Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nyt Kamera
Fra : Poul Carstens

Dato : 21-10-02 12:53

Hej,

Engelig har jeg fået råd til et nyt Spejlrefleks kamera, men er kommet i
tvivl om hvilken et det skal være.

Har indtilvidere være rigtig glad for mit gamle Nikon FE, men har ikke det
vilde optik som jeg vil beholde, så det SKAL ikke nødvendigvis være Nikon.

Jeg er ikke helt vild med AF, men det kan man vel bare slå fra??

Desuden er jeg usikker på om vi efterhånden er kommet dertil hvor man kan få
et digitalt spejlrefkelskamera i en god kvalitet og prisklasse.

Håber I kan hjælpe mig

På forhånd tak
Poul Carstens

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-10-02 13:07

On Mon, 21 Oct 2002 13:53:20 +0200, Poul Carstens wrote:

> [...]
>
>Desuden er jeg usikker på om vi efterhånden er kommet dertil hvor man kan få
>et digitalt spejlrefkelskamera i en god kvalitet og prisklasse.

Hvis du har et Nikon FE og ikke er vild med autofokus, forstår jeg
slet ikke at du absolut vil have et nyt kamerahus. Med FE har du både
halv- og helautomatisk belydningskontrol, frit valg mellem blænder-
eller lukkertidsprioritering, nedblændingsknap og hele tjavsen.

Med mindre dit hus er defekt, ville jeg bruge pengene til nogle lækre
objektiver, hvor hovedvægten lægges på kvalitet. Husk på, at det er
overvejende objektivet og fotografen der giver gode billeder - ikke
kamerahuset!

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Poul Carstens

Dato : 21-10-02 13:27

Huset fejler ikke noget, det er snarer min gamle objektiver.

Er bare usikker på hvor jeg kan få nogle andre og hvilke modeller der kan
bruges på mit FE.

/poul

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 21-10-02 14:20

"Poul Carstens" <bomb@city.dk> wrote in

> Huset fejler ikke noget, det er snarer min gamle objektiver.

Nikon / Nikkor optikker med manuelt fokus er ret billige for tiden (og må
formodes at blive ved med at være det..). Så jeg vil da give Kurt ret:
Hvorfor kaste sig ud i de overvejelser der følger med køb af nyt kamera, når
du kan nøjes med nogle nye optikker.

Check dba.dk og dk.marked.privat.foto gruppen

> Er bare usikker på hvor jeg kan få nogle andre og hvilke modeller der
> kan bruges på mit FE.

Der er sikkert en anden der kan hjælpe med et link her...

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP