MS Windows
briani 27239
computeren "fryser"
Fra : Betina & Kurt

Dato : 22-10-02 10:58

Hej gruppe.

Eller den startede i hvert fald med at "fryse", her i dag gik den helt
ned... reset knappen duede ikke, så der var kun On/Off-knappen i 6 sek.!

Jeg vælger så i bios "FailSafe setup", men så kommer beskeden "CMOS Checksum
error" bare!.

Jeg går igen i bios og vælger "optimized setup" og den starter lige præcis,
hvorefter den "låser".
Nogen gange kan jeg dog godt komme igang, men efter et stykke tid "låser"
den alligevel.

Mit system består af følgende:
Win98 se
1,2 Ghz. T-bird
Chipset: Apollo KT 133A (Via-tingest "8VTAA")
2 x 512 mb ram. (PC 133, SD)
14 Gb. hdd
40 Gb. maxtor fluid
GF2 mx 100 (jeg ved det... den skodder)
Trådløs logitech mus.
En brænder, LG 8x4x32
Og en 52x std. cd-rom.

Er der mere..?

Well... håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe lidt her.

Mvh Kurt Hawthorn Sørensen

Fra : Morten C

Dato : 22-10-02 21:26

"Betina & Kurt" <khs@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> ned... reset knappen duede ikke, så der var kun On/Off-knappen i 6 sek.!
>
> Jeg vælger så i bios "FailSafe setup", men så kommer beskeden "CMOS

Allerede nu, vil jeg med 99% sikkerhed henvise mod at der skal et nyt
BIOS/CMOS-batteri i..

//MortenC