Hvad kan det være?
Fra : Gonzo

Dato : 22-10-02 22:02

Godaften!

Jeg har for et par dage siden opdaget at vores lille guldklump en
colourpoint-exotic killing har lidt udslæt under maven.
Området er lidt tyndere behåret end resten af maven og har nærmest skorpe af
noget hvidt ( måske skæl ? ).
Til aften har jeg så set at der er startet en lignende lille plet på det ene
bagben. Her er der bare ingen hår, men tilgengæld er huden meget rød. Han
virker ikke spor hæmmet af det, men en tur til dyrlægen er vel det bedste.
Nogle bud på hvad det kan være og om det kan smitte mine andre misser...

Gonzo :)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-10-02 22:33

En tur til dyrlægen vil være en god ide, da det kan være ringorm, og det kan
smitte både dig og de andre katte.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Gonzo

Dato : 22-10-02 23:07

Hej Nina

Tak for svaret.....ringer til dyrlægen imorgen.

Gonzo :)

Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 23-10-02 17:26

Min kat har også tabt håret (på øret). Det er sikkert ringorm din kat har
fået, og kan tage lang tid at slippe af med. Min kat har haft et hårløst øre
i ca. 10 dage nu.
Selvom jeg har givet ham "program VET" og vasket ham med shampoen er der
stadig ikke kommet hår, og det er meget skælagtigt endnu.

Mvh. Morten

Fra : Gonzo

Dato : 23-10-02 18:20

Hej

Det var ringorm, så nu står den på salve 2 gange dagligt og når svampen
forsvinder skal der smøres i yderligere 7 dage.
Jeg har en del andre katte så det kan gå hen og blive et større problem,
hvis vores killing har smittet de andre.
Foreløbig ser det ud til at vores killing nr 2 har fået lidt ved
øret.......så jeg får travlt med salven.

Gonzo :)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-10-02 18:34

Spørg dyrlægen om en pillekur, så du kan behandle alle katte samtidigt, også
dem der ikke har udbrud af ringorm.

Fra : Birgitte

Dato : 23-10-02 19:32

Av altså,- ringorm er rigtig træls
Husk endelig, at vaske alt af i Virkon S du kan købe det hos dyrlægen.
Det hjælper med at dræbe svampesporen.
Du kan også afvaske katten i Virkon S og derefter smøre salve på.
Missetanker fra Birgitte "der 7-9-13 håber aldrig at få Ringorm"
www.truetrust.dk

---
By DK. True Trust

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-10-02 20:17

Jeg har haft ringorm mange gange, men sjovt nok har mine dyr aldrig haft det
i udbrud.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Birgitte

Dato : 23-10-02 23:47

Hej Nina
Er du sikker på, at det er Ringorm du har haft?
Astmaeksem/allergieksem, kan forveksles med ringorm.
Jeg selv blev for ca 12 år siden behandlet for ringorm i flere uger, dog
uden behandlingen hjalp.
Man tog derfor en prøve der blev dyrket, og det viste sig, at jeg havde
allergi for mange ting og også havde astma.
Jeg fik så en salve der hedder Diproderm, og efter 3 dage var udslettet væk.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
By DK. True Trust

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-10-02 17:59

Helt sikker for ringormekuren virkede.

Fra : Gonzo

Dato : 23-10-02 22:42

Hej Nina og Birgitte

Tak for de gode råd, som jeg har tænkt mig at følge.
Mine katte har ikke haft problemer med ringorm før, så det er et helt nyt
kapitel for mig....men jeg er gået i gang med at studere emnet. Men hvor er
det rigtigt træls ( ja jeg er jyde! ) og hvor er det synd for kattene. En
ting er at det ikke ser videre godt ud på dem...noget andet og mere vigtigt
er at det generer dem :(

Gonzo :)

Fra : Birgitte

Dato : 23-10-02 23:41

Skulle du selv blive angrebet af Ringorm behandles det med Brentan creme,
som du kan købe i håndkøb.
Virkon S bruges til at desinfisere med, alt hvad katten'ne har/er i berøring
med, også kattebakker.
Sørg for at behandle og vaske de ikke angrebne katte i Virkon S.
Held og lykke med det.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

> [...]
> det rigtigt træls ( ja jeg er jyde! ) og hvor er det synd for kattene. En
> ting er at det ikke ser videre godt ud på dem...noget andet og mere

---
By DK. True Trust