gærtabletter,tynd mave og prutter
Fra : Kari Eiffert

Dato : 22-10-02 20:32

Hej med jer!

Måske nok en lidt underlig overskrift, men den passer meget godt til denne
historie.

Min kæreste stod op i morges, og gik ud i køkkenet. Og hvilket syn der mødte
ham!
Misserne havde åbenbart fået umådeligt meget lyst til gærtabletter, for
pakken var fyldt med bid- og kradsemærker, og der lå gærtabletter spredt ud
over hele gulvet I hvert fald de gærtabletter der var tilbage!
Lige præcis denne gang havde vi købt en pakke med 250 stk, og de havde kun
fået et par stykker inden de "lagde byttet ned" Og nu er der,tjaaa, ca 50
tilbage. Så de har virkelig fået tynd mave, og der kommer jævnligt et par
højlydte prutter fra dem
Spørgsmålet er så om vi skal købe noget malt til dem? For det er da mod tynd
mave ik? De kunne vist godt trænge til at få lidt styr på maven igen efter
den omgang

Nå, men gærtabletterne er gemt væk, og vi skal nok leve med stinkende
prutter lidt endnu

MVH Kari

Fra : Niels Peter

Dato : 22-10-02 21:04

"Kari Eiffert" <Kari.Eiffert@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3db5a9be$0$28782$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Spørgsmålet er så om vi skal købe noget malt til dem? For det er da mod tynd
> mave ik?

Nej, det er bl.a. mod hårboller ...

> De kunne vist godt trænge til at få lidt styr på maven igen efter
> den omgang

Jeg ville vente i håb om at tiden, den store læge, ordner deres maver

Niels Peter

Fra : Anders D. Møller

Dato : 22-10-02 23:41

Da vores to katte havde 'delt' 100 gærtabletter var anfaldet af lettere
'gennemtræk' overstået efter en halv dags tid.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-10-02 17:44

Min læge spurgte mig i dag, om jeg vidste, hvad tumlen i maven var?

Jo sagde hun, det er prutterne det dytter før hvert sving.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Denise

Dato : 23-10-02 17:47

*LOL*

Fra : Kate

Dato : 24-10-02 23:25

"Kari Eiffert" <Kari.Eiffert@tdcadsl.dk> wrote in

> Misserne havde åbenbart fået umådeligt meget lyst til
> gærtabletter, for pakken var fyldt med bid- og kradsemærker, og
> der lå gærtabletter spredt ud over hele gulvet I hvert fald de
> gærtabletter der var tilbage!

Oliwer åd en gang en pakke af dem med 70 stk i. Dengang fik alle tre
katte 5 stk hver aften ved sengetid, du kan tro de vidste hvad klokken
havde slået
Så en dag havde jeg fået lagt pakken på køkkenbordet, en tanketorsk, og
først et par dage senere tænkte jeg, da den anden pakke var tømt, jeg
havde da købt...hmmm. Nåmen først da keg skulle gøre rent under sengen
fik jeg bekræftet at jeg havde købt for der lå pakken meget tom og
splittet ad. Nu ved jeg det må ha' været Oliwers værk for han elskede
bare gærtabletter, hvor Johan og Sofie har haft dage hvor de ikke gad
spise dem (faktisk har jeg ikke haft nogle i huset efter Oliwer døde),
men jeg mærkede nu ikke noget anderledes. Da jeg langt senere nævnte
det for dyrlægen sagde hun bare at jeg nok ville opleve lidt hård mave
hos ham, men det var altså ikke tilfældet her
Indrømmer. jeg holdt en lille pause med gæren da jeg regnede med at han
havde fået nok for en tid

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Leyna

Dato : 25-10-02 08:04

On 24 Oct 2002 22:24:40 GMT, Kate <joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote:

> [...]
>
>Oliwer åd en gang en pakke af dem med 70 stk i. Dengang fik alle tre
>katte 5 stk hver aften ved sengetid, du kan tro de vidste hvad klokken

Til mig totalt uvidende... Hvorfor giver man gærtabletter? Og er det
noget jeg bør give mine misser?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Denise

Dato : 25-10-02 08:09

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Hej Leyna
Gav mine katte gærtabletter for mange år siden og kom så fra det. Efter
besøg hos Helle Andersen fik jeg nogle med hjem og skulle se om de nuværende
katte kunne lide dem. Det kunne allesammen, så afsted til Brugsen hvor jeg
nu køber dem. Gul pakke hvor der står Crisco gærtabletter (første forsøg var
manden der skulle købe dem, og han kom hjem med gærtabletter til hunde, som
jeg så måtte ned og bytte, så kig godt efter).
Hvorfor man giver dem det, altså jeg giver dem som slik, fordi kattene er
vilde med dem. Kan ikke huske hvad de er godt for, men jeg tror hud eller
hår, ligesom vi i gamle dage spiste ølgær tabletter. Om du bør give dine
misser det, det kommer jo an på om du vil forkæle dem lidt ikke
Hilsen Denise

Fra : Leyna

Dato : 25-10-02 08:44

On Fri, 25 Oct 2002 09:09:08 +0200, "Denise"
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

> [...]
>hår, ligesom vi i gamle dage spiste ølgær tabletter. Om du bør give dine
>misser det, det kommer jo an på om du vil forkæle dem lidt ikke

Umiddelbart når jeg kigger på Mini og så tænker på hvad gær normalt
bruges til, så tror jeg at det er en umådelig dårlig ide!
Jeg var mere bekymret for om der nu var noget som jeg ikke vidste at
de burde have.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 25-10-02 09:43

En ide til jer hvis katte er vilde med gærtabletter, er at
købe dem i Matas, det er væsentligt billigere, en stor
bøtte med 1000 stks for 60-65 kr, og det er en plasticbøtte så kattene har
svært ved at "hjælpe sig selv"
til for mange af dem.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 25-10-02 09:29

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse news:e5rhru8vsn74u6qvc8s35vm1m1pcm1grah@4ax.com...
> On 24 Oct 2002 22:24:40 GMT, Kate <joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote:

(...)
> Til mig totalt uvidende... Hvorfor giver man gærtabletter? Og er det
> noget jeg bør give mine misser?

Fordi de er vilde med dem
Og så fordi de er gode som godbidder, fordi kalorieindholdet er på den beherskede side. De indeholder i øvrigt en del b-vitaminer.
Ernæringsmæssigt er det ikke nødvendigt, hvis katten får kvalitetsfoder.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Kate

Dato : 25-10-02 20:19

Leyna <webmaster@big-girls.dk> wrote in

> Til mig totalt uvidende... Hvorfor giver man gærtabletter? Og er det
> noget jeg bør give mine misser?

Som de andre siger....slik. Der er nogle vitaminer i dem, bl.a. b-
vitamin, men Oliwer elskede dem. Johan og Sofie havde perioder hvor de
slet ikke gad spise dem, derfor er de udgået af sortimentet her. Måske
skulle Mowgli og Lante ha' lov at smage dem.
Lige for tiden er KitBits et hit hele vejen rundt. Dem bruger jeg også
som en lille godnat snack, ligesom med gærtabletterne i sin tid.