server probs
Fra : Ivan

Dato : 21-10-02 17:56

Dav i gruppen

Jeg har sat en Serv-u server på den stationære maskine. Ingen kan få kontakt
til den. Stationær: win98se ,router Netgear rp614, kabelmodem Motorola
SB4200e, klienter kører Pasiv file transfer. Jeg har ikke fast IP. Kan det
være problemet??
Jeg har spurgt hos support ved Galnet(min udbyder) hvordan det kan være at
jeg ikke kan få kontakt til port 21, svaret var at jeg skulle købe en fast
Ip. Kan dette være rigtigt.

Hi
Ivan

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 22-10-02 14:08

"Ivan" <snubbisnuller@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ikke kan få kontakt til port 21, svaret var at jeg skulle købe en fast

Det lyder i hvert fald ikke sandsynligt. Har du prøvet at slå din ip op på fx
www.myip.dk og så få en ven til at test om han kan få forbindelse på port 21?
Har du "NAT'tet" port 21 til din servers intern ip i din router?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Ivan

Dato : 22-10-02 15:18

> [...]
21?
> Har du "NAT'tet" port 21 til din servers intern ip i din router?

Nu kan jeg ikke "NAT"e som sådan, men har forwardet til port 20 og 21.

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 23-10-02 08:36

Du burde vel kunne få midlertidig forbindelse, hvis serveren er sat op
til din midlertidige adresse.

Er de computere på et lokalt net sammen med serveren, er det den
lokale IP du skal have dem til at slutte sig til, ikke den fra myip.

Serveren kal garanteret stilles til en bestemt IP.

Som regel giver en DHCP server samme IP til samme netkort, så prøv om
det går.

Held og lykke

Carsten Nielsen