Isopropylalkohol + olie...
Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 22-10-02 19:53

Mister jeg smører evnen fra min 2-takts olie ved at blande (for meget?)
karburator sprit i benzinen. Min knallert er af typen som selv blander
benzin/sprit og olien når den skal bruge... det er jo en kold tid som vi
lever i (hov, hvem sagde Kim larsen? :)

på forhånd tak!

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-10-02 00:05

Brian Axelgaard [9400] wrote:
> Mister jeg smører evnen fra min 2-takts olie ved at blande (for
> meget?) karburator sprit i benzinen. Min knallert er af typen som
> selv blander benzin/sprit og olien når den skal bruge...

Jeg har_aldrig_brugt kaburatorsprit på en totakter, men hvad siger
servicehåndbogen til kræet om sagen?

mvh
Henning

Fra : Jens

Dato : 24-10-02 20:55

> Jeg har_aldrig_brugt kaburatorsprit på en totakter, men hvad siger
> servicehåndbogen til kræet om sagen?

Det har jeg, da der var en lille utæthed i tank dækslet, så der kom vand i
benzinen, det gav ikke problemer for mig.
men hvis du frygter at du mister lidt af smøre evnen, hvorfor så ikke bare
komme en lille smule olie direkte i benzinen.

Jens

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 25-10-02 16:02

"Jens" <jannieogjens@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men hvis du frygter at du mister lidt af smøre evnen, hvorfor så ikke bare
> komme en lille smule olie direkte i benzinen.

Ja det kunne jeg jo, men jegh vil jo heller ikke smide endnu flere penge væk
(på olien), så jeg ville jo lige høre først... fattig studerende :)

Fra : sunsite

Dato : 25-10-02 20:10

> Ja det kunne jeg jo, men jegh vil jo heller ikke smide endnu flere penge
væk
> (på olien), så jeg ville jo lige høre først... fattig studerende :)

ok det kender jeg kun alt for godt.
Jens

Fra : sunsite

Dato : 25-10-02 20:13

Fra : sunsite

Dato : 25-10-02 20:25

> ok det kender jeg kun alt for godt.
> Jens

øh jeg ved ikke lige hvad der sker, når jeg sender, får jeg en melling om,
at beskeden ikke er sendt, men nu kan jeg se, at to af dem er nået frem
aligevel.
Jens

Fra : Jens

Dato : 25-10-02 20:15