Skærme
Fijala 3554
Pixelfejl på TFT-skærme - stort e. lille p~
Fra : Alex

Dato : 22-10-02 16:19

Jeg så på en TFT skræm i dag og fik at vide at garantien først trådte
i kraft hvis der var over 7 pixel i stykker.

Jeg synes 7 er et højt tal i den forbindelse....

Men hvor bange skal man egentlig være for pixelfejl, hvor hyppigt
foreskommer de? Hvor stort et prolem i praksis? Og er der forskel på
mærkernes garanti.

Jeg ville gerne høre et par meninger herom inden jeg køber min skærm.

Alex

Fra : Blaster

Dato : 23-10-02 16:07

Jeg synes det kommer an på hvor mange og hver de er placeret. Jeg kan ikke
holde mer end en pixelfejl ud, og jeg vil allerhelst undgå dem. Men hvis der
kun er en og den ikke sidder i midten er det til at leve med og man skal
bare vænne sig til det.

Fra : M.Kay

Dato : 24-10-02 17:03

I know it's awful, but Alex wrote to everybody in dk.edb.hardware.skaerm
saying:

> [...]
> mærkernes garanti.
>
> Jeg ville gerne høre et par meninger herom inden jeg køber min skærm.

Godt nok siger firmaerne der sælger skærmen at man må leve med et antal
fejl, men holder den i forhold til dansk lovgivning?

Men ligemeget, sørg for at købe fladskærme over internettet eller aftal med
butiken at skærmen kan leveres tilbage, hvis der er bare een fejl. hvis de
nægter, så er det bare synd for dem.
du kan også forlange skidtet opstillet før du køber den, så kan du jo selv
kontrollere.

--
MKay - mkay[a]mail.dk

- If we stop voting, will they all go away? -

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-10-02 23:19

Hej

Alex wrote:
> Jeg så på en TFT skræm i dag og fik at vide at garantien først trådte
> i kraft hvis der var over 7 pixel i stykker.

> Jeg ville gerne høre et par meninger herom inden jeg køber min skærm.

Min 17" er nu ca 1 år og jeg har opdaget at den har fået hele 2 pixelfejl.

Det er såkaldte hot-pixels - en rød og en grøn. Da jeg primært bruger
den til email med hvid baggrund, så ses de ikke og ellers bruges PC'en
til spil og så har jeg ærlig talt ikke tid til at se efter pixelfejl. Så
de to jeg har generer ikke det mindste. Det er en ADI skærm og om
garantien eventuelt skulle dække, så gider jeg ikke engang undersøge det.

Jeg havde i sin tid også meget store betænkeligheder ved om der nu
skulle være eller opstå pixelfejl. Da jeg nu endelig har et par stykker
så er jeg tæmmelig ligeglad. Havde jeg måske 10 sorte midt på skærmen
ville det nok se anderledes ud.

Og helt ærlig. Der er 2 elementer der lyser konstant ud af 3932160. Der
næsten intenting i sammenligning

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Anders [4200]

Dato : 25-10-02 18:21

Har lige købt en brugt Mermaid Ventura. Den har vist omkring 4-5 fejl men
for at være helt ærlig så generer det mig ikke. Dette skyldes måske også at
jeg som sagt har købt den brugt, og udelukkende valgte den pga designet, da
det er til min anden comp.

Tror det er smag og behag, så gør op med dig selv om du vil acceptere nogle
fejl eller ej. For det er jo meget individuelt om hvor meget det generer
folk.

Mvh. Anders