Linjeskift på Nokia
Fra : JONAS CHRISTENSEN

Dato : 26-02-01 21:58

Kan det virkelige passe, at man ikke kan lave linjeskift i sms-beskeder på
Nokia-telefoner? Jeg har i aften siddet og rodet med 5110, 3210, 7110 og
8210, og jeg kan ikke finde funktionen nogen steder...!?

Jeg kunne på min gode, gamle Siemens, der desværre er gået bort... :)

mvh

Jonas

Fra : Erik Einum

Dato : 27-02-01 01:57

JONAS CHRISTENSEN <jonasbc@get2net.dk> skrev
> [...]
> 7110 og 8210, og jeg kan ikke finde funktionen nogen steder...!?
>
> Jeg kunne på min gode, gamle Siemens, der desværre er gået bort... :)

For å få til linjeskift på Nokia må man ha en 9110 (ev. en 9000).

Men man kan også få det til med 6210 (og 7110?). Finn en hvilket som helst
beskjed du har mottatt og velg "Besvar", men ikke velg tomt display, velg
et av standardordene som ligger i lista, f.eks. "Ja". Nå vil du se at det
står "Ja" på første linje, og markøren befinner seg på andre linje. Øverst
til høyre ser du at du har brukt 3 tegn (157 igjen). Trykk deg så oppover
og slett ordet "Ja". Hvis du har gjort det riktig vil du nå ha brukt et
tegn (linjeskift): Denne meldingen lagrer du, den blir liggende i
utboksen. Flytt den til "Maler" og du kan senere velge "Sett inn mal" og
bruke denne. Tungvint, men det virker. Tror det virker på 7110 også.
Menyvalgene jeg har beskrevet er på norsk, men de er sannsynligvis ikke så
vedlig forskjellig fra dansk.

Lykke til!

///Mvh. EE