Kung fu film fra Troldspejlet?
Fra : / / dentro / /

Dato : 21-10-02 17:08

Nogen der fik fat i hvad kung fu komedien fra dagens udgave af
Troldspejlet hed?

Den så sq grineren ud!

/ / dentro / /

Fra : Morten Steen

Dato : 21-10-02 17:21

> Nogen der fik fat i hvad kung fu komedien fra dagens udgave af
> Troldspejlet hed?
>
> Den så sq grineren ud!

Uden at have set Troldspejlet, gætter jeg på Kung Pow. Mon ikke det er den?
Af Steve Oedekerk. Hvor helten bl.a. slås mod en ko.

Morten

Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 21-10-02 17:24

Morten Steen <morten.x@film.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ap19h4$25ic$1@news.cybercity.dk...

Hvor helten bl.a. slås mod en ko.

Jo det var den

--
Bjørn E. Thorup
www.home1.stofanet.dk/thorup

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 21-10-02 18:19

Morten Steen skrev:

> Uden at have set Troldspejlet, gætter jeg på Kung Pow. Mon ikke det
> er den? Af Steve Oedekerk. Hvor helten bl.a. slås mod en ko.

Den er jo ganske enkelt forfærdelig. Og det er en hån mod den
orientalske verden at kalde den en kungfu-film.

Jeg vil tro, at den er ment som en kærlig hilsen til de film, den (i
bogstavelig forstand) er bygget på, men det kikser totalt. Ideen med at
blande Steve ind i gamle optagelser er da sjov og også temmelig
imponerende udført. Men det er meget belastende i halvanden time at høre
på de (især kvinde-)stemmer, Steve har lagt på karaktererne.

--
Mvh. Peter
"Kan du forestille dig, at man har opfundet et fint ord som 'hekto' til

Fra : Henrik Rytter

Dato : 21-10-02 22:25

In article <ap1d64$21r$1@sunsite.dk>, Peter Bjerre Rosa
<peter@filmsvar.dk> wrote:

> [...]
> imponerende udført. Men det er meget belastende i halvanden time at høre
> på de (især kvinde-)stemmer, Steve har lagt på karaktererne.

Jeg var nu meget positivt overrasket over filmen og synes den fint
rammer specielt 70'ernes amerikanske versioneringer af Hongkongfilm.
Den rammer klicheerne og forstørrer dem selvfølgelig mange gange op. Så
i min bog er Kung Pow et særdeles underholdende kungfu-spoof, der ikke
så meget nedgør kungfufilm fra Hongkong i 70'erne, men mere de
versioneringer, der nærmest var en uundgåelig del i filmenes
internationale distribution i samme periode.

Kampscenerne er da ganske underholdende og går man til de biligere
producerede martial artsfilm kan man faktisk finde nogle der er lige så
overdrevne og karikerede når man ser dem den dag i dag. Dog ikke så
mange med køer

Og så har Steve Oedekerk da klart større skuespiltalent end Baby Face
(Jimmy) Wang Yu , som han "erstatter" i filmen og som den kærligt
er dedikeret til. Nøøøjjj hvor har jeg slæbt mig igennem mange
lavbudgetbommerter med denne mand i hovedrollen, selvom man
selvfølgelig kan tilgive ham meget for de højdepunkter han trods alt
præsterede i sin turbulente karriere (Beach of the war Gods, Golden
Swallow, One Armed Boxer, One Armed Swordsman etc.) inden han rodede
sig ud i triadetumulterne på Taiwan (bl.a. var Jackie Chans optræden i
Island of Fire jo en "vennetjeneste").

Men jeg kan da anbefale filmen for folk som kan lide lidt god plat
humor ... og altså også til folk som godt kan lide kungfufilm!

mvh
Henrik

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 21-10-02 23:10

Henrik Rytter skrev:

> Jeg var nu meget positivt overrasket over filmen og synes den fint
> rammer specielt 70'ernes amerikanske versioneringer af Hongkongfilm.

