Siemens Gigaset 3030 fejl mod håndsæt
Fra : Henrik Sørensen

Dato : 26-02-01 19:53

Hej!

Vi har nogle periodiske problemer med en Gigaset 3030 og jeg vil godt vide
om der er andre der har oplevet det samme (inden den bliver smidt til rep. -
den er jo svær at undvære). I.flg. Siemens support skal den en tur ind..

Problemet er at vi nogle gange ikke kan få/høre klartonen i håndsættene. Man
kan i denne situation godt ringe op, og modparten kan fint høre en. Man kan
bare ikke høre hvad de siger. Dvs. det virker kun envejs.
Ligeledes hvis der bliver ringet, så ringer håndsættet fint men vi kan ikke
høre modparten.

Vi oplever også at dette sker midt under en samtale hvor vi ikke længere kan
høre modparten. Dette er måden vi mest oplever fejlen på.

En ret sikker måde at løse problemet på - i en periode - er at tage strømmen
fra 3030 telefonen, sætte strøm til igen og køre "installations hjælpen"
igennem. Så kan det virke fra nogle dage til nogle uger.

Nogle med tilsvarende oplevelser ?

Mvh. Henrik Sørensen

Fra : The Healer

Dato : 26-02-01 23:47

Hej

Er det alle håndsæt det er galt med, eller kun et ?

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 01-03-01 22:23

Hej!
Nej jeg har 2 håndsæt og problemet er der med begge. Jeg har endda haft lånt
et 3. hvor problemet også var tilstede. Derfor er vi ret sikre på at fejlen
er i 3030 telefonen.

Mvh.
Henrik Sørensen

Fra : MJ

Dato : 27-02-01 08:37

> [...]
> bare ikke høre hvad de siger. Dvs. det virker kun envejs.
> Ligeledes hvis der bliver ringet, så ringer håndsættet fint men vi kan

Jeg har oplevet noget lignende med min 3030 og 3000-comfort.
Hvis jeg løfter røret på 3030 melder den "Fejl" i displayet og der er ingen
klartone. Der er ligeledes ingen klartone på det ekstra håndsæt. Jeg har dog
ikke prøvet at føre en samtale mens fejlen var der.

> [...]
> fra 3030 telefonen, sætte strøm til igen og køre "installations hjælpen"
> igennem. Så kan det virke fra nogle dage til nogle uger.

Lige præcis..
Jeg har dog kun oplevet det 2 gange på ca. 1 år.

Jeg vil gerne høre fra dig, hvis du finder fejlen og evt. en løsning.

Mvh.
Morten Jensen
morten.jensen@detail.dk