MS Windows
briani 27239
Har aldrig prøvet SSH... men vil gerne prø~
Fra : Christian Thorsen

Dato : 23-10-02 06:10

Hej!

Jeg plejer at telnette til en switch og en server!

Jeg har aldirg prøvet at ssh'e til min switch / server, men det vil jeg
gerne prøve nu!

Hvordan gør man det fra Windows XP ?

Kræver det et specielt program ?
Hvordan gør man det rent praktisk ?
Hvilken kommando bruger man i stedet for f.eks.
"telnet 192.168.1.12 "
???

Chr.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-10-02 08:33

In dk.edb.system.ms-windows Christian Thorsen wrote:

> Jeg har aldirg prøvet at ssh'e til min switch / server, men det
> vil jeg gerne prøve nu!
>
> Hvordan gør man det fra Windows XP ?

Jeg ved ikke om man kan gøre det fra Windows XP selv - jeg tvivler.

> Kræver det et specielt program ?

Det vil jeg tro.

> Hvordan gør man det rent praktisk ?

Jeg har fået anbefalet programmet Putty:
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/
Og det er jeg da også blevet ret glad for.

--
Lars Stokholm

Fra : Morten Seeberg

Dato : 23-10-02 10:45

> Jeg har aldirg prøvet at ssh'e til min switch / server, men det vil jeg
> gerne prøve nu!

Er du sikker på din switch understøtter det? Jeg går ud fra du er klar
over at SSH er krypteret og derfor kræver noget CPU kraft for at
fungere...

Jeg ville starte med http://www.google.com det er sådan en internet side
der kan finde information for dig på internettet.

Fra : Christian Thorsen

Dato : 23-10-02 21:35

Jeg har søgt på Google, og der er masser af links.
Men jeg savner en god begyndervejledning / how-to...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-10-02 06:55

"Christian Thorsen" <nospam@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har søgt på Google, og der er masser af links.
> Men jeg savner en god begyndervejledning / how-to...

Hvis du bare vil vide noget om SSH, så prøv at spørge i dk.edb.sikkerhed
SSH er jo en sikker(heds)-løsning til terminalopkoblinger...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Christian Thorsen

Dato : 24-10-02 19:31

Jeg svaner li'så meget en letlæselig kom-god-igang-vejledning!

Skrive rman f.eks. bare ssh i en kommando-prompt akkurat som telnet ...?
osv. osv. ?

Chr.