Filmtitler søges - hjælp please - halvlang~
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-10-02 14:10

Hej allesammen.

Jeg læser lidt med her i gruppen en gang imellem, og *nu* vil jeg altså se
at få spurgt jer om I måske kan hjælpe mig med at hitte nogle filmtitler,
jeg lææænge har gået og funderet over.

Film 1:
For lang tid siden (- da jeg var teenager) så jeg på tv en film - det eneste
jeg husker umiddelbart er at det handler om en person, der, når han/hun
(mener det er en han) drømmer, ja, så bliver det til virkelighed.
Og så en scene (- mener det er slutscenen) hvor han er vågnet efter et
mareridt hvor han drømte noget i stil med at de daværende to supermagter,
USA og USSR - røg i totterne på hinanden og smed atomvåben i hovedet på
hinanden. Det kedelige ved hans drømme er, at når han vågner så står verden
stille - altså sådan at når han vågner så fryser verden og havner i
stilstand.
Han tør så til sidst ikke lægge sig til at sove fordi han er bange for at
missilerne - som man kan se hænger over jorden - skal forsætte og ramme
deres mål og ødelægge verden. Der slutter filmen. Kan hænde det er noget
Twilight Zone eller lignende?

Film 2:
- er nok lidt mere kompliceret - måske?
Det er en gammel gyser fra dengang da verden var i sort/hvid, (- sådan
husker jeg den ihvertfald - filmen! ), og det eneste jeg umiddelbart kan
huske er noget med en sygeplejerske der går ned i en kælder for at lukke et
klaprende kældervindue, og så er der vist nok noget med en trappe.

Film 3:
- jah hvordan dælen skal jeg beskrive den?
Det er med en eller anden amerikansk/britisk dværg - lille, blond, bebrillet
( Elton John-briller?) og i noget underligt tøj - rødt/lyserødt jakkesæt og
skjorte med flæser (- Gys!), og med halvlangt blondt hår, og så er der noget
med et orgel placeret i et underligt udseende rum. Det er det eneste jeg kan
huske.

Film 4:
Er noget rum-noget med Christopher Plummer som meget solbrændt rumvæsen der
ser ud som om han er blevet kørt over af en traktor i panden - han hedder
vist general Bang eller noget. Håbløst men underholdende.

Hvis I kan hjælpe mig med film/tv-filmtitler vil jeg godt nok blive glad!

Ogeh...er der nogen der ved hvor katten man kan få fat i Bjørneøen på dvd
henne? Kæresten har ledt som en vanvittig efter en dvd-version - og nu da
det snart er jul (!) var det jo en oplagt gaveide til ham.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Aragorn_dk (- som egentlig er en Aragine )

================
http://www.bmwmc.dk

Fra : Ole Kofoed

Dato : 21-10-02 14:24

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
et
> klaprende kældervindue, og så er der vist nok noget med en trappe.

Den har vi vist haft et par gange her i gruppen:

The Alfred Hitchcock Hour episode 81: 15/2 1965 An Unlocked Window

Mvh.

Ole

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-10-02 15:28

> [...]

>missilerne - som man kan se hænger over jorden - skal forsætte og ramme
>deres mål og ødelægge verden. Der slutter filmen. Kan hænde det er noget

Det lyder som Twilight Zone-episoden "A Little Peace and Quiet",
instrueret af Wes Craven. Hovedpersonen er dog en kvinde, som har en
medaljon, som kan stoppe tiden.

> [...]
>huske er noget med en sygeplejerske der går ned i en kælder for at lukke et
>klaprende kældervindue, og så er der vist nok noget med en trappe.

"An Unlocked Window" - Det nok mest berømte afsnit af Alfred Hitchcock
Presents.

> [...]
>med et orgel placeret i et underligt udseende rum. Det er det eneste jeg kan

The Phantom of the Paradise (De Palma)

> [...]
>ser ud som om han er blevet kørt over af en traktor i panden - han hedder
>vist general Bang eller noget. Håbløst men underholdende.

Star Trek VI. Han hed general Chang.
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Morten Steen

Dato : 21-10-02 16:34

> Det lyder som Twilight Zone-episoden "A Little Peace and Quiet",
> instrueret af Wes Craven. Hovedpersonen er dog en kvinde, som har en
> medaljon, som kan stoppe tiden.

Ja, sådan husker jeg den også. Hun kunne sige "Shut up", så stod verden
stille. Og "Start talking" og det kørte igen. Fanme klam. På den gode
måde...

> The Phantom of the Paradise (De Palma)

Ha-ha, fremragende beskrivelse af den evig-grimme Paul Williams.

> Star Trek VI. Han hed general Chang.

Jep. Absolut en af de bedste film i serien. (Og ja, jeg ER trekker!)

Morten

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-10-02 20:54

-snip en masse om de film jeg har spurgt om-

Hej igen.

Jeg siger mange tak for hjælpen og glædes over at det sørenme' ser ud til at
I har ret i alle fire film.

Nu mangler jeg bare at finde ud af hvor jeg kan få fat i Bjørneøen - og en
tilføjelse på ønskelisten: Ørneborgen - på dvd.
Kan I osse hjælpe med det? Det vil jeg blive ret glad for. Jeg er selv i
gang med at søge på nettet, men har ikke meget held med mig.

På forhånd atter tak for hjælpen.

Med venlig (- og imponeret!) hilsen

Aragorn_dk

Fra : Ole Kofoed

Dato : 21-10-02 21:30

> Nu mangler jeg bare at finde ud af hvor jeg kan få fat i Bjørneøen - og en
> tilføjelse på ønskelisten: Ørneborgen - på dvd.
> Kan I osse hjælpe med det?

De er endnu ikke udgivet på DVD.

Mvh.

Ole

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-10-02 22:10

*Piv!* Nå hvad - de kommer vel på eet eller andet tidspunkt.

Tak for svaret anyways.

MvH

Aragorn_dk