Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fjerne røde øjne
Fra : Asboe

Dato : 22-10-02 13:09

Til tråden "Røde øjne" vil jeg bidrage med en "action" til Photoshop 6/7:

http://www.asboe.net/download/fjernerodeojne.zip

Udpak filen - start Photoshop - I menuen for "Actions" finder du "Load Action"
og peger på den udpakkede fil.

Nu skulle det være enkelt at fjerne den røde farve i pupillen.

--
Hilsen Asboe

Fra : Digit

Dato : 22-10-02 13:21

»Asboe« ræsonnerede, og skrev:

| Til tråden "Røde øjne" vil jeg bidrage med en "action" til Photoshop
| 6/7:
|
| http://www.asboe.net/download/fjernerodeojne.zip

| Nu skulle det være enkelt at fjerne den røde farve i pupillen.

Yeap, det var en quickie. Den er der sikkert mange som bliver glade for.

--
/Digit
Har du set Lukas Moodysson's nyeste film »LILJA 4-EVER«?

»Left are the kings of the carnival creation,
carrying out the echoes of the fallen«
Dimmu Borgir

Fra : Asboe

Dato : 22-10-02 13:35

Er det ikke nok, så dubler det nye lag!

--
Hilsen Asboe

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-10-02 23:44

Asboe wrote:

> Nu skulle det være enkelt at fjerne den røde farve i pupillen.

Hvis du e-mailer mig det billede du har retucheret, så vil jeg
gerne anbringe det på http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm -
send det venligst i en samlet fil.

Husk at skrive dit navn, så jeg kan oplyse hvem der har lavet retucheringen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Asboe

Dato : 23-10-02 13:15

Niels Ebbesen skrev i meddelelsen:
<3DB5D482.BADF5956@niels-ebbesen.net>

>Hvis du e-mailer mig det billede du har retucheret, så vil jeg
>gerne anbringe det på http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm -

Jeg har ikke retoucheret noget billede. Jeg venter på det portræt, som du ville
lægge ud med!
Det eksempel, som du bruger på din side, kan jeg desvære ikke bruge. Det røde i
øjnene er ikke afgrænset til pupillen, hvilket ikke er normalt! Hvordan det er
opstået, skal jeg ikke gætte på.

Jeg vil gerne give dig ret i at man oftest får det bedste resultat, ved at
korrigere under optagelserne. Fanger man ved tilfælde et godt portræt, og er så
uheldig at pupillerne lyser rødt er der råd for det.. Retouchering direkte på
farvekopien var tidligere løsningen og ikke særlig pæn. I dag er det mulig
gennem Photoshop (evt. med den Action som jeg har lagt ud) at rede et billede
til ug.

Portrætter med røde øjne, har oftest store pupiller, hvorimod portrætter med
arrangeret lys har mindre pupiller. Der skal ikke herske tvivl fra min side om
at det ser mere naturligt ud med mindre pupiller. Øjne med store pupiller kan se
tomme ud, som du beskriver det. Der her er en diskussionen om det, der skal være
til stede, for at vi kan få et godt portræt - og det er noget andet end snakken
om røde øjne.

Til spørgsmålet om det kan lade sig gøre at retouchere det røde i pupillen,
således at det ikke kan ses, svarer jeg - Ja!

Til spørgsmålet om man kan gøre pupillen mindre, uden at det kan ses, er mit
svar - det kan lade sig gøre, men det ville nok have være lettere/billigere at
korrigere for det under optagelserne.

--
Hilsen Asboe

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-10-02 13:33

Asboe wrote:

> Til spørgsmålet om det kan lade sig gøre at retouchere det røde
> i pupillen, således at det ikke kan ses, svarer jeg - Ja!

Alle forbeholdne kan vi ikke bruge til ret meget....:)

Se mit svar til "itgrafen" i den oprindlige tråd, og så synes jeg
iøvrigt at det er en uskik at åbne nye tråde om et emne, hvor der
er en igangværende tråd...:-/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Pico

Dato : 23-10-02 20:45

Asboe wrote:
> [...]
> "Load Action" og peger på den udpakkede fil.
>
> Nu skulle det være enkelt at fjerne den røde farve i pupillen.

Det lyder fint, men hvor finder man lige

"Actions" finder du "Load Action"

i den danske udgave af Photoshop ?
Pico

Fra : Madsen

Dato : 24-10-02 00:31

Pico skrev:

> Det lyder fint, men hvor finder man lige
>
> "Actions" finder du "Load Action"
>
> i den danske udgave af Photoshop ?

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/6/indlaes_handlinger.png>

Madsen.