installation af GD library
Fra : Pooh

Dato : 21-10-02 12:34

Hvordan får jeg GD-library til at fungere med PHP og Apache på Windows. Har
nogen en
fornuftig installationsvejledning?

Fra : Martin Seebach

Dato : 21-10-02 13:54

"Pooh" <peter_pooh@sol.dk> wrote in message
> Hvordan får jeg GD-library til at fungere med PHP og Apache på Windows.
Har
> nogen en
> fornuftig installationsvejledning?

Du lægger gd2.dll (el.lign) et passende sted og peger på den inden fra
php.ini (der er en udkommenteret linje du skal rette i -- noget med load
library.)

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Pooh

Dato : 22-10-02 09:52

> [...]
>
> Du lægger gd2.dll (el.lign) et passende sted og peger på den inden fra
> php.ini (der er en udkommenteret linje du skal rette i -- noget med load

kan du være mere specifik - der er ikke nogen gd2.dll fil i det udpakkede
arkiv, eller nogen anden dll for den sags skyld, og jeg kan ikke se nogen
udkommenteret library (kun for java.library=...)

Fra : Martin Seebach

Dato : 22-10-02 10:34

> kan du være mere specifik - der er ikke nogen gd2.dll fil i det udpakkede
> arkiv, eller nogen anden dll for den sags skyld, og jeg kan ikke se nogen
> udkommenteret library (kun for java.library=...)

I php.ini: sektionen Paths and Directories, har du en linje:

; Directory in which the loadable extensions (modules) reside.
extension_dir = c:\php\

Check i dette katalog om du har nogle .dll filer, f.eks. php_gd2.dll.

Længere nede, i sektionen Dynamic Extensions, finder du linjen

;extension=php_gd2.dll

og fjerner ; i starten af linjen.

Hvis ikke du har dll filen, ligger den i "PHP 4.2.3 zip package" på
http://www.php.net/get_download.php?df=php-4.2.3-Win32.zip

--
Venlig hilsen
Martin Seebach