MS Windows
briani 27239
Problemer med genveje efter inst. af HD
Fra : Lars Beck

Dato : 20-10-02 20:57

Hej Alle.
Jeg har haft en HD midlertidig mont. i min maskine og nu er mine genveje
gået i kage. Windows Installer skriver af programmet skal inst. igen. Hvis
jeg kører programmerne direkte fra inst. mapperne er der ingen problemer.
Mine harddiske sidder som de skal, dem har jeg ikke haft ude.
Den midlertidige disk sad som master på IDE2.
OS Windows 2000

Findes der en nem løsning...jeg er ikke meget for at skulle installere alle
mine programmer igen.

Lars

Fra : Ole C

Dato : 20-10-02 23:32

Lars Beck skrev blandt andet:

> Hvis jeg kører programmerne direkte fra inst. mapperne er
> der ingen problemer.
> Findes der en nem løsning...jeg er ikke meget for at skulle
> installere alle mine programmer igen.

Det er da bedst at installere programmerne oveni igen, men hvis genvejene
stadig eksisterer men bare ikke virker, så plejer man jo selv at kunne
dirigere dem hen hvor de skal pege.
Du kan også selv oprette genveje til programmerne - enten via
Proceslinien>Egenskaber>Menuen Start - eller ved at trække .exe-filen fra
den pågældene mappe til Menuen Start eller Skrivebordet eller hvor du vil
have den.

--
vh
Ole C

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-10-02 00:19

"Lars Beck" <lars.beck@_REMOVE_mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> OS Windows 2000
>
> Findes der en nem løsning...jeg er ikke meget for at skulle installere

Det må være dine drevbetegnelser (c,d,e osv) der er gået i udu, fordi du
havde den harddisk i.
Ret det ved at højreklikke på din genvej og vælg egenskaber. Så kommer en
boks frem, hvor du kan se, hvilken harddisk filen peger på.
Den peger måske på E:\en masse tekst
og skal nu pege på D:\en masse tekst.
Så ændrer du bare E til D.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-10-02 00:22

"Lars Beck" <lars.beck@_REMOVE_mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Findes der en nem løsning...jeg er ikke meget for at skulle installere
> [...]
Nu kender jeg ikke Windows 2000, men et eller andet sted kan du også ændre
dine drevbetegnelser. Så der kan du evt. også bare ændre dit D drev til at
være E drev. Så har du rettet alle genvejene til i et hug og skal ikke bruge
min anden henvisning.
Du må jo kunne se, hvad det er der er gået gal i rækkefølgen af bogstaver
for harddiskene.

Kurt