Jeg er enig med dig i, at den rammer versioneringerne godt og hårdt. Men
det er klaret på få minutter. Hvorfor skal vi trækkes igennem en hel
spillefilm med den præmis?

> Så i min bog er Kung Pow et særdeles underholdende kungfu-spoof,
> [...]

Jeg synes, det hurtigt blev for kedeligt. Der var et meget dårligt flow
i historien, der vekslede mellem selvstændige overdrevne kampsekvenser
og reel parodi på "Shao Lin hu ho chen tien hsia", som jeg aldrig har
set og derfor næppe har forstået alle referencer til.

Og som antydet fik jeg altså spat af at høre på hans kvindestemme skrige
"wee-ooo-wee-ooo-wee" konstant.

--
Mvh. Peter
"Autonome robotter er ikke ligesom os andre. De kan tænke selv."

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-10-02 23:36

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in message
> [...]

> --
> Mvh. Peter
> "Autonome robotter er ikke ligesom os andre. De kan tænke selv."

Det var jeg så tilgengæld færdig over, hold kæft hvor jeg grinede. :)

Hilsen

Peter

Fra : John Hinge

Dato : 22-10-02 10:38

On 22 okt 2002 Peter Bjerre Rosa was heard to say:

> Og som antydet fik jeg altså spat af at høre på hans kvindestemme
> skrige "wee-ooo-wee-ooo-wee" konstant.

Tænk, jeg er faktisk begyndt at genere mine omgivelser med det
Måske jeg bare er nem at more, men jeg var flere gange fuldstændigt
ødelagt af grin over Kung Pow. Og det der Wee-ooo-wee-oo er da
for sjovt på den væmmelige men underholdende måde.. efter min mening.

--
John Hinge
Wee-ooo-wee-ooo-wiiii !

Fra : Ally

Dato : 22-10-02 00:05

>Uden at have set Troldspejlet, gætter jeg på Kung Pow. Mon ikke det er den?
>Af Steve Oedekerk. Hvor helten bl.a. slås mod en ko.

Nok en af de skæggeste filmklip, jeg nogensinde har set. Er VILD med
Bullet-time *G*. Kan ses/downloades på:

http://lonefalcon.users.btopenworld.com/cow.mpg

Da jeg lige prøvede, virkede adressen ikke. Forhåbentlig er det kun
midlertidigt!

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : B|aze

Dato : 21-10-02 18:31

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der fik fat i hvad kung fu komedien fra dagens udgave af
> Troldspejlet hed?
>
> Den så sq grineren ud!
>

> / / dentro / /

Ja den hedder Kung Pow - Enter the fist
Er ganske griner, men samtidig meget mystisk/syg :)
Meget er filmen er stykker af gamleilm hvor de så har sat skuespillerne
ind...det er næsten ikke til at se, meget flot lavet

Fra : B|aze

Dato : 21-10-02 18:31

Fra : B|aze

Dato : 21-10-02 22:27

[Hmmm prøver lige igen....ser ikke ud til det virker...]

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-10-02 22:33

B|aze wrote:
> [Hmmm prøver lige igen....ser ikke ud til det virker...]

jo det gør. Nu har du sendt tre næsten ens indlæg :)

/Nikolaj

Fra : psycrow

Dato : 21-10-02 23:52

Det var Kung Pow: Enter the Fist.

Personligt synes jeg at filmen sutter. Den løber tør for ideer ca. ti
minutter inde. Hele hovedideen (med at eftersynkronisere og proppe Steve
Oedekerk ind over det hele) lyder måske sjov nok på papiret, men 1½ time er
alt for meget.
På den anden side er den måske sjov sammen med gutterne og nogle bajere
(Slots4Life)...

Fra : Per Kristensen

Dato : 22-10-02 07:32

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der fik fat i hvad kung fu komedien fra dagens udgave af
> [...]
Kung Pow, som jeg også troede var en sjov film, men det er en af de ringeste
film jeg nogensinde har set.