MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
application error i windows 2000 pro
Fra : Thomas

Dato : 21-10-02 18:12

hej

Når jeg åbner et af programmerne: WordPad, Netscape 4 eller Photoshop 6
popper der et vindue op med en "application error" - fejlmeddelelse.
Det ser fx sådan her ud:
The instruction at "0x6061fdc3" referenced memory at "0x00000000". The
memory could not be "read".
Click OK to terminate the program
Click CANCEL to debug the program

Ligegyldigt hvad jeg vælger lukker vinduet og så sker der ikke mere. Er der
nogen der har oplevet noget lignende, eller som har et forslag til en
løsning på problemet?

Venlig hilsen
Thomas

Fra : Morten C

Dato : 21-10-02 21:46

"Thomas" <thomas.heath@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> Det ser fx sådan her ud:
> The instruction at "0x6061fdc3" referenced memory at "0x00000000". The

Lyder underligt, men check sel følgende link:
http://forums.itrc.hp.com/cm/QuestionAnswer/1,,0xb2096049dbb6d611abdb0090277
a778c,00.html
(og husk så at linket sikkert bliver "bidt" over at OE eller
newsserveren...)

//MortenC

Fra : Thomas

Dato : 23-10-02 17:50

Tusind tak, jeg fandt en løsning via dit link.
Jeg har et mini-netværk bestående af to computere.
Min default printer var en netværksprinter sat til den anden computer. Når
Denne er tændt (og i forbindelse med min computer) er der ikke noget
problem, men når den ikke er tændt opstår fejlen. Jeg lavede deafault
printeren om til en lokal printer og det ser ud til at virke...
Ret åndsvagt at disse programmer ikke kan acceptere en default
netværksprinter som ikke er tilsluttet nettet!