MS Windows
briani 27239
Kommandopromt i XP for opdatering af bios?
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 21-10-02 20:54

Jeg skal have opdateret bios'en på min bundkort.
Det kan åbenbart ikke ske fra MS-dos i Windows XP.
Hvilken boot-diskette kan giver den kommandppromt, hvor jeg kan igangsætte
biosflash-programmet?
Håber at I kan hjælpe
mvh
ebh

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-10-02 21:39

Mon, 21 Oct 2002 21:54:15 +0200, skrev "Erik B. Hansen"
<erik.b.hansen@sid.dk>:

>Hvilken boot-diskette kan giver den kommandppromt, hvor jeg kan igangsætte
>biosflash-programmet?

Smid en diskette i , gå i denne computer, højreklik på a-drevet,
vælg formater - lav ms-dos startdiskette og smid
biosopdateringen ind på disketten bagefter.

Fra : Morten C

Dato : 21-10-02 21:41

"Erik B. Hansen" <erik.b.hansen@sid.dk> wrote in message
> [...]
> Det kan åbenbart ikke ske fra MS-dos i Windows XP.
> Hvilken boot-diskette kan giver den kommandppromt, hvor jeg kan igangsætte

Det kan du tro vi kan.
Du kan *ikke* opdatere din bios med en kørende windows - eller for den sags
skyld noget som helst andet operativsystem indlæst.

At genstarte med BIOS-diskketten indsat i dens drev, og opdater.

//MortenC

Fra : Madsen

Dato : 21-10-02 21:41

Erik B. Hansen skrev:

> Hvilken boot-diskette kan giver den kommandppromt, hvor jeg kan
> igangsætte biosflash-programmet?

Den bootdiskette du kan oprette ved at smide en diskette i drevet,
højreklikke på det inde i My Computer, vælge Format og derefter
flueben i 'Create and MS-DOS startup disk'.

Madsen.

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-10-02 05:36

> [...]
> Det kan åbenbart ikke ske fra MS-dos i Windows XP.
> Hvilken boot-diskette kan giver den kommandppromt, hvor jeg kan igangsætte

DOS/Win95/Win98. Hent på www.bootdisk.com.

mvh
Preben

Fra : Erik B. Hansen