nu? -For så kan jeg godt se, hvad du mener
> (selvom billedet ikke er så godt, når det gengives på en dåse ) Et kært

Hej
Det ligner meget godt, han var i hvert tilfælde mindst lige så flot, men jeg
tror det ikke. Han var fotomodel her i Danmark, i forbindelse med
lanceringen af Gourmet, på billeder og plakater alle vegne. Jeg har et meget
stort billede af ham på væggen på mit arbejde, og herhjemme har jeg en kæmpe
papplaket fra Friskies-Gourmet jeg fik i sin tid, fra de standere der
indeholdt maden. Det er nok den eneste type persere som jeg direkte synes er
rigtig flotte, netop fordi de ikke er flade i ansigtet og så havde han nogle
skønne grønne øjne.
Han var EC (Europa Champion) og hed Lord Shannon v.Brettachtal og var far
til mine tidligere britere Coriander og Fennikel.
Hilsen Denise

Fra : Leyna

Dato : 25-10-02 18:11

On Fri, 25 Oct 2002 11:58:40 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

>med andre arter mener du da chincilla?? jeg tror nok der findes en chincilla
>variant i briterne, og det skulle ikkr være utænkelig den også findes i
>andre typer......

Ja, jeg mener chincilla

>men på den anden side kan det også have været en "almindelig" hvid perser
>med blå øjne*G* de findes nemlig.....

Nu lagde jeg jo specialt mærke til disse katte fordi de var så
specielle og fordi jeg altid har ment at en chincilla var en lille
gnaver!
Alm. persere fåes vel heller ikke med de sorte markeringer omkring
øjne og næse, eller hvad?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-10-02 19:31

Leyna wrote:

> Nu lagde jeg jo specialt mærke til disse katte fordi de var så
> specielle og fordi jeg altid har ment at en chincilla var en lille
> gnaver!

hehee*G* jamen reelt set er en chincilla perser egentlig "bare" en perser,
men med en ret speciel farve....

> Alm. persere fåes vel heller ikke med de sorte markeringer omkring
> øjne og næse, eller hvad?

jeg ved faktisk ikke nok om persere til at kunne svare på det, men
umiddelbart vil jeg sige nej, fordi det efter min opfattelse holder sig til
de farvevarianter der har lidt sort eller gråt i deres pels...... det er
vist noget med at sølvfarven der kommer i chincillaen understreges af at
spidsen af pelsen har en farve der giver den hvide underpels sit
sølvskær....
så vidt jeg kunne læse mig til så skal øjenkanten og næsekenten samt læberne
være sorte, mens næsespejlet skal være teglstensfarvet.......

jeg fandt denne tekst : Chinchillaen er først og fremmest en perser med alle
de typiske træk fra persere.
Det er en lille, ret kompakt kat med stærke lemmer og en kort hale. Ansigtet
er rundt, har små ører, rund pande, en meget kort næse og en fast hage.
Pelsen er lang over hele kroppen med en fyldig krave og en busket hale.
Alligevel er chinchillaen en særlig slags perser. Dens store øjne, som har
sort eyeliner, har sin helt egen farve, en blanding af smaragdgrøn med
turkise reflekser. Øjnefarvens dybde er noget af det vigtigste for racen. De
runde øjne giver den en nuttet udtryk og får den på en gang til se både
overrasket og smilende ud!

Det andet træk der adskiller chinchillaen fra andre persere er dens
pelsfarve, som den er opkaldt efter. Chinchillaen, som er en lille gnaver,
findes i en sølv variant, med hår der er lyse i bunden og mørkere i
spidserne. Det samme gælder chinchilla perseren. Selvom de bedste katte ser
hvide ud på afstand, er deres pels bestøvet med sølv. På en sort chinchilla
er 1/8 af hårspidserne sorte - især nedover ryggen. Ansigtet, maven og
kraven er helt hvide. På grund af den manglende pigmentering i de fleste
hår, er chinchillaens pels ofte finere og mere blød og bølgende end de
fleste perseres

Fra : Camilla Scharff

Dato : 26-10-02 09:46

> [...]
> gnaver!
> Alm. persere fåes vel heller ikke med de sorte markeringer omkring

Hej Leyna

Chinchilla er farvebetegnelsen for den farve og det mønster, som er sølv med
sorte spidser yderst på hårene - ligesom en Chinchilla (gnaveren), som har
netop en lys sølvskinnende kropsfarve med sorte spidser på hårene. Farvens
"tekniske" betegnelse er Silver Shell (eller Tipped).
Der er flere forskellige racer, som kan være chinchillafarvede - Perser,
Exotic, Brite, Burmilla og Rex-katte for at nævne nogle stykker.

