WinXP shares som ikke kan tilgås
Fra : Henrik Jensen

Dato : 21-10-02 12:03

hej NG,

jeg har en WinXP Home Edition med en delt mappe.

Denne mappe vil jeg gerne map´e på de andre computere i netværket, og det
plejer såmænd også at fungere. Men det gør det pludselig ikke længere...

Når man prøver at tilsluttet netværksdrevet fra en anden pc (også winXP
H.E.) kan man godt browse sig frem til sharen (altså den før omtalte delte
mappe), men når man så klikker 'Udfør' får man at vide at den ønskede share
ikke kan findes.

De berørte computere er i samme workgroup, har hver deres navn og kan godt
pinge hinanden.
Så vidt jeg kan se, er der ingen firewall på nogen af dem, og de kan begge
komme på internettet via det selvsamme LAN.

Hvordan fejlsøger jeg videre..?
Er der nogen logs i WinXP man kan granske i denne sammenhæng?

Pft

/henrik