cpu på pcchips m748lmrt
Fra : CarstenD

Dato : 21-10-02 14:40

Hej.

Er der nogen i gruppen, der ved hvad der er den hurtigste cpu, der kan
monteres på subj.

Mvh

Carsten

Fra : o&u

Dato : 21-10-02 15:22

On Mon, 21 Oct 2002 15:39:58 +0200, "CarstenD"
<carsten@espressokaffe.dk> wrote:

>Hej.
>
>Er der nogen i gruppen, der ved hvad der er den hurtigste cpu, der kan
>monteres på subj.

Det går til 1.1 GHz med noget coppermine. Det understøtter ikke
tualatin.

Coppermines er ikke til at få som nye mere.

http://www.pcchips.com.tw

mvh

John

Fra : CarstenD

Dato : 21-10-02 15:36

> Det går til 1.1 GHz med noget coppermine. Det understøtter ikke
> tualatin.
>
> Coppermines er ikke til at få som nye mere.
>
> http://www.pcchips.com.tw
>
> mvh

Tak for hjælpen.

Tør man spørge hvor på siten du fandt disse informationer?.

Mvh

Carsten

Fra : o&u

Dato : 22-10-02 08:17

On Mon, 21 Oct 2002 16:36:17 +0200, "CarstenD"

>Tak for hjælpen.
>
>Tør man spørge hvor på siten du fandt disse informationer?.

Det gjorde jeg ikke. Jeg søgte på google med en passende streng.

Man kan vist ikke lige finde manualen på deres site.

Men sikkert er det, at tualatin er fcpga2 og ikke pin-kompatible med
fcpga. Fcpga er coppermines. Jeg kan ikke lige finde ud af om
bundkortet supporter fsb 133 cpu'er. Men det må fremgå af manualen.
Chipset er xcel2000, dvs. det er pcchips eget hjemmebryggede. Dette
kan give problemer med installation af win2k og xp. Det er ikke helt
sikkert, de vil installere.

Men pcchips er blevet bedre siden. Nu hedder de ECS og er vist verdens
største bundkort producent.

mvh

John