Pix 506 - hvordan får jeg den til at vise ~
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 21-10-02 14:07

Ja det lyder simpelt (og er det nok også)...

mvh
NHE

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-10-02 14:34

On Mon, 21 Oct 2002 15:07:00 +0200, "Niels Henrik Egebjerg"
<nhe@mail.dk> wrote:

> Ja det lyder simpelt (og er det nok også)...

wr t

-A
PS: Hvad var der galt med manualen?

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 22-10-02 05:09

> -A
> PS: Hvad var der galt med manualen?

Jeg må indrømme at jeg ikke kunne finde en direkte beskrivelse a dette.

Jeg har set kommando-ref. på cisco.com, men fokuserede på show-kommandoer.
Det er første gang jeg har med en Pix at gøre, og da den står et par tusinde
KM væk havde jeg ikke umiddelbart lyst til at lave en "write".

Men jeg kan se at PIX'ens sprog ikke minder specielt meget om IOS, så jeg må
nok igang med "manualen".

Tak for hjælpen.

NHE

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 22-10-02 06:00

> [...]

>KM væk havde jeg ikke umiddelbart lyst til at lave en "write".
>
>Men jeg kan se at PIX'ens sprog ikke minder specielt meget om IOS, så jeg må

Jeg kender ikke til CLI'et i PIX. Og selvom det måske ikke minder om
rigtig IOS - så er 'write terminal' en ret generel kommando, også
under IOS.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 22-10-02 11:09

> Jeg kender ikke til CLI'et i PIX. Og selvom det måske ikke minder om
> rigtig IOS - så er 'write terminal' en ret generel kommando, også
> [...]

Ja, for jer gamle hajer! Men jeg har taget en CCNA for et lille års tid
siden, og der er ikke noget der hedder write terminal. Der hedder den "show
running-config". Men nu da du gør opmærksom på det kan jeg da godt se den er
i oversigten.

Det eneste jeg har brugt write til er når man har ændret i konfigurationen
og vil gemme den. (i stedet for copy running-config startup-config ).

Jeg kan huske at instruktøren på CCNA-kurset frygtede den dag
write-kommandoen ville blive fjernet i IOS (han måtte iøvrigt slet ikke
nævne kommandoen på kurset - han skulle holde sig til de ny). Men sådan har
dem der udvikler IOS det vel også - så de fjerner den nok aldrig!

NHE

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-10-02 11:22

On Tue, 22 Oct 2002 06:08:53 +0200, "Niels Henrik Egebjerg"
<nhe@mail.dk> wrote:

> Jeg har set kommando-ref. på cisco.com, men fokuserede på show-kommandoer.

'show running-config' giver samme resultat.

-A