Hej "Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk>
Og mange tak for svar.
> Hos os betales der for at forlænge aftalen, da det er i virksomhedens
> interesse at systemer som har kontakt med resten af firmaet, eller
muligvis
> repræsenterer virksomheden er beskyttet.
Denne politik er jeg enig i, som værende den rigtige.
> Kravet til Antivirus softwaren har været et mærke som er med når der sker
> ting i virusverdenen. Forstået på den måde at vi ikke ønsker en leverandør
> der kan levere et fix om 20 timer efter en mulig outbreak, når andre kan
> levere den 10 timer tidligere.
Også særdeles enig heri
> Desuden var et mindre krav overvågning. Løsningen vi valgte gav mulighed
> for at klienterne rapporterer deres aktivitet tilbage til en server, samt
> bliver opdateret med regler og patterns herfra. På den måde har
> administratorer mulighed for at overvåge maskinerne, om de er fuldt
> opdateret og om de er stødt på en virus.
Og dette punkt er interessant. Hvad software snakker vi om her rent
løsningsmæssigt.
Er der en klar skriftlig aftale mellem virksomhed og medarbejder, overvåger
I alt trafik på den private pc. Hvordan sikrer du dig, at hjemme pc´erne
rent faktisk
er sat op til at hente nyeste opdateringer...aflæser du det og giver besked.
Jeg er spændt på lidt omkring den praktiske håndtering....du kan jo evt.
bare
tale i generelle vendinger samt hvilken softwareløsning , der skal til -
også på
serverside.
Mange hilsener Torben Brøndum