Når man bruger udtrykket Chinchilla alene, er det som regel en
chinchillafarvet Perser der tales om.

Mvh. Camilla

Fra : Ann K.

Dato : 23-10-02 22:18

Hejsa.
Og velkommen til!

Vi startede for lidt over 11 år siden med vores første (hus-)kat Saga...
to år efter lykkedes det endelig Manden at finde lige netop dén hund,
han ville have (et stort brunt lab-x)... Manden har altid ment at lige
netop de to repræsenterer alt det det bedste fra begge dyrearter ;) Selv
om Saga lige så godt kunne staves Satan
Siden gik det slag i slag - og vi fik nu yderligere tre katte (huskatte
+ skovkat) og en (race-)hund... Og så i sommers kom KATTEN for min Mand
En lille spinkel, korthåret, krævende, kælen og temperamentsfuld
dame af racen Abyssinier
Hans forhold til hende kan du evt læse om på Helle Andersens hjemmeside
www.kattenet.dk find punktet "Killinger" og læs så om Namacoola...
Jo - "hundemennesker" kan omvendes... Nå, ja - næsten...*sss*

Mvh Ann - hvis Mand skam _har_ en yndlingskatterace... Maine Coon

Fra : Leyna

Dato : 24-10-02 06:33

On Wed, 23 Oct 2002 23:17:39 +0200, "Ann K." <tsars@os.dk> wrote:

>Hejsa.
>Og velkommen til!

Mange tak. Man føler sig meget velkommen her i gruppen!

>Jo - "hundemennesker" kan omvendes... Nå, ja - næsten...*sss*

Kan man ikke bare være "lidt af hvert" ?

>Mvh Ann - hvis Mand skam _har_ en yndlingskatterace... Maine Coon

Hihi... Jeg ville så gerne have en Rottweiler, og det har jo meget
lidt med en mis at gøre. Desværre er min mand bange for denne
hunderace, så jeg måtte "nøjes" med en retriever hvalp.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 23-10-02 22:27

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev...

> Det er på ønskelisten ved næste dyrehandlerbesøg.

Hej Leyna

Velkommen til fra mig også

Mht. kattebakken, så prøv en opvaskebalje - de er billigere, og som regel
lige ved hånden (og man kan sikkert alligevel godt trænge til at få den
skiftet ud, og kan katten "arve" den gamle

Mvh. Camilla

Fra : Leyna

Dato : 24-10-02 06:36

On Wed, 23 Oct 2002 23:27:00 +0200, "Camilla Scharff"
<camischa@jubiimail.dk> wrote:

>"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev...

>Hej Leyna
>
>Velkommen til fra mig også

Mange tak til dig også!

>Mht. kattebakken, så prøv en opvaskebalje - de er billigere, og som regel
>lige ved hånden (og man kan sikkert alligevel godt trænge til at få den
>skiftet ud, og kan katten "arve" den gamle

Opvaskebakken er nu helt ny, og ikke ret stor, da jeg har
opvaskemaskine og derfor ikke bruger den særlig meget. Det kan godt
være at jeg er forkert på den, men jeg mener at begge katte fortjener
en ordentlig bakke. Det er da muligt at det bliver lidt dyrere, men
når jeg nu har taget dyret til mig, så må jeg også betale det, det nu
koster. Sådan har jeg altid haft det med dyr.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Denise

Dato : 24-10-02 06:45

Hej Leyna
Velkommen til alletiders gruppe, som du jo nok har fundet ud af nu, at det
er. Fyldt med kassetosser og skøre mennesker
M.h.t. katte har jeg en korthåret Chincilla (en silvershaded British
Shorthair) som du kan se her
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=den
ise&picnumber=267 og jeg synes jo hun er den smukkeste i hele verden
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 24-10-02 07:00

Og så tager vi lige et link der virker uden copy/paste
http://makeashorterlink.com/?A23762A32

Hilsen Denise

Fra : Leyna

Dato : 24-10-02 11:41

On Thu, 24 Oct 2002 07:59:42 +0200, "Denise"
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

>Og så tager vi lige et link der virker uden copy/paste
>http://makeashorterlink.com/?A23762A32

Jamen, jeg kigger skam gerne een gang til.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 24-10-02 11:38

On Thu, 24 Oct 2002 07:44:50 +0200, "Denise"
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

>Hej Leyna
>Velkommen til alletiders gruppe, som du jo nok har fundet ud af nu, at det
>er. Fyldt med kassetosser og skøre mennesker

Jo mange tak skal du have, men jeg tror da ikke at jeg har set nogle
herinde være tosset med kasser?!

