Skærme
Fijala 3554
Philips 170B2T vs. Samsung 171B
Fra : Ukendt

Dato : 22-10-02 12:21

For at slippe af med støjen fra min skærm, overvejer jeg at købe en
fladskærm ... jeg har kigget lidt på de to modeller nævnt i subject.
Herunder er links til begge på edbpriser.dk - dog er Philips skærmen af
modellen 170B2T, den eneste forskel er at den jeg har kigget på er HELT
sort!

Samsung skærmen koster lige knapt 5000,- det samme kan jeg få Philips
skærmen for, dog er denne brugt og ca. 4 md gammel, ergo jeg har kun 32 md
garanti tilbage hvis jeg køber den.

Har nogen erfaring med begge eller en af disse skærme ? Jeg tænker på
støjniveauet og billedkvalitet - og egentlig også alle andre former for
kommentare!

Har aldrig haft en fladskærm, men er faldet over nogle spm. ved at læse lidt
i gruppen her. Bla. har jeg fundet indlæg hvori der står noget om den
"fødte" opløsning, altså noget med at billedet kun er rigtig skarpt i een
opløsning - er det rigtigt, og i så fald er det altid den højeste opløsning
!?

Ligeledes ved jeg ingenting om ombytningsgaranti ved døde pixels, hvor
finder jeg oplysninger om dette ... i mit tilfælde for Samsung og Philips.

Sidst men ikke mindst faldt jeg over denne Samtron skærm:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1515067908,
bedømmelserne ser jo fine ud og prisen ligeså, men måske jeg ikke skal ligge
alt for meget i de bedømmelser - de er jo ikke videre sigende! Men er det
værd at overveje en så billig skærm !? Hvordan er forholdene mht. døde
pixels der? Skærmen er så vidt jeg kan se produceret af eller for Samsung,
så hvorfor ikke købe en sådan når den er langt billigere !?

**** URL's til Edbpriser.dk ****

Samsung SyncMaster 171B White
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797968

Philips Business 170B2Y Black/Silver