Co2
Fra : mylam

Dato : 21-10-02 17:17

Jeg har fået at vide at co2 er meget skadelig for mine fisk har det
noget på sig, jeg har lige lavet soda stream modellen og nu ved jeg
ikke om jeg skal sætte den til. Det var Sørgen fra Trovado i
Sønderborg der fortalte det.

hilsen Kim

Fra : Steen Suder

Dato : 21-10-02 18:18

mylam wrote:
> [...]
> noget på sig, jeg har lige lavet soda stream modellen og nu ved jeg
> ikke om jeg skal sætte den til. Det var Sørgen fra Trovado i

Det er da korrekt... hvis koncentrationen er høj nok.
Husk dog på at fiskene selv producerer CO2 hvilket er til stor gavn for
planterne i dagtimerne. Derfor tilsætter mange, inkl. undertegnede, CO2
til akvariet for at styrke planternes vækst og udvikling.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Henrik Rathje

Dato : 25-10-02 14:32

Hej

Bare gør dig til vane at fyld CO2 på om morgenen, og fyld ikke mere på end
at det stort set er væk om aftenen.
Spørg evt. fiskehandlen på Rønhaveplads (tror han hedder Allan) . Han har
kørt med CO2 i mange år.

mvh
Henrik