> [...]
>http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=den
>ise&picnumber=267 og jeg synes jo hun er den smukkeste i hele verden
*SUK* Den er godt nok smuk, men findes de som langhårede og mere
hvide? Jeg mener at dem jeg har set var snehvide og med lang pels, men
måske husker jeg forkert.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-10-02 12:03

Leyna skrev
<Jo mange tak skal du have, men jeg tror da ikke at jeg har set nogle
herinde være tosset med kasser?! >

Jeg ved godt at det startede med en stavefejl, men vi har
faktisk et par stykker der er kasse-tossede, godt nok
af de firbenede, Melissa er den der først dukker op på
nethinden, eller hva' siger du Henrik ??

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-10-02 16:16

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> writes:

> Jeg ved godt at det startede med en stavefejl, men vi har
> faktisk et par stykker der er kasse-tossede, godt nok
> af de firbenede, Melissa er den der først dukker op på
> nethinden, eller hva' siger du Henrik ??

Ja, ingen fejl paa det. Hun tilbringer nok de foerste 18 timer dagligt
i sin flyttekasse..

Fra : Niels Peter

Dato : 24-10-02 12:35

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse news:2ajfrukscp82s49dc1tjhcbrm2ng4vp278@4ax.com...

> Jo mange tak skal du have, men jeg tror da ikke at jeg har set nogle
> herinde være tosset med kasser?!

Næ, så skal der da være katte i?

Niels Peter

Fra : Denise

Dato : 24-10-02 13:01

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message

> Jo mange tak skal du have, men jeg tror da ikke at jeg har set nogle
> herinde være tosset med kasser?!

Hihi, nej men de fleste af vores _katte_ er da tosset med kasser ikke
Vi mennesker skriver bare så hurtigt så vi ikke bekymrer os om tastefejl

> [...]

> *SUK* Den er godt nok smuk, men findes de som langhårede og mere
> hvide? Jeg mener at dem jeg har set var snehvide og med lang pels, men

Jo, de findes også som helt hvide, men jeg tror de fleste er silver shaded,
som du også så på Sabina's link.
Jeg har her et billede på væggen af en kæmpe hvid kat, der hed Lord Shannon,
som var far til de to briter
jeg havde før, for mine briter kom jo fra en langhåret chichilla perser. Her
er endnu et billede af en silver chichilla,
kan altså ikke finde nogle i hvide, men det kan være andre kan, og de ser
ikke så "snavsede" ud i hvide.
http://www.vermehr.hjem.wanadoo.dk/Billeder/Mvc-018f.jpg?46,46

Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 24-10-02 22:53

Leyna <webmaster@big-girls.dk> wrote in

> Jeg må komme med en tilståelse, og riv nu ikke hovedet af mig, vel?
> Jeg er slet ikke kattemenneske, så jeg har ingen favoritkat rent
> racemæssigt.

Hæhæ, jeg havde altså ikke nogen favorit-race før jeg købte min
somalimis for et år siden (Og egentligt tror jeg stadig ikke jeg
helt har nogen favorit-race, der er jo så mange skønne misser når man
ser den live). Jeg er så tilgengæld inkarneret kattemenneske. Allerede
inden jeg flyttede hjemmefra vidste jeg at jeg ville dele bord og seng
med en missekat, der gik lige nogle år med at være ung og udfarende og
så flyttede der altså to ind, at der så skulle komme yderligere to til
senere var ikke med i planerne da jeg flyttede hjemmefra for en ½
mennskealder siden
Der udover er jeg meget til kaniner, har haft sådan nogle i næsten 18
år.

Nå, men velkommen til iøvrigt. Håber du får et godt udbytte af den
viden som er samlet her i gruppen, for der sidder faktisk mange
mennesker derude som ved meget om katte og gerne dele ud af deres
viden.
Selve dit problem har jeg desværre ingen løsning til, men håber at de
råd du har fået vil kunne hjælpe.
Jeg havde selv indtil for 1½ år siden en kat som sked 3 cm fra bakken.
Han gjorde det så helt konsekent i de 8½ år han levede. Dette var ikke
grunden til at han blev aflivet, men sinmpelthen sygdom Min teori
har alle årene været at Oliwer sked på gulvet fordi Sofie, den ene af
de ældste havde været efter ham da han var killing. Jeg forsøgte en
overgang at lære ham at benytte bakken, men da det kun gjorde ham utryg
lærte jeg at leve med hans uvane. Jeg vil så understrege at Oliwer
aldrig sked andre steder og han tissede kun i bakken, så det var måske
det der gjorde at jeg ikke mistede tålmodigheden med ham.
Nå, det blev til en længere smøre, men i hvert fald håber jeg at du får
skik på Mini.

