Advarsel
Fra : Ukendt

Dato : 22-10-02 06:15

Den 18-9-02 skiftede jeg ud til P4 2.4 Ghz. på Epox E4BEAR med
raidcontroller og pc 2700 ram. Bundkortet kan i midlertid kun tage pc
2100. Jeg opdatede bios med den nyeste fra Epox uden at det hjalp,
selv om der står at det er fikset. Jeg har haft kontakt til Epox som
siger at de officielle specifikationer er pc 2100 og at de ikke kan
gøre mere. Forhamdleren HKAUTOMATION vil ikke tage det tilbage, så nu
sidder jeg med pc 2700 der kører som pc 2100 og det er surt

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 22-10-02 08:03

CBEDB wrote:
> [...]
> gøre mere. Forhamdleren HKAUTOMATION vil ikke tage det tilbage, så nu
> sidder jeg med pc 2700 der kører som pc 2100 og det er surt

Hvad er Memory Frequency sat til i bios under Frequency control?

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-02 10:47

On Tue, 22 Oct 2002 09:02:46 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion@gmx.net> wrote:

>Hvad er Memory Frequency sat til i bios under Frequency control?

Der er problemet, den eksisterer slet ikke

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 22-10-02 11:06

CBEDB wrote:

> Der er problemet, den eksisterer slet ikke

Mon ikke det så er en forkert bios du har flashet på?

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-02 11:08

<greylion@gmx.net> wrote:

>Hvad er Memory Frequency sat til i bios under Frequency control?

Problemet er at det findes ikke i bios nu, efter upgrade

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-02 12:17

<greylion@gmx.net> wrote:

>Hvad er Memory Frequency sat til i bios under Frequency control?

Det er problemet, den mangler der er ikke mulighed for at stille den.
Epox ved det heller ikke

Fra : o&u

Dato : 22-10-02 13:21

On Tue, 22 Oct 2002 07:14:43 +0200, CBEDB <> wrote:

> [...]
>gøre mere. Forhamdleren HKAUTOMATION vil ikke tage det tilbage, så nu
>sidder jeg med pc 2700 der kører som pc 2100 og det er surt

Hvad er det for noget piv ?

http://www.explosivelabs.com/reviews/i845e_part1/

De er da meget begejstrede:

As for overclocking, the 4BEAR came with rich features, and there is a
lot to say about the it. This board is "AWESOME!," is probably the
best way to put it. This motherboard can go from 90MHz-200MHz FSB.
Not only that you can fix the AGP and PCI clocks to they don't change.
This is great if you don't want to sacrifice the stability of PCI and
AGP cards for performance. Though, the memory voltage must be changed
by jumpers; AGP voltage and Core voltage settings can be edited in the
BIOS. The AGP voltage can be set from 1.5v to 1.9v in 0.1
increments. The CPU/Core voltage can be set from 1.4v to 1.85v in .025
increments. The thing I still can't get over is locking the PCI and
AGP clocks to the normal frequency. In all, this is a sweet
motherboard for overclocking. While it doesn't have it all, the 4BEAR
is close to it.

Er det ikke bare dig, der ikke kan finde rundt i bios ?

En anden link:

http://www.digit-life.com/articles2/roundupmobo/roundup-i845e-oct2k2-mx.html

Men jeg har ikke selv bundkortet.

Noget andet du kan prøve er, at gå ind i forum på www.ocworkbench.com
, vælg epox i højre side.

mvh

John

Fra : o&u

Dato : 22-10-02 13:33

On Tue, 22 Oct 2002 14:20:55 +0200, o&u <johnknuhtsen@mail.dk> wrote:

Desuden om nyeste bios:

README.TXT File for BIOS Flash Updating

Bios filename:   4bea2722.BIN
Bios date:   7/22/2002
Bios size:   256 KB (For 2Mb BIOS EEPROM)
Bios checksum: 7900
Model support:   EP-4BEA, EP-4BEAR

!!!WARNING!!!
Never attempt to Flash your BIOS from a hard disk, DOS Window, DOS
shell, or in Windows NT. If your system is working without problems
or conflicts, then it is not recommended that you flash your BIOS.
Improper flashing procedures may result in a dead system! Follow the
these instructions carefully.

Files included in this download:
README.TXT   Text file with BIOS Release & Application Notes.
UPDATE.BAT   Batch file for the Flash BIOS update process.
RESTORE.BAT   Batch file for the Flash BIOS restore process.
xxxxxxxx.BIN   BIOS binary file used by UPDATE.BAT.
AWDFLASH.EXE   Program used to Flash BIOS code to the EEPROM.

Enhancements & Fixes for this BIOS release:
Show PC2700/PC3200 at POST. Added "EHCI_USB20_SELECTABLE". Solve
FSB533 DDR354 Sisoft sandra test memory benchmark too low. Move some
Item to feature and modify S3WakeUpKBMS_Item Defaults.

Den arbejder da med fsb533, pc2700, pc3200 osv.

Har du loaded default settings ?

Nogle gange kan en bios opdatering ikke falde hak med rester fra
tidligere bios. Det kan man løse ved, først og fremmest: tag
powerledningen af. Tag batteriet ud. Kortslut batteri terminalerne.
Sæt batteri i igen og kør. Gå i bios med det samme og sæt op.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-02 05:44

> [...]
>is close to it.
>

>Er det ikke bare dig, der ikke kan finde rundt i bios ?

Det hjalp ikke det med batteriet

Fra : Lennart B.

Dato : 22-10-02 15:27

<CBEDB> wrote in message news:nbn9ru0cgqiauab9j6q7kf9uoptkc6dijj@4ax.com...
> [...]
> gøre mere. Forhamdleren HKAUTOMATION vil ikke tage det tilbage, så nu
> sidder jeg med pc 2700 der kører som pc 2100 og det er surt

Hvis du har købt det hos forhandleren i den tro at det var pc2700 SKAL de
tage det tilbage. Du må ikke lade dem skræmme dig væk fordi de har klokket i
det!