[DVD] Ingen told fra Futureent alligevel!
Fra : Jens Thomsen

Dato : 22-10-02 12:09

For nogle dage siden blev det rapporteret, at futureent var begyndt at sende
igennem Sverige, og at forsendelserne derfra blev snuppet af det danske
toldvæsen. Flere medlemmer på http://www.dahf.dk har skrevet til firmaet og
har nu modtaget svar: Futureent eksperimenterede med et nyt system for at
forbedre leveringstiden, men er ikke tilfredse med problemerne og går derfor
omgående tilbage til den gamle metode. Firmaet tilbyder ovenikøbet at betale
omkostningerne for alle, der måtte have fået en ekstra regning fra Told og
Skat. Det kan man da kalde service!

Her er hele meddelelsen (med tak til Danic og dafh.dk):

"Thank you for drawing this issue to our attention!

We have been experimenting with shipping direct from North America to the
client, but unfortunately have run into several problems as a result.
Including the Tax issue which you have just highlighted!

When we began this experiment we were expecting the service to be quicker &
cheaper than the way we had been previously shipping from the U.K.

However with immeadiate effect we are now reverting back to the old system
of shipping from the U.K. as we are as unhappy with the results of the new
way of shipping as well as our much valued clients are!

In the meantime please fax the additional customs charges you have incurred
to this office on 1795 470436 & upon receipt of the official customs invoice
we will be more than happy to reimburse you the taxes incurred!

Please feel free to paste this notice on the newsgroups to advise all Danish
& Portugeuse customers that if they inform us in a likewise fashion that we
will be more than happy to reimburse them all the taxes incurred as well!

And finally please accept our deepest apologies for the inconvenience
caused!

Kind Regards
The Manager"

Hele tråden kan læses på:
http://www.dahf.dk/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=001040&p=1

MVH
Jens

Fra : Jan Richardy

Dato : 22-10-02 13:56

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> wrote in message
> [...]
betale
> omkostningerne for alle, der måtte have fået en ekstra regning fra Told og

YESSS !!! ... Så bliver det alligevel jul i gammelby ! (og resten af det
dvd-seende danmark)

Jeg mangler stadig er par sæsoner af X-files og Star Trek, som jeg slemt
gerne vil have til FE's priser.

---

Jan Richardy

Online portfolio & CV
http://www.richardy.dk

Fra : Emil Rune

Dato : 22-10-02 17:34

"Jan Richardy" <usenet@richardy.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dvd-seende danmark)
>
> Jeg mangler stadig er par sæsoner af X-files og Star Trek, som jeg slemt

Lad os håbe det bedste...Jeg går STADIG og venter på 8 film fra dem ;(
De måtte meget gerne snart dukke op...

Hilsen Emil

Fra : Emil Rune

Dato : 23-10-02 17:17

"Emil Rune" <erune@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Lad os håbe det bedste...Jeg går STADIG og venter på 8 film fra dem ;(
> De måtte meget gerne snart dukke op...
>

> Hilsen Emil

Hvilket de så gjorde idag...ALLESAMMEN!! NICE overraskelse at komme hjem til
;)
Hvor er det herligt man tilfældigvis ikke skal på arbejde imorgen
tidlig...heh

Hilsen Emil

Fra : ML-78

Dato : 22-10-02 17:04

> [...]
invoice
> we will be more than happy to reimburse you the taxes incurred!

Det er bestemt gode nyheder. Jeg har skrevet til FE og spurgt, og de
godtager også en indscanning af toldkvitteringen vedhæftet i en email
(sales@futureent.com). Jeg går ud fra, at dette gælder alle.

ML-78

Fra : KO

Dato : 23-10-02 11:59

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev
> Det er bestemt gode nyheder. Jeg har skrevet til FE og spurgt, og de
> godtager også en indscanning af toldkvitteringen vedhæftet i en email
> (sales@futureent.com). Jeg går ud fra, at dette gælder alle.

Kan ikke forstå at i skriver til FE og allerede på forhånd frygter det
værste!! Bestilte en film den 7 okt. som blev sendt den 9 okt. Denne har jeg
lige modtaget i dag, og jeg har ikke skrevet til FE eller noget, men bare
ventet for at se, hvad der nu skete (selvom jeg efterhånden aldrig troede
min film kom). Kan se den er sendt fra Malmø, men der er ingen told på den.

God fornøjelse med jeres film, og de skal sku' nok dukke op

Fra : Zero Cool

Dato : 23-10-02 15:56

Sendt den 9 oktober, får den den 23, det er altså også 2 uger. Normalt får
jeg dem indenfor 3-5 dage....

Fra : HKJ

Dato : 23-10-02 18:28

> [...]
> ventet for at se, hvad der nu skete (selvom jeg efterhånden aldrig troede
> min film kom). Kan se den er sendt fra Malmø, men der er ingen told på

Ser ud til at de kommer nu, jeg har også fået en film der blev sendt den
9/10, og den ser også ud til at være fra Malmö.
Så mangler jeg bare en film fra den 8/10, håber den kommer imorgen.

Fra : ML-78

Dato : 23-10-02 20:09

> Kan ikke forstå at i skriver til FE og allerede på forhånd frygter det
> værste!!

Jeg frygtede skam ikke på forhånd. Film afsendt 9. oktober, ankom 18.
oktober med 161,- i told, hvorefter jeg skrev til FE.

ML-78

Fra : ML-78

Dato : 23-10-02 20:13

> Jeg frygtede skam ikke på forhånd. Film afsendt 9. oktober, ankom 18.
> oktober med 161,- i told, hvorefter jeg skrev til FE.

Dér kom jeg til at overdrive (eller rettere, ramme forkert på tasterne). Det
var kun 116,- i told. Postvæsenet havde for øvrigt beregnet tolden ud fra,
at beløbet var i U.S. dollars i stedet for engelske pund. Det er jo kun godt
for FE, når de skal til at betale mig tilbage

ML-78