MS Windows
briani 27239
scanner problemer med HP Officejet pro 115~
Fra : Anders Meyer

Dato : 21-10-02 13:20

Hej Ng

Jeg har forsøgt alt, hvad jeg kan finde på af af- og geninstallation,
søgning efter hardware mm.

Den vil gerne skrive ud, men når man scanner, går den i baglås på
forskellige måder. Nogle gange kan den ikke se scanneren ("check at
scanneren er sat til og er tændt"), andre gange laver den bare en fejl eller
fryser/går i stå.
Nu er det også forsøgt at sætte et kortere kabel i - ingen forbedring.

Jeg har spurgt hos HP, som sendte et link til en installationsvejledning.
Den skal gennemgås fra bunden.

Har læst på HPs amerikanske websted, at flere andre har det samme problem og
at hverken HP eller Microsoft vil tage skylden/ansvaret for at få lavet en
driver.

Håber at der er nogle der kan hjælpe mig

-Anders

Fra : Morten C

Dato : 21-10-02 22:02

"Anders Meyer" <asmd@c.dk> wrote in message
> [...]
> forskellige måder. Nogle gange kan den ikke se scanneren ("check at
> scanneren er sat til og er tændt"), andre gange laver den bare en fejl

Du har selv lige her givet svaret på dine fejl...

Du benytter dig af en såkaldt TWAIN (Technology Without Any Interesting
Name), der tillige kører igennem en LPT-port, og skal emulere noget med
printerdriveren også.

Skal vi ikke bare sige - med fare for at blive anklaget for at misbruge
ukvemsord - kalde det for det værste lort, Gud som mand på 2 ben har
opfundet....
Det jeg tænker på her, er at du bruger din scanner gennem printerporten.
teknologien var interessant inden USB kom til, fordi scannere med egen
"scanner-port" (reelt en SCSI-controller) var *alt* for dyre da det var et
hit.

Gør dig selv, din hårfarve, blodtryk, nerveceller en stor tjeneste, arkiver
hardwaren lodret, og gå ud og invester 500 kroner i en USB-scanner.
Der oven i, får du tilmed bedre opløsning, bedre software, og en langt
hurtigere scanner.

//MortenC