Fra : Leyna

Dato : 25-10-02 08:01

On 24 Oct 2002 21:52:42 GMT, Kate <joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote:

> [...]
>helt har nogen favorit-race, der er jo så mange skønne misser når man
>ser den live). Jeg er så tilgengæld inkarneret kattemenneske.

Jeg har altid boet i små lejligheder, hvor det ikke har været tilladt
at have hund/kat, så det er "kun" blevet til nogle pragtfulde
undulater og et par mishandlede kaniner som jeg overtog fra nogle
unger der var blevet trætte af dem. *SUK*
Så har jeg arvet min første hund. Det var en lille blandingshund, som
jeg havde i en lejlighed selv om vi faktisk ikke måtte have husdyr.
Mini er også et arvestykke og grunden til at vi flyttede på landet, og
dér kom Popsie og Vaks (hundehvalpen) så også til. Så nu har jeg dyr
nok, synes jeg.

>Nå, det blev til en længere smøre, men i hvert fald håber jeg at du får
>skik på Mini.

Her er der et eller andet der er gået rivende galt. Det eneste problem
jeg har med Mini er at hun er bange for hunden. Det er Popsie der er
"problemkatten".
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pia J

Dato : 25-10-02 08:39

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message Det er Popsie der er
> "problemkatten".

Ellers må du omdøbe hende Poopsie. :)

Men prøv det med kattebakke nr. 2 - måske prøver hun at fortælle dig noget.

:Pia

Fra : Leyna

Dato : 25-10-02 08:41

On Fri, 25 Oct 2002 09:39:28 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Ellers må du omdøbe hende Poopsie. :)

Go' ide. *fniiis*

>Men prøv det med kattebakke nr. 2 - måske prøver hun at fortælle dig noget.

Der er sat en (intermistisk) anden bakke op, og der har ikke været
nogel uheld... endnu!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kate

Dato : 25-10-02 20:26

> Her er der et eller andet der er gået rivende galt. Det eneste
> problem jeg har med Mini er at hun er bange for hunden. Det er
> Popsie der er "problemkatten".

Nåja, nogle gange staår den stille

Jeg har godt nok også overtaget nogle mindre pænt behandlede kaniner i
min "karriere". De to jeg har nu er også sådan nogle. Hunkaninen blev
kaldt dræberkanin der hvor jeg "stjal" hende fra, det jeg så var nemlig
en lille bange sjæl. Hun er, efter 3 år her, stadig ikke helt tryg og
bliver det nok heller aldrig, men hun holdt op med at angribe og bide
indenfor 14 dage efter jeg overtog hende. Hankaninen havde politiet
fundet siddende i sit bur ude på Avedøre Holme (til dem som ikke bor
i/omkring Kbh, et fabrikskvarter lige udenfor Kbh). Jeg hentede ham på
dyreinternatet i Valby. Man undres. Joey var i fin stand og helt klart
ikke blevet mishandlet eller noget, men der er åbenbart nogen som
"bare" er blevet træt af at ha' kanin

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 23-10-02 22:56

Hejsa og velkommen.

Jeg har tænkt lidt over... Er det en kattebakke med eller uden låg du har?

Vores gamle kat, Bøv, kan altså bare ikke finde ud af dem med låg *suk* så
vi er blevet nødt til at acceptere at han altså skider på gulvet.

Han står nemlig fint nok med hovedet og (som regel) forpoterne inde i
bakken, men det virker ikke som om han tør gå hlet ind. Og i hans bevidsthed
(som ikke er ret stor...) ER han jo pænt gået på bakken.... Så vi har altid
lidt papir til at ligge foran kattebakken... Katten er 16 nu og har derfor
visse "alderdomsprivilegier".

Og hvorfor vi så ikke bare har en åben kattebakke? Jo for så står Jack, en
anden af vores katte, frejdigt oppe i den og tisser ud over kanten..... Og
af to onder...

Og Bøv har så altså en opvaskebalje med "gammeldags" molérgrus som han - og
kun han - bruger til at tisse i.

Enden af al min bavlen er: Prøv med en åben bakke (opvaske-) hvis du har en
lukket, eller prøv med en lukket hvis du har en åben. Bøv var vanvittigt god
til at manøvrere måzen ud over kanten dengang vi havde den åbne...

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Leyna

Dato : 24-10-02 06:46

On Wed, 23 Oct 2002 23:55:47 +0200, "Lisbeth Hviid Jakobsen"
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

>Hejsa og velkommen.

