Internet på mobilen.
Fra : Martin Harregaard

Dato : 20-10-02 21:03

Hej NG.

For svigerfar, som står og skal til udlandet (Bornholm) i 14 dage, skulle
jeg sætte hans mobil og en bærbar PC op, så han kunne hente post i de 14
dage. Uanset hvad jeg gør og ikke gør, er der intet der virker.

Jeg fik senere den idé at man kunne sætte wap op på den, men her spiller en
masse forskellige ting ind.
Han er kunde hos debitel, som vist nok er koblet op via Sonofon, hans e-mail
er en TDC konto (120010......). Var inde på TDC's hjemmeside, og fik
tilsendt en systemindstilling til mobilen, fik den gemt og forsøge derefter
at koble op via Wappen. Blev mødt af tonen der fortæller nummeret er ikke i
brug. Ringer jeg nummeret op manuelt, får jeg fat i et modem... hvorfor kan
wappen så ikke?

Det samme gør sig gældende med opkoblingen via den bærbare PC, den melder
også ukendt nummer, men ikke når jeg ringer manuelt.

Men kan det overhovedet lade sig gøre at være debitel kunde, hente post via
wap, som er koblet op via TDC, derefter hente sin post som ligger hos TDC?

Telefonen der er tale om er en Nokia 6250.

Hvordan får jeg den til at virke med den bærbare, hvis wap hentningen ikke
er den bedste?

På forhånd tak for hjælpen.

Martin

P.S. Håber ikke dette indlæg er lagt forkert, skulle det være det, så fortæl
mig venligt hvor det skal ligge! (Er ikke så habil med News.)