Åbene for port i Zyxel Router.
Fra : Søren Blom

Dato : 21-10-02 15:46

hej

ER der nogen som kan forklar mig, hvordan jeg åbner for port 1024 i min
Zyxel Prestige 304 Router.
På routerens opsætning kan jeg få denne skræm frem
http://blom.dk/images/Zyxel.jpg men hvad skal jeg skrive de forskellige
steder, er godt klar over at 1024 skal stå et sted, men hvor og hvad skal
jeg skrive de andre steder?

Det skal lige siges at der sidder i alt 4 maskiner på samme router og vi har
een offentlig IP adresse, hvis det har nogen betydning.

Det er meget begrænset hvilken forstand jeg har på dette og bruger
vejledningerne hjælper mig ikke rigtig videre, hverken den trykte eller hvad
jeg kan finde på www.zyxel.dk

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : ..::jmj::..

Dato : 22-10-02 11:43

> [...]
har
> een offentlig IP adresse, hvis det har nogen betydning.

SNIP

Ved ikke hvad du skal bruge port 1024 til, men du skriver 1024 i startport
og slutport, og anfører IP-adressen på den PC bag routeren som der skal
nattes til..
Hvis din PC bag routeren har fx IP 192.168.0.10, og det er den PC porten
skal "føres" hen til, er det den adresse du skriver..

...::jmj::..

Fra : Søren Blom

Dato : 22-10-02 15:24

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> skrev

> [...]
> Hvis din PC bag routeren har fx IP 192.168.0.10, og det er den PC porten
> skal "føres" hen til, er det den adresse du skriver..

Det lyder jo enkelt så enkelt at selv jeg bør kunne finde ud af det. Så skal
jeg bare lige have fundet ud af hvilken IP adresse denne maskine har bag
routeren, men jeg skal bruge port 1024 til filoverførelser med ICQ, har læst
mig frem til at det er den port man skal bruge.

--
Søren Blom
soren@blom.dk