Pædofil på grund af hjernesvulst?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-10-02 21:31

Hej

Jeg læste for nylig på tekst-TV at det er blevet sandsynliggjort at
en mand er blevet pædofil på grund af en hjernesvulst, og at hans
pædofili forsvandt igen da svulsten blev fjernet.

Jeg ved intet konkret om sagen, men synes det er yderst interresant,
så når jeg finder noget, skal jeg så poste det her? Jeg er især
interesseret i at vide hvor i hans hjene svulsten sad.

--
Peter Knutsen

Fra : Chokmah

Dato : 22-10-02 05:34

On Mon, 21 Oct 2002 22:30:48 +0200, Peter Knutsen <peter@knutsen.dk>
wrote:

> [...]
>så når jeg finder noget, skal jeg så poste det her? Jeg er især
>interesseret i at vide hvor i hans hjene svulsten sad.

Hmm det lyder da unægteligt interesandt ?
som førene homofob igenem flere år har jeg selv søgt en klinisk
forklaring på fæneomenet - og i et vist omfang tror jeg også *vores*
følser er .....kynisk betragtet ....overvuderede.....i bund og grund
er de well *bare* genetrisk ointerede impulser der fare forvirede
rundt i et dybt uigenem skueligt men ikke desto mindre logisk system
arv ( gen ) - kosponerede med erfaringer i hjernen = følser.

lav lidt om på hjerne og følserne og virkligheden ser angiveligt noget
anerledes ud - som du er inde på - det interesandet er hvor i hjernen.

MvH
Bo M Mogensen
--
http://www.bobdylan.com/songs/iandi.html
http://www.bobdylan.com/songs/landlord.html + http://www.highwaytoacdc.com/parole/rideon.php3

Fra : cybs

Dato : 23-10-02 02:21

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse news:3DB463F8.C0764284@knutsen.dk...

> [...]
> så når jeg finder noget, skal jeg så poste det her? Jeg er især
> interesseret i at vide hvor i hans hjene svulsten sad.

Det er nok mere sansynligt, at han "udlevede" sin pædofili
pga hjernesvulsten. Visse typer hjerneskader kan betyde,
at man handler mere impulsivt - eller at samvittigheden
sættes ud af spillet - eller at man mister forståelsen for,
hvordan ens handlinger påvirker andre mennesker.

MVH

cybs

Fra : Chokmah

Dato : 23-10-02 03:35

On Wed, 23 Oct 2002 03:20:44 +0200, "cybs" <cybs@ofir.dk> wrote:

> [...]
>sættes ud af spillet - eller at man mister forståelsen for,
>hvordan ens handlinger påvirker andre mennesker.

Hmm unægteligt en interesandt tanke ... hvis man betragter os som
multi seksuelle - præferance eksistenser hvor mange lag af løget mon
der så skal skrældes væk før vi er inde til hvad vi er og ikke bare
hvad vi ( det meste af tiden ) rigemeligtvis holder tilbage på.

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-10-02 10:17

"Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message

> [...]
> der så skal skrældes væk før vi er inde til hvad vi er og ikke bare
> hvad vi ( det meste af tiden ) rigemeligtvis holder tilbage på.

Se, det er der rigtig, rigtig mange, der meget nødigt vil risikere at blive
udsat for. Jeg tror, den inderste del af løget er forbavsende ens hos alle
mennesker. Det, der adskiller os fra hinanden, er, hvor gode/dårlige vi er
til at abstrahere fra dette. Eller sagt på en anden måde: Hvor mange lag, vi
frivilligt eller ufrivilligt "klistrer" uden på løgets kerne.

--
-Jens B.