info om racekatte
Fra : Katja Gøbel

Dato : 21-10-02 14:43

hej,

nu går jeg jo og overvejer at købe en racekat når det en dag skal være, men
jeg kan slet ikke blive klog på hvilke katte der er hvilke racer osv. så jeg
vil høre om nogen kan hjælpe mig med et sted på nettet hvor man kan læse
mere om racerne og se nogle gode billeder?? jeg har desværre kun fundet
nogle sider med korte beskrivelser og dårlige billleder.

hilsen katja

---

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 21-10-02 14:52

"Katja Gøbel" <katja@[NOSPAM]goebelconsult.dk> wrote in message
> [...]
> mere om racerne og se nogle gode billeder?? jeg har desværre kun fundet
> nogle sider med korte beskrivelser og dårlige billleder.

Det er godt nok ikke på nettet, men hvis du kan undvære 140 kroner, har de i
Bog & Ide (i hvert fald på Fisketorvet i Kbh.) en stor bog der hedder
"Alverdens Katte" på tilbud, langt størstedelen af den går med at beskrive
racerne og der er over 700 flotte billeder (som der står på bagsiden... jeg
har ikke talt efter, men der er i snit cirka 3 pr. side så jeg tror på det
:)

Carsten Sørensen

Fra : Katrine Nederby

Dato : 21-10-02 15:22

"Katja Gøbel" <katja@[NOSPAM]goebelconsult.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere om racerne og se nogle gode billeder?? jeg har desværre kun fundet
> nogle sider med korte beskrivelser og dårlige billleder.

Hej Katja.

Har du været her:
www.racekatte.dk

Og ellers er der jo specialklubberne for de forskellige racer:
http://www.felisdanica.dk/dansk/special.htm

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-10-02 15:35

In article <ap10a6$1ola$1@news.cybercity.dk>, Katja Gøbel
> [...]

> mere om racerne og se nogle gode billeder?? jeg har desværre kun fundet
> nogle sider med korte beskrivelser og dårlige billleder.

Hej Katja

Jeg tror jeg ville starte hos alle specialklubberne, der hver især
"brænder" for en enkelt race og derfor gerne fortæller lidt mere om den

der er en lang liste med links her:
http://www.racekatten.dk/Page/racekatten/30/

Held og lykke med jagten fra Ann R - der sidder og skriver med besvær,
fordi jeg har en dybt og trygt sovende Donna-mis på skødet imens - det
er bare herligt...

Fra : Camilla Baird

Dato : 21-10-02 16:36

On 21/10/2002 15:43, in article ap10a6$1ola$1@news.cybercity.dk, "Katja
> [...]

> mere om racerne og se nogle gode billeder?? jeg har desværre kun fundet
> nogle sider med korte beskrivelser og dårlige billleder.

Det bedste du kan gøre er at låne Politikens Katte I Farver på biblioteket
(eller købe den hos boghandleren). Den giver dig en kort oversigt over mange
racer med billeder. Derefter kan du tage på udstilling - der er en i
Glostrup 2.+3.november - for at se racerne IRL. Snak med opdrættere der og
aftal at komme hjem til dem for at opleve deres race på hjemmebane - det vil
de fleste byde velkomment
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Jette

Dato : 21-10-02 20:59

"Katja Gøbel" skrev:
> [...]
fundet
> nogle sider med korte beskrivelser og dårlige billleder.

Du kan også kigge her:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/category_index.php?cat=12