Fil management på hotel ?
Fra : Anders Mikkelsen

Dato : 21-10-02 23:47

Hej
Er der mon nogen her der har en meget høj teknisk viden om filemanagement
på FP hoteller, eller skal jeg over i de internationale NG'er.

Probs er hvordan jeg får adgang til at slette "hele lortet" på mit FP
hotel. Det irriterer mig at der ligger filer og roder og som giver
uønskede resultater. Pt er på en Apache server.

Jeg har forsøgt at slette via FTP men det tillades ikke. Foldernes vises
men der opstår fejl ved sletning om at folderen ikke eksisterer.

Så har jeg forsøgt med at oprette en direkte netværksforbindelse i
Win2000 og her ser jeg folderne på clientsiden - altså alle html'erne og
folderen _borders. Dem kan jeg så slette og nu ser den tom ud. Men det er
den ikke.

Så åbner jeg direkte i FP og kan nu slette mere møj, som tasks og andet
der ligger i de skjulte foldere. Nu ser den også tom ud.

SÅ browser jeg sitet og ser en folder "_derived" hvor filen nortbots.htm
ligger og det er tilsyneladende en runtime komponent. Den indeholder
noget af min forside. Hvordan f..... slipper jeg af med den.

Så åbner med FTP og der ligger så alle problemfolderne:
_derived
_vti_bin
_vti_cnf
_vti_log
_vti_pvt
_vti_txt

Jeg har en FP søgekomponent på siden. Det virker elendigt. Den henter
cachede sider i "_vti_bin/shtml.exe/*.*" og giver uønsket resultat med
mistet CSS formattering.

Hvordan får jeg renset min webplads helt uden at bede hotellet om at
lukke det ned og genoprette det ?

Søgekomponenten fungerer særdeles dårligt, idet scores er f.eks 60 selvom
ordet kun findes to gange, og så kan der ikke søges på Danske Ø-er.

Er FP virkelig sådan noget bras ? eller jeg det fordi hotellet ikke kører
ægte "Microsoft FrontPage Server" men noget møjsoftware som forsøger at
efterligne ?

MVH
Håber at der er folk med rimelig forstand på FP webs, selv i DK.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 22-10-02 13:52

"Anders Mikkelsen" <AndersMikkelsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> efterligne ?
>
> MVH
> Håber at der er folk med rimelig forstand på FP webs, selv i DK.

Når man har med én som dig at gøre, som uden refleksion i den grad har
tampet løs på serveren, er det et spørgsmål, om selv rimelig forstand slår
til. Umiddelbart er min reaktion, at du ligger, som du har redt.

Bruger du FTP risikerer du at destabilisere FP serverextensions. Det samme
kan ske ved direkte netværksforbindelse. Et FP web-sted kontaktes med FP via
http. Og så skal man holde nallerne fra systemfolderne.

På nuværende tidspunkt er der nok ingen anden udvej tilbage end at bede dit
webhotel om at begynde forfra. Du har været inde og pille i systemfolderne
til FP server extensions, som er forudsætningen for at FP kan køre med alle
de fordele, der ligger i det. Det du kalder problemfolderne er
systemfoldere, så du skulle nok have spurgt inden du gik igang med
grønthøsteren i jordbærbedet.

Du sletter et web-sted ved at udgive et nyt eller ændret web-sted til samme
adresse og ved at sætte prik udfor "Udgiv alle sider, og overskriv alle
sider på destinationen". I daglig brug behøver du ikke lave filemanagement
på et FP web-sted - undtagen i diskussioner eller gæstebøger, hvor uønskede
indlæg kan fjernes. FP holder selv styr på det hele. Det du har liggende på
din PC ligger også på serveren, men derudover ligger der altså en hel del
systemfoldere på serveren, som du skal lade ligge, selvom du kan se
efterladenskaber fra tidligere sider i disse foldere.

FPs søgekomponent er også en del af FP server extensions. Helt hvordan det
er sat op på en Apacheserver ved jeg ikke, men almindeligvis starter man en
indexeringsservice på serveren, som danner grundlaget (en fil) for
søgningerne. Men hvis du har været inde og pille i systemfolderne er det jo
ikke helt umuligt, at du har ødelagt noget. Hvis ikke søgningen giver de
forventede resultater bør du tale med din udbyder om en sletning af indexet
og en genstart af servicen - eller hvordan Apache serveren nu er indrettet.

FPs mange interaktive muligheder: søgefunktion, gæstebog, diskussionsfora
(kun ét pr. websted - flere laves i subwebs), tidsindstillede inkluderede
sider, forms med respons til e-mail, database og bekræftelsesside, opkobling
til databaser, fælles kanter, indholdsfortegnelse og navigationspaneler
hviler alle på FP serverextensions. Og databasedelen skal også have en ASP
motor kørende. Så - far med lempe næste gang du forbinder online til din
webserver.

mvh

Ulrik

Fra : Anders Mikkelsen

Dato : 22-10-02 22:05

"Ulrik Friis" <ufj(remove)@get2net.dk> wrote in

> [...]
> serverextensions. Og databasedelen skal også have en ASP motor
> kørende. Så - far med lempe næste gang du forbinder online til din

Okay okay okay Men jeg bliver jo nødt til at prøve at finde fejlen når
søgekomponenten returnerer noget fra et ældre site som er slettet. Men jeg er
da klar over _folderne er FPE'erne, men regnede da med at der var en metode
til at resette strukturen, da jeg har erfaret at FP ikke er i stand til at
slette det hele, selv med pub af et tomt web som du skriver.

Men ellers et smukt indlæg, trods skideballen til prins pilfinger

MVH