gulvvarme
Fra : John

Dato : 22-10-02 20:39

Hej
Er der nogle der har prøvet at monter gulvvarme i CV med den tube man ligger
i cement eller er der færdige pakker til CV?

John Fynbo

Fra : villy

Dato : 23-10-02 23:12

nej men det kunne væler sjov at prøve
da jeg vil ligge nyt gulv i min

Fra : sogs

Dato : 24-10-02 13:20

John wrote:
> Hej
> Er der nogle der har prøvet at monter gulvvarme i CV med den tube man
> ligger i cement eller er der færdige pakker til CV?
>
> John Fynbo

Hej John Fynbo

Der er et seriøst bud på gulvarme i CV på Campingferie, prøv at klikke på
http://www.campingferie.dk/h13_udstyr/s/gulv.asp

mvh sten

Fra : villy

Dato : 24-10-02 17:42

tak sogs
det er da ikke fordi det er dyrt

Fra : Henri Løkkegaard

Dato : 24-10-02 20:37

Tak for den gode link
John Fynbo

Fra : sogs

Dato : 27-10-02 08:54

sogs wrote:

> Hej John Fynbo
>
> Der er et seriøst bud på gulvarme i CV på Campingferie, prøv at
> klikke på http://www.campingferie.dk/h13_udstyr/s/gulv.asp
>
> mvh sten

Cabeejere griner sikker nu, men Er også blevet opmærksom på Cabes
vandbaserede løsning, (Omtalt i gl. FDM blad), ved godt at du ikke spurgte
på den led, men fandt noget på deres side - prøv -
http://www.kabe.se/2001eur.pdf vejledningen til en vogn. Kører i
alurør,drives med både el og gas og cirkulationspumpen selvfølgelig på 12 V,
rørerne i gulvet går både ind i bad og rundt dørpartiert. Man skal
selvfølgelig, som til bilen huske frostvæske på anlæget..
Ved ikke om du kan liste noget mere materiale fra en cabeforhandler, og
senere prøve dig frem .Deres system er patenteret, men hvis du leger lidt
med et par kopperør i gulvet er der vel ingen der dør af det. Ved ikke om du
kan rende en "skrottet" /ny kedel frem og arbejde dig ud derfra.
12 V fanatikere vil glæde sig over uafhængiheden over pladsernes el gebyrer,
omend Cabe også tilbød en elpatron til kedlen. Svenske elpriser var dog en
ganske anden sag tidligere, og vi har da camperet i se. hvor el på pladsen
var gratis. Man havde sågar elstandere ude i stranddkanten, ude på skær, og
midt inde i skoven, men det er jo en ganske anden historie.
Stor repekt, hvis du får det til at virke. Kan formentlig støbe rørerne ned
i gummiasfalt - prøv at aliere dig med en camperende gulvmand -
Efterlyses... til fælles glæde. Spændende projekt.

sten

Fra : Knut Grøneng

Dato : 29-10-02 12:50

Jeg mener cabe sitt system er basert på alde vannbåret varme
http://www.aldeinter.com/sidor/Kap3.4.1V.asp
dette system er mye brukt i tyngre tyske autocampers.

Knut

Fra : John

Dato : 30-10-02 21:02

Det system jeg tænkte på var de el varmemåtter ca75/300 cm på 220v
(Byggekram) er der nogle der har mon noget i denne type?
John Fynbo