Maine Coon...på bakken.....ofte!
Fra : Niels L.

Dato : 22-10-02 12:08

Hej Gruppe!

Vi har en Maine Coon hankat på ca. 3 år, som er begyndt tisse i småsjatter.
Han går m a n g e gange om dagen i bakken.
Nogen gange kommer der intet - andre gange kun en smule. Katte er ellers
helt som den plejer...f.eks m e g e t hjælpsom
når der skal læses avis! Den er kælen og nysgerrig og drillesyg, som sådan
nogen jo er!
Men er der mon noget katten vil fortælle os med de mange toiletbesøg? - Den
kommer ofte ud, når vi mennesker går ud
i badeværelset - hvor bakken står. Og så skal den lige af med en lille
tår....

Har I en idé om hvad der kan være galt?

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 22-10-02 12:33

"Niels L." <nilau3@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> kommer ofte ud, når vi mennesker går ud
> i badeværelset - hvor bakken står. Og så skal den lige af med en lille

Urinvejslidelse! Det lyder det som i mine øren .... jeg ville få katten til
dyrlægen meget hurtigt, eftersom det vist kan være temmelig farligt, hvis en
urinvejssten fx blokerer for "afløbet"! Har man prøvet at have nyresten, så
ved man også at det gør (mildest talt) pænt ondt, når stenene passerer
igennem systemet...
-Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-10-02 12:42

Hej Niels

Så er det til dyrlægen!!!

Det kan være en urinvejsinfektion eller endnu værre urinvejssten, som er
meget smertefuldt for katten.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-10-02 12:48

In article <ap3bj5$c29$1@sunsite.dk>, Niels L. <nilau3@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> kommer ofte ud, når vi mennesker går ud
> i badeværelset - hvor bakken står. Og så skal den lige af med en lille

Hej..

De dér ekstra-ture, hvor der ikke kommer ret meget... er det _kun_ når
han går ud sammen med jer? For så kan det være han er "hyggetisser"
- sådan en har jeg selv...
Hvis han derimod også laver de ekstra småture alene, ville jeg få ham
chekket hos dyrlægen - for at udelukke at han har noget blæresten eller
lignende. Hvis det er det, der er galt og han ikke bliver hjulpet, kan
det ende med at han slet ikke kan komme af med det - og det gør både
meget ondt og er farligt.

Fra : Niels L.

Dato : 22-10-02 15:00

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget ondt og er farligt.
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Ja, han tager også småturene alene!- Men det virker ikke som om han har
ondt.
Han får netop "Precept" (tørkost) for at undgå diverse problemer med
urinvejene,
men det er måske ikke nok?
Masser af spind fra Frede den meget frække, men også meget kælne maine coon
og hans mennesker :0)

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 22-10-02 15:45

Man kan ikke altid se det, når ens kat har ondt. Og selvom din kat lever
livet sundt, kan den blive ramt af urinvejssten, så jeg vil mene, at du bør
ringe til dyrlægen og få en tid. Hellere være på den sikre side, for det kan
altså gå helt galt, hvis det er noget med urinvejene.
-Gitte

Fra : Birgitte

Dato : 22-10-02 17:10

Hej Niels
Der står ikke rigtig noget om din hankat er neutraliseret eller om den er
fertil, skulle det være en fertil han, kunne det tænkes, at homonerne
spiller lidt ind, og at det er små strintetåre han kommer med i bakken.
Er han derimod kastrat ville jeg også lige få ham efterset at en kyndig
dyrlæge.
Held og lykke med det.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

> [...]
> kommer ofte ud, når vi mennesker går ud
> i badeværelset - hvor bakken står. Og så skal den lige af med en lille

---
By DK. True Trust

Fra : Niels Peter

Dato : 22-10-02 17:29

> [...]
> kommer ofte ud, når vi mennesker går ud
> i badeværelset - hvor bakken står. Og så skal den lige af med en lille

Jeg har en mistanke; dette mønster ses nemlig som indledning til blærestensproblemer. Da det kan udvikle sig ret dramatisk med totalt urinstop, synes jeg, I skal tage katten til dyrlæge snarest muligt, så I kan få be- eller afkræftet det.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Kate

Dato : 22-10-02 22:36

"Niels L." <nilau3@yahoo.dk> wrote in news:ap3bj5$c29$1@sunsite.dk:

> Har I en idé om hvad der kan være galt?

Det lyder betænkeligt som blærebetændelse, du beskriver hvordan min
somali, Lante, teede sig da han tidligere på året havde
blærebetændelse.
Et hurtigt besøg hos dyrlægen og 8 dage med medicin og Lante var god
som ny.

Kate