MS Windows
briani 27239
[Win XP] Måling af netværkstrafik
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-10-02 08:26

Det netværk jeg er tilknyttet har pludselig fået begrænsning på den
mængde data man "må" hente pr. måned. Derfor er jeg interesseret i at
finde et program, der kan fortælle mig, hvor meget jeg samlet
henter/sender via mit netkort. Der er dog følgende krav:

Det skal kunne enten give informationer om trafikmængde på portniveau
eller om trafikken til og fra en bestemt proxy/server.

Altså skal det kunne besvare spørgsmål som

* hvor meget data hentes/sendes via http-proxy ?
* hvor meget data hentes/sendes til/fra forskellige news-servers ?
* hvor meget hentes/sendes fra specifikke FTP-servere - eller port
21 generelt.

Jeg har kigget på Netstat Live [1], men det kan kun give mig den samlede
trafik - og ikke differentieret som jeg ønsker det.

Hvor finder jeg dette program ?

[1] http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm

xPost til dk.edb.system.ms-windows og dk.edb.internet.software.
FUT: dk.edb.system.ms-windows

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Mariusz C

Dato : 21-10-02 11:07

DU Meter!
www.dumeter.com

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-10-02 16:20

Mariusz C wrote :

> DU Meter!
> www.dumeter.com

hej Marius,

Nu har jeg hentet programmet, og jeg har lige et spørgsmål til dig:

Hvordan sætter jeg den op til enten at

* fortælle mig, hvor meget trafik jeg modtager via min web-proxy eller
* fortælle mig, hvor meget trafik jeg sender/modtager på port 21 eller
* fortælle mig, hvor meget jeg har downloadet fra news.dtu.dk ?

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-10-02 16:57

Mariusz C wrote :

> DU Meter!
> www.dumeter.com

nå, nu har du haft 1½ dag til at svare mig, og jeg kan her afsløre svaret
på mine spørgsmål:

<Hvordan sætter jeg den op til enten at
<
<* fortælle mig, hvor meget trafik jeg modtager via min web-proxy eller
<* fortælle mig, hvor meget trafik jeg sender/modtager på port 21 eller
<* fortælle mig, hvor meget jeg har downloadet fra news.dtu.dk ?

Svaret er: Det kan man ikke !

Med andre ord har du spildt min tid på at hente, installere og afprøve
programmet - blot fordi du ikke gider at læse mit indlæg før du svarer.
Det er fint, at du forsøger at hjælpe, men når du nu tilsyneladende ikke
ved, hvad den software du anbefaler rent faktisk er i stand til, så kunne
du i det mindste skrive dette samtidigt.

Dårlig hjælp er ikke (altid) at foretrække fremfor ingen hjælp.