Er det ikke Stock Aitken Waterman???
Fra : Søren Lauritsen

Dato : 21-10-02 17:08

Den Sang som Jennifer Lopez synger "Waiting for tonight"... Er det ikke
oprindeligt en Stock Aitken Waterman produktion????

+Søren

Fra : Søren Rohde

Dato : 21-10-02 20:41

"Søren Lauritsen" <NOSPAMlautir@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Den Sang som Jennifer Lopez synger "Waiting for tonight"... Er det ikke
> oprindeligt en Stock Aitken Waterman produktion????

Jeg synes ikke lige at kunne placere den som værende en genindspilning af et
ældre nummer. Men det er en god popsang, og dem har SAW jo lavet mange af.
Kan du nærmere indkredse hvornår / med hvem du mener at have hørt nummeret
første gang?

--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand
Fjern dyret fra min adresse ved svar

Fra : Søren Lauritsen

Dato : 22-10-02 08:01

Jeg mener det har været i samtid med Kylie Minogue (fra hendes debut album i
80'erne)... Men om det var hende er jeg meget i tvivl om... Nummeret tror
jeg hittede på skolefesterne, da jeg gik i folkeskolen, så jeg vil tro det
har været omkring 1988. Men jeg er altså ikke sikker.

Håber det hjælper :]
+Søren

Fra : Søren Rohde

Dato : 22-10-02 12:02

> [...]
> jeg hittede på skolefesterne, da jeg gik i folkeskolen, så jeg vil tro det
> har været omkring 1988. Men jeg er altså ikke sikker.

Det siger mig stadig ikke alverden. Troede ellers jeg havde hørt alt det der
var fremme dengang. Jeg går ud fra du mener at nummeret dengang var det
samme (dvs. både melodi og tekst)?

Fra : Jacob E

Dato : 22-10-02 15:32

"Søren Lauritsen" <NOSPAMlautir@cs.auc.dk> wrote in message
> Den Sang som Jennifer Lopez synger "Waiting for tonight"... Er det ikke
> oprindeligt en Stock Aitken Waterman produktion????

Nej.

S, A & W skrev, komponerede, arrangerede, spillede osv osv. NÆSTEN alt... et
par undtagelser var dog f.eks. grupper som Dead Or Alive, som skrev deres
eget materiale. "Waiting for tonight" er skrevet af Michael Garvin. Og han
har aldrig leveret materiale til SAW.
Mon ikke du bare synes, at den lyd som producer Ric Wake har skabt på
"Waiting..." minder lidt om den gamle SAW-lyd?

Mvh Jacob Ekstrøm

Fra : Søren Rohde

Dato : 22-10-02 19:29

"Jacob E" <dødsstraf-for@spamme.dk> skrev i en meddelelse
> "Waiting for tonight" er skrevet af Michael Garvin.

Hvornår? Hvis du ved hvornår er det også let at finde ud af om den kan have
været fremme før.

> Mon ikke du bare synes, at den lyd som producer Ric Wake har skabt på
> "Waiting..." minder lidt om den gamle SAW-lyd?

Nummeret har da lidt diskostemning.

Fra : Jacob E

Dato : 23-10-02 15:41

"Søren Rohde" <fam_rohdeHUND@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> "Jacob E" <dødsstraf-for@spamme.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvornår? Hvis du ved hvornår er det også let at finde ud af om den kan
have
> været fremme før.

Nej, jeg ved ikke hvornår han har skrevet den. Jeg ved bare med ret stor
sikkerhed, at han aldrig har skrevet noget til SAW og konkluderer ud fra
dette, at nummeret ikke er udgivet før. Men jeg er i gang med at undersøge
sagen nærmere... stay tuned.

Mvh Jacob Ekstrøm

Fra : Jacob X

Dato : 28-10-02 16:52

> Den Sang som Jennifer Lopez synger "Waiting for tonight"... Er det ikke
> oprindeligt en Stock Aitken Waterman produktion????

Ok, så er der fakta på bordet!

Svaret fra Michael Garvin lyder således:
<citat start>
HI JACOB
LET ME ABSOLUTELY CLARIFY [WAITING FOR TONIGHT ]WAS RECORDED ONLY BY A DANCE
GROUP CALLED 3D PARTY ON ATLANTIC RECORDS AND THEN BY JENNIFER LOPEZ, BOTH
RECORDS OF WHICH WERE IN 1999. .[pete waterman just as a point of interest
did however produce A SONG I WROTE [IRREPLACEABLE]which was number 1 in
ireland by an act named carrie anne on universal records.
/michael garvin
<citat slut>

Det betyder således også, at jeg tog fejl i min påstand om at Michael Garvin
aldrig har leveret materiale til SA&W, men altså ikke den pågældende sang.

Mvh Jacob Ekstrøm

Fra : Karsten Strandgaard ~

Dato : 28-10-02 17:28

Jacob X wrote:

> [...]
> aldrig har leveret materiale til SA&W, men altså ikke den pågældende sang.

Det betyder ligeledes, at Hr. Garvins Caps Lock-tast lever et spændende
og afvekslende liv.

Men altid interessant at få information fra hestens egen mund.

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : Troels

Dato : 28-10-02 17:31

Garvin

> Det betyder ligeledes, at Hr. Garvins Caps Lock-tast lever et spændende
> og afvekslende liv.

LOL

/Troels