Afstand mellem <ul>-blokke
Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 21-10-02 12:33

Jeg har engang i tidernes morgen anvendt koderne til tråde-forum,
som er angivet her på html.dk, hvor der anvendes <ul> og <li>. Og
det virker helt fint.

Men jeg vil gerne have afstanden mellem trådene reduceret, og den
skal være ensartet. Jeg bruger lige nu :

ul {margin-top:0px; margin-bottom:-5px;}

Men her støder jeg ind i det problem, at afstanden mellem trådene
varierer efter trådenes længde (antal indlæg).

Hvordan får jeg dette problem ryddet af vejen?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-10-02 12:39

Philip Nunnegaard skrev:

> Jeg har engang i tidernes morgen anvendt koderne til tråde-forum,
> som er angivet her på html.dk, hvor der anvendes <ul> og <li>. Og
> det virker helt fint.

Øhm - du skriver på usenet (uanset om det foregår gennem en webside
på fx html.dk). Der er mange andre måder at tilgå usenet på end
html.dk. Du kan derfor ikke regne med at andre vil vide hvordan
noget ser ud på html.dk.

> Men jeg vil gerne have afstanden mellem trådene reduceret, og den
> skal være ensartet. Jeg bruger lige nu :
>
> ul {margin-top:0px; margin-bottom:-5px;}

Style på <ul> vil påvirke lister som helhed - men ikke de enkelte
listeelementer.

> Men her støder jeg ind i det problem, at afstanden mellem trådene
> varierer efter trådenes længde (antal indlæg).

Jeg vil foreslå dig at eksperimentere med tilsvarende styles på
<li>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 21-10-02 13:26

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> på fx html.dk). Der er mange andre måder at tilgå usenet på end
> html.dk. Du kan derfor ikke regne med at andre vil vide hvordan

OK - det havde jeg ikke lige tænkt over.
Scriptet, som jeg har anvendt, kan ses på adressen
http://www.html.dk/scripts/asp/00015/

> Jeg vil foreslå dig at eksperimentere med tilsvarende styles på
> <li>.

Det har jeg prøvet.

Lige nu eksperimenterer jeg med at lave tilsvarende effekt med <dl> og
Det bliver en anelse bedre, men stadig med for stor afstand mellem
trådene.