De forskellige udtryk, UTP, Crossed osv
Fra : Ukendt

Dato : 22-10-02 17:56

Hej

Kan nogen forklare mig betydningen af UTP, Crossed, Patched ? (set i
sammenhæng med netværkskabler)

Og hvis nu man skal lave et standard netværkskabel mellem 2 pc'er til 100
MBit, skal det så være UTP osv ?

på forhånd tak, elvis

Fra : Steffen

Dato : 22-10-02 18:31

Se på denne side under "leksikon" www.s-p.dk

--
Steffen

Fra : elvis \(at sunsite\)

Dato : 22-10-02 20:30

TAK jeg har læst lidt nærmere der

Kategori 5, skal det læses sådan, at denne type kabel er godkendt til 100
MHz ?

100 MBit kører vel 100 MHz ?

Jeg kan se at Kategori 6 kabel er godkendt til 200 MHz, derfor drager jeg
denne konklusion.

mvh elvis

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-10-02 22:50

On Tue, 22 Oct 2002 21:30:11 +0200, "elvis \(at sunsite\)"
<elvis@beskedboks.dk> wrote:

> Kategori 5, skal det læses sådan, at denne type kabel er godkendt til 100
> MHz ?

Der er ingen *direkte* sammenhæng mellem MHz og Mbps.
Se http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=hzspeed

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-10-02 22:47

Fandt du ikke svar på www.net-faq.dk?

> Og hvis nu man skal lave et standard netværkskabel mellem 2 pc'er til
> 100 MBit, skal det så være UTP osv ?

Det skal være et krydset Cat5 UTP-kabel, hvis det er direkte
mellem to pc'er.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/