Hvad er det der kan låse på en hjemmeside?
Fra : Rita Olesen

Dato : 21-10-02 16:47

Jeg har 1 gang før hørt, at der var en, der ikke kunne
komme væk fra min hjemmeside. Jeg var noget
uforstående, jeg troede, at vedkommende mente, at jeg
havde lagt en kode ind, hvad jeg ikke har.
Nu har jeg netop modtaget dette brev:
-----
Det er altså p.... irriterende når folk "låser" deres
hjemmesider så man skal lukke eksplorer for at
komme ud af lortet. Hvis der var "hund og stejle"
på nettet kom disse sider der op og hænge
-----
Mig igen:
Nu har jeg da ikke ligefrem lyst til at blive udsat
for hverken 'hund eller stejle'. Er der nogen der
kan komme med et bud på, at enkelte (?) ikke
kan komme fra min side.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Ulrik Friis

Dato : 21-10-02 23:28

"Rita Olesen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu har jeg da ikke ligefrem lyst til at blive udsat
> for hverken 'hund eller stejle'. Er der nogen der
> kan komme med et bud på, at enkelte (?) ikke

Det skal du ik' ta' dig af. Det kan være han har givet sin IE en omgang med
hund og stejle, så det er der hunden ligger begravet. Man kan indstille sin
browser i det uendelige, og hvis det er gjort uden egentlig at vide, hvilke
konsekvenser det har, så kommer man ud for den slags. Ved du hvem der får
skylden for at strømmen går? Det gør IT afdelingen da! Ved du hvem der får
skylden, hvis omslaget fra en bog eller et ringbind forsigtigt lejrer sig på
tastaturets Enter knap (den helt ude til højre) så hele PCen gå amok? Det
gør IT afdelingen. Ved du hvem der får skylden....nå - du ka' sæl'
fortsætte.

mvh
Ulrik

Fra : Rita Olesen

Dato : 22-10-02 00:00

"Ulrik Friis" skrev
> Det skal du ik' ta' dig af. Det kan være han har givet sin IE en
omgang med
> hund og stejle, så det er der hunden ligger begravet.
-klip-

Hej Ulrik
Tak for responsen!
Jeg var allerede begyndt at føle mig skyldig
Jeg syntes bare, at det var underligt, at jeg kun
har hørt om problemer på siden 2 gange i al
den tid, den har eksisteret, men man ved jo
aldrig. Jeg sidder selv med en hastighed på
256, men har da tjekket siden med et 56 modem,
uden at den gik ned eller var langsommere, end
man kan forvente.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Hønemor

Dato : 22-10-02 10:17

> [...]
> Nu har jeg da ikke ligefrem lyst til at blive udsat
> for hverken 'hund eller stejle'. Er der nogen der
> kan komme med et bud på, at enkelte (?) ikke

Hejsa Rita.
Det er nok som Ulrik fortæller.
Jeg har aldrig haft problemer på din dejlige hjemmeside, den kører perfekt.
Jeg har været inde i dag og afgivet min stemme )))
KH Hønemor

Fra : Rita Olesen

Dato : 22-10-02 10:34

"Hønemor" skrev
> Det er nok som Ulrik fortæller.

Det tror jeg også. Den pågældende har været
så venlig at give mig en tilbagemelding. Han havde
prøvet siden på en anden computer og der var
der ingen problemer, det var rart at høre.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : varde

Dato : 22-10-02 18:47

Hej Rita !

Problemet kan opstå, har selv været ude for det..jeg havde en gammel side
som jeg valgte at vidersende fra...
Når jeg kom ind fra netop denne side, kunne jeg ikke bruge tilbage knappen..

prøv selv...

www.la-staalteknik.dk/new_page_5.htm

Søren

Fra : reneaalborg

Dato : 06-11-02 10:25

"Rita Olesen" skrev d. 21-10-02 16:47 dette indlæg :
> [...]
> Nu har jeg da ikke ligefrem lyst til at blive udsat
> for hverken 'hund eller stejle'. Er der nogen der
> kan komme med et bud på, at enkelte (?) ikke

Hej Rita (og varde)

Hvis brugeren videresendes fra en webadresse til din side, skal man
klikke to gange på tilbage-knappen for at komme tilbage til den side,
man var på (før videresendelsen). Hvis du klikker én gang på tilbage,
bliver du bare videresendt igen...

Mvh

Rene

http://www.kandu.dk/

Fra : Ulrik Friis

Dato : 06-11-02 22:18

"reneaalborg" <reneaalborg.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> klikke to gange på tilbage-knappen for at komme tilbage til den side,
> man var på (før videresendelsen). Hvis du klikker én gang på tilbage,

....og det er fordi dette lille script er sat ind i head:

<script language="javascript">
if (self==parent)
{
top.parent.location.href="http://www.ritaolesen.dk/"
}
</script>

Og det er tilføjet fordi hele sitet er bygget op med rammer. Hvis man i en
søgning bruger et link til en af dine sider, vil man jo kun se den
pågældende side og ikke den venstre ramme med navigationen i. Med ovennævnte
lille script bliver man kastet ind på din forside. Det er rigtigt nok, at
man har besvær med at klikke sig "baglæns" ud af dite site, men det er jo
ikke det samme som at låse siden.

Men hvorfor i alverden har du lavet "No Right Click"? Det synes jeg oprigtig
talt er en fjendtlig handling. Hva' vil du skjule?

mvh

Ulrik

Fra : Rita Olesen

Dato : 08-11-02 00:00

"Ulrik Friis" skrev
> ...og det er fordi dette lille script er sat ind i head:
> <script language="javascript">
-KLIP-
> </script>

Hej Ulrik
Jeg har fjernet samme kode fra alle undersider, så de
kan åbnes i eget vindue, det er kun forsiden koden
stadigvæk er på.

> Men hvorfor i alverden har du lavet "No Right Click"? Det synes jeg
oprigtig
> talt er en fjendtlig handling. Hva' vil du skjule?

Jeg har ikke noget at skjule og koden er da også
fjernet igen.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk