Ordentligt orkester
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-10-02 05:11

Hvor mange medlemmer mener i der skal være i et orkester for at de kan være
sig selv bekendt. Jeg
tænker på gedigne krobalsorkestre. Nu har "Kim og Hallo" og "Tonight" jo 5
medlemmer i deres
orkestre, men der er også nogle som kun har 3 medlemmer.
Hvis nu et orkester skal spille til et krobal og have de almindeligt
brugte instrumenter med og det skal være almindelig accepteret som et
orkester blandt fagfolk. Hvor mange skal der så være med. Er 3 ikke for
lidt. Eller kan de godt springe rundt skifte mellem instrumenter?,; f.eks.
keyboard og saxofon. Ham på trommer kan i hvert fald ikke lave andet. Så 2
man er da helt udelukket, hvis der ikke skal snydes.

ALTSÅ: Hvad mener fagfolk indenfor populærmusikken (dansktopmusikken)?. Har
den flyvende hotdogs et bud. Men også gerne andre bud fra andre.

Hilsen Åge

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 21-10-02 07:52

Hej Åge
I både danske, svenske, norske og tyske danseband er det vist mest
almindeligt er man er mindst 4-5 stykker. Altså trommer, bas, guitar,
klaver/keyboard, sang og måske saxofon.
Ofte spiller saxofonisten også andre instrumenter og det gør sangeren som
regel også.

Men lad dig ikke narre...
Næsten alle gør det du kalder "snyder"...dvs de bruger automatikken
indbygget i keyboardet, til at lægge ekstra fyld på. Eller bruger midi (
populært sagt: et lille computerprogram) til at styre et eller flere lydkort
og eller kormaskiner, der lægger feks. flydestemmer på, og samtidigt styrer
scenelys, indtælling til trommeslager og meget andet.
Der er andre, - også større orkester, der bare synger til, mens midifilen
sørger for al musikken incl feks den ekvilibristiske guitarsolo. = en slags
hel eller delvis playback.

Hvorfor de bruger computermusik?.... Mange danseband-fans bliver dybt
utilfredse hvis orkesteret på scenen, ikke lyder som det gør på pladen.
Diverse computerprogrammer kan netop give ret meget af den lyd, som CD'en
byder på.

Snyd?- tja, der er jo heller ikke nogen der vil betale for at der står et
helt bigband på scenen, bare fordi Kandis spiller op til dans på den lokale
kro. Så ville entrebillettens pris vist komme alt for højt op.

/ Søren og Anette
--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Troels

Dato : 21-10-02 12:14

> Hvor mange medlemmer mener i der skal være i et orkester for at de kan
være
> sig selv bekendt. Jeg
> tænker på gedigne krobalsorkestre.

Hvis vi taler om dansktopgrupper mener jeg at 0 medlemmer må være det
optimale....

/Troels

Fra : Ole Damgaard

Dato : 21-10-02 13:06

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis vi taler om dansktopgrupper mener jeg at 0 medlemmer må være det
> optimale....
> /Troels

nu lyder du lissom Åge med modaat fortegn

Fra : Troels

Dato : 21-10-02 22:49

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse

> "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> nu lyder du lissom Åge med modaat fortegn

Jeg siger tak

/Troels

Fra : -V-

Dato : 21-10-02 22:57

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> wrote in message

> "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> nu lyder du lissom Åge med modaat fortegn

....gående mod 'uendeligt klog'...? (hvordan fanden det end skal skrives
matematisk. Noget med "limes [uendeligt klog]"...)

-V-

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 22-10-02 00:16

-V- wrote:
> ...gående mod 'uendeligt klog'...? (hvordan fanden det end skal
> skrives matematisk. Noget med "limes [uendeligt klog]"...)

Man kan også gøre det lidt hurtigere:

lim(x^x), x->inf

FUT: Ehm... any ideas? Nevermind. Denne diskussion er nok ikke meget
længere

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 22-10-02 14:32

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote:

>"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>være
>
>Hvis vi taler om dansktopgrupper mener jeg at 0 medlemmer må være det
>optimale....

Touche

-breiler

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-10-02 21:01

Åge Halldorsson wrote:
> Ham på trommer kan i hvert fald ikke lave andet.

Det gik da i grunden ikke helt så tosset for Genesis?!

Kim Jensen
R2DVD.com - find de billigste DVD'er i Danmark

Fra : -V-

Dato : 21-10-02 21:06

"Kim Jensen" <kim@litewerx.dk> wrote in message

> Det gik da i grunden ikke helt så tosset for Genesis?!

Eller The Eagles.

Eller The Band.

-V-

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 22-10-02 14:33

>Det gik da i grunden ikke helt så tosset for Genesis?!

Stewart Copeland kan både spille trommer og synge samtidigt.

Btw er der vist et heavyband hvor trommeslagere har en arm, hvilken gruppe?

-breiler

Fra : -V-

Dato : 22-10-02 14:38

"Mikkel Breiler" <mibm@image.dk> wrote in message

> Stewart Copeland kan både spille trommer og synge samtidigt.
>
> Btw er der vist et heavyband hvor trommeslagere har en arm, hvilken
gruppe?

Def Leppard. Rick Allen.
Men han kan ikke synge.

-V-

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-10-02 16:34

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db554b6$0$3395$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

SV: Genesis???

SV: ???

Hilsen Åge

Fra : Jesper Barrit

Dato : 22-10-02 18:59

Åge Halldorsson wrote:
> SV: Genesis???

> SV: ???

Flot, Åge, du er virkelig en "musikekspert", som du kalder dig selv. Dine
indlæg var ellers så underholdende for nogle måneder siden, men er nu bare
irriterende. Du er, som den eneste, nu i mit killfilter.

Mvh Jesper Barrit

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-10-02 14:31

-V- wrote:
> "Mikkel Breiler" <mibm@image.dk> wrote in message

> Def Leppard. Rick Allen.
> Men han kan ikke synge.

Til gengæld kan han heller ikke spille trommer!

-Sune

Fra : Karsten Strandgaard ~

Dato : 22-10-02 14:39

Mikkel Breiler wrote:

> Stewart Copeland kan både spille trommer og synge samtidigt.
>
> Btw er der vist et heavyband hvor trommeslagere har en arm, hvilken gruppe?

Def Leppard. Et faktum udødeliggjort af Blodhound Gang i "Why's
Everybody Always Pickin' On Me?":
http://www.azlyrics.com/lyrics/bloodhoundgang/whyseverybodyalwayspickinonme.html

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen