Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Maroune billeder
Fra : P.C.

Dato : 26-02-01 22:55

Hi.
Igen idag nærfotograferede jeg et papir billede for en bekendt for hvem det ene
billede var rimeligt vigtigt, ---- og hvor negativet sikkert er gået tabt.
Det er noget af det de digitale er gode til. Et ca 8x8 cm billede med
patina --------- jeg er lige ved at sige at næstefter blomster, så bør man se på
et digetale som en kopimaskine. Et 4 Mb Tiff billede er _rigeligt_ til at
gengive noget øjenene ikke kan skelne fra originalen, Hurtigere og nemmere end
med en scanner og der er jo ur på kameraet, så man kan godt undgå rystelser.
Det er digitale altså også gode til :))
Desværre havde han ikke nogen hjemmeside, eller computer, ----- :((
P.C.

Fra : Fotografering.org

Dato : 27-02-01 06:23

> Hurtigere og nemmere end med en scanner .....

Hvis du alligevel skal have kameraet tilsluttet din PC for at få billedet
over, synes jeg ikke det er så meget hurtigere og nemmere.
Og i al fald blive kvaliteten noget bedre med en scanner.

> Desværre havde han ikke nogen hjemmeside, eller computer, ----- :((

Så skulle du jo have brugt et traditionelt (analog) kamera. Derved kunne du
jo bare have givet din bekendte papirbilledet når filmen kom tilbage fra
fremkaldelse.

--
Mvh:
Finn / Fotografering.org

Fra : P.C.

Dato : 27-02-01 10:09

Hej.
Fotografering.org skrev i meddelelsen <97fdp6$6uq$1@news.inet.tele.dk>...

>Hvis du alligevel skal have kameraet tilsluttet din PC for at få billedet
>over, synes jeg ikke det er så meget hurtigere og nemmere.
>Og i al fald blive kvaliteten noget bedre med en scanner.

Ikke synligt bedre, og stikket sidder jo alligevel klar i computeren, og så
bliver foto automatisk gemt i foto mapperne. ------- ud over at man jo blot
sætter stikket i kameraet og overføret 130 billeder på under 5 min.

>Så skulle du jo have brugt et traditionelt (analog) kamera. Derved kunne du
>jo bare have givet din bekendte papirbilledet når filmen kom tilbage fra
>fremkaldelse.

Det fik han også ovenikøbet både som originalen ser ud og som softwaren
"foreslog" at forbedre billedet . -- Printet ud altså på min gamle Hp.
Jeg kan udmærket se at det umiddelbart alene i anskaffelse nok er rimeligt dyrt
pr. bilede. Ikke udgiften til at printe ud osv. ----- men divideret op i udgift
til kamera ,batterier ,extraudstyr ,computer osv, alligevel er meget jo noget
man har i forvejen .
P.C.