It's All About Love
Fra : Mikkel Winther

Dato : 22-10-02 01:15

Jeg så den nye Thomas Vinterberg film i dag. Den var fanme mærkelig! Jeg
havde forventet noget mere mainstream med det cast. Men sære film har aldrig
skræmt mig...

(Jeg prøver at være meget generel for at undgå spoilere.) Plottet lignede
ikke noget jeg har set før, og jeg var ikke hundrede procent begejstret for
det. Men det var originalt, det må man give dem. Claire Danes og Joakin
Phoenix gav begge gode solide præstationer, men deres accenter virkede noget
påtagede IMO.

Filmen foregår i fremtiden, men er ikke egentlig science fiction i den
forstand at der ikke er lagt vægt på teknologi (det er også kun 2021). Men
der er noget fremtidsagtigt over det hele (jeg kan ikke afsløre mere uden at
give spoilere).

Alt i alt giver jeg filmen 7 af 10. Det er en meget original film, men den
har visse svagheder. Ikke et mesterværk som Festen, men Thomas Vinterberg
har bestemt ikke solgt ud.

m.
--
"I walked all night, I walked as I had walked years before when my mind
swarmed with guilt at the thought of killing. I had thought of all the