Award BIOSproblem
Fra : Claus Nielsen

Dato : 21-10-02 17:01

Bundkort: Gigabyte GA-5AX
Jeg har fejlflashet min bios, den er ødelagt og jeg har ingen backup.
Hvordan skaffer jeg en ny eller får den gamle ordnet???
Claus

Fra : Thomas

Dato : 21-10-02 19:07

"Claus Nielsen" <berndorff_nielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Bundkort: Gigabyte GA-5AX
> Jeg har fejlflashet min bios, den er ødelagt og jeg har ingen backup.
> Hvordan skaffer jeg en ny eller får den gamle ordnet???
> Claus

Find en med samme bundkort som dig selv. tag hans CHIp ud af bundkortet og
smid den i din maskine
Start nu op på en Dosdiskette og sørg for at have en diskette med dit
flashprogram tillige med den bios du vil have på DIT EGET CHIP.

Tag nu den chip ud af bundkortet ( det chip du har lånt) Tag evt latex/plast
handsker på så du ikek får kortsluttet noget.
Sæt dit eget chip i og Flash det.

Så virker det hele igen.

JEg har selv gjort det og der var inge problem.

En anbefaling: når du sætter det lånt chip skal det sætte meget let i soklen
ellers skal man til at rode med skruetrækekr osv. for at få det fri. det
sklal kun lige sidde så fast at der er forbindelse til Mobo, således at
maskinen starter.

hvis du ikke kan finde et chip nogen steder kan du få lavet et nyt chip her:

Rosenmeier
IT distrubution A/S
Bejlerholm 3
9400 Nørresundby
96328080

de lavede en til mig i sin tid, da mit flasprog til mit asus board brød ned
halvvejs.
det kostede mig 372Kr.

Venligst Thomas

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 22-10-02 11:23

Claus Nielsen wrote:
> Bundkort: Gigabyte GA-5AX
> Jeg har fejlflashet min bios, den er ødelagt og jeg har ingen backup.
> Hvordan skaffer jeg en ny eller får den gamle ordnet?

Jeg kan måske ordne den, og jeg skal ikke have noget for det, bare du
betaler portoen.
Det afhænger dog af præcis hvilken chip bios'en ligger i.
Pil klistermærket og se om Modelnummeret er på følgende liste:

http://www.loet.de/download/206.txt

Hvis den ikke er på listen kan jeg ikke gøre noget.