Hej Lisbeth og tak for det.

>Jeg har tænkt lidt over... Er det en kattebakke med eller uden låg du har?

Det er med låg, og Popsie HAR været derinde at besørge, så hun kan
godt finde ud af det. Og det er jo heller ikke hver dag at der sker
"uheld", men altså lidt for ofte til at jeg kan acceptere det.
Min plan nu er at få en kattebakke mere, og så skal jeg have Popsie
til dyrlægenlige så snart vi har rundet den 1. nov. Der er nemlig lidt
tomt på kontoen lige nu.
Popsie har ofte dårlig mave, og nu snasker hun altså også i alting.
jeg har aldrig været vant til at skulle sætte ting væk eller dække dem
til, for Mini går nemlig ikke på bordet, så der har desværre været
nogle episoder hvor der er blevet spist noget som slet ikke var
beregnet for en kattemave. Jeg vil dog godt lige have en dyrlæges ord
for at hun ellers er i orden. Hun har i hvert fald lagt sig godt ud
siden vi fik hende, men det er så også fordi hun ikke mere skal slås
for sin føde. De har hver sin skål og spiser skam pænt side om side
nu. Det gjorde de ikke i starten. Da vogtede Mini nidkært over BEGGE
skåle!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 24-10-02 09:32

Hej Leyna og velkommen ombord

Jeg har ikke racekat og interesserer mig heller ikke det fjerneste for
katteavl, derfor kan jeg anbefale dig blot at springe over alle
historierne om udstillinger, avl, bryllupshistorier osv. De indlæg jeg
læser handler udelukkende om katteadfærd da det er det jeg synes er
interessant og brugbart.
Kim

Fra : Leyna

Dato : 24-10-02 11:47

On Thu, 24 Oct 2002 10:32:23 +0200, Kim Vestergaard Hornbech
<kvho97@hum.auc.dk> wrote:

>Hej Leyna og velkommen ombord

Jo, mange tak da.

> [...]
>historierne om udstillinger, avl, bryllupshistorier osv. De indlæg jeg
>læser handler udelukkende om katteadfærd da det er det jeg synes er

Det tror jeg altså ikke at jeg kan, for tænk nu hvis jeg gik glip af
noget!
Jeg har intet imod at læse om udstillinger osv. var bare lidt
forbeholden da mine katte absolut ikke er udstillingskatte, men "bare"
hyggedyr.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ragna Skott

Dato : 24-10-02 17:20

Hej Lenya!
Du får også lige et lidt forsinket velkommen i gruppen fra mig.
Min kat er også en ganske almindelig "rundstrikket mis fra et høloft", men
selvfølgelig verdens sødeste og kønneste!
Det er en flot hjemmeside, du har lavet.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Leyna

Dato : 24-10-02 19:14

On Thu, 24 Oct 2002 18:20:29 +0200, "Ragna Skott" <rahas@tdcadsl.dk>
wrote:

>Hej Lenya!
>Du får også lige et lidt forsinket velkommen i gruppen fra mig.

Tak skal du ha'. Her føler man sig altså osse rigtigt velkommen. Det
er dejligt.
>Min kat er også en ganske almindelig "rundstrikket mis fra et høloft", men
>selvfølgelig verdens sødeste og kønneste!

Min Mini er lidt speciel for hendes mor var en hankat! Det havde
dyrlægen selv sagt. *fnis* Mini blev osse overtaget (af min mor) som
værende en hankat, men da jeg bragte Mini over til min mor (Mini er
fra Jylland, jeg selv og min familie fra København) så havde han M/K
åbenbart mistet noget på vejen.

>Det er en flot hjemmeside, du har lavet.

Tak skal du have. Nu går jeg ud fra at du refererer til den der er
henvisning til i min sig. Big Girls, ikk'? Jeg har nemlig et par
stykker mere, og hvad er mere naturligt med mit nick end at have
leyna.dk ? Det er min personlige side. Big Girls er mere lavet som en
service. En service der iøvrigt har bragt mig temmelig vidt omkring.
Jeg har i hvert fald fået mine 15 minutters berømmelse på den!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ragna Skott

Dato : 25-10-02 10:32

>Nu går jeg ud fra at du refererer til den der er
henvisning til i min sig. Big Girls, ikk'?

Jo, det er den, jeg mener.

>Min Mini er lidt speciel for hendes mor var en hankat!

Den slags "mis"forståelser sker vist tit. Vores Fufu startede også sit liv
hos os som pige, men efter et par uger bestemte "hun" sig til at blive en
dreng!