Gemmer den 2 gange eller...?
Fra : Mega Hawk

Dato : 22-10-02 08:50

Hejsa.

Jeg har været igang med at lave et lille script i php som bruger
mySQL for lige at finde det logiske i det.
Når jeg skriver noget og gemmer det og trykker på min vis så skal
jeg først trykke F5 der inde for at den viser min filføjelse og
hvis jeg så tilføjer en ting mere og trykker på vis så skal jeg
endnu engang trkkye på F5 for at se det jeg har tilføjet igen,
men så kommer det hvad jeg sidst har tilføjet 2 gange, men
hvorfor og kan begge dele laves om?

Mine koder ser sådan ud:

Opret.php

<head>
<title>Pris liste</title>
</head>
<?php
include("db.php");
?>
<h3 align="center">Prisliste</h3><br><br>
<form action="<?php echo $PHP_SELF ?>">
Vare navn:<br>
Pris:<br>
<input type="submit" name="add" value="tilføj">
</form>
<?php
if($add){
mysql_query("INSERT INTO pris (navn, pris) VALUES
('$navn','$pris')") or die(mysql_error());
echo "Dit nummer er tilføjet. Tilføj flere eller vis dine numre
}
?>

Vis.php

<head>
<title>vi priser</title>
</head>
<?php
include("db.php");
?>
<?php
$query = mysql_query("SELECT * FROM pris ORDER BY id");
echo "<ol>";
while($res = mysql_fetch_array($query)) {
extract($res);
echo "<li>$navn - $pris";
}
echo "</ol></font>";
?>

Håber i kan finde fejlen og fortælle hvor jeg skal rette

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Seebach

Dato : 22-10-02 10:37

"Mega Hawk" <mega-hawk@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> endnu engang trkkye på F5 for at se det jeg har tilføjet igen,
> men så kommer det hvad jeg sidst har tilføjet 2 gange, men

Det er fordi dine sider er cache'd i browsere.

Kig i manualen under header().. der er fem linjer du skal tilføje for at
undgå cache.

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Mega Hawk

Dato : 23-10-02 10:37

yier well nu har jeg da kigget og prøvet, men er da ked af at sige det, men
det virker ikke Ellers nogle forlag til noget...?