Olieskift på VP MD17D
Fra : Peder Jensen

Dato : 22-10-02 09:36

Når jeg skifter olie på motoren, kan jeg kun suge ca. 3 liter op.
Da der er 5,5 liter på motoren, mangler der et par liter, hvordan får
jeg dem op?.
Jeg suger via et rør der stikkes ned i røret hvor oliemålepinden normalt
sidder.
Er det mig der gør noget forkert eller er det bare sådan?.

Med sejlerhilsen

Peder Jensen

Fra : Ole

Dato : 22-10-02 11:20

Det er bare sådan!
Når du suger i sumpen vil der altid stå noget olie tilbage, da oliepinden
ikke er anbragt i bundfældningsområdet, desuden ligger der mellem 0,5 til 1
liter olie i oliefilteret og smørekanalerne.
Hilsen Ole