2 comp. der ikke kan "finde" hinanden.
Fra : Morten Colsted

Dato : 20-10-02 20:41

hej....

Jeg har to computere som begge kan gå på nettet, men som jeg ikke kan få til
at finde hinanden i mit eget hjemmenetværk.....HJÆLP.

Jeg har Teledanmark bredbånd med 2 dynamiske IP-adresser. 1 switch som er
forbundet med mit modem og derfra deler ud til begge computere.

Computer 1 har Win Me og computer 2 har Win XP home. På begge maskiner er
der firewall.

Jeg håber på at der er mulighed for at få dem til at finde hinanden uden at
skulle stoppe firewalls da jeg gerne vil sikre mine computere lidt, begge
har jo direkte adgang til nettet.

Håber at det er nok oplysninger til at komme med nogle bud ellers må jeg jo
efterfølgende give Jer de oplysninger der er brug for.....

Med venlig hilsen Morten Colsted.

Fra : Calle.

Dato : 21-10-02 05:44

Morten Colsted wrote:
> [...]
>
> Håber at det er nok oplysninger til at komme med nogle bud ellers må
> jeg jo efterfølgende give Jer de oplysninger der er brug for.....

er du sikker på dine IP numre ligge i samme område

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Ivan

Dato : 21-10-02 18:14

"Morten Colsted" <colsted@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> hej....

men som jeg ikke kan få til
> at finde hinanden i mit eget hjemmenetværk.....HJÆLP.

Har du sat protokoller op, IPX/SPX elle Netbuei.??
Har du på XP-maskinen oprettet Me-maskinen som bruger?? Hvis ikke kan
maskiner ikke se hinanden.

Fra : sVenD

Dato : 26-10-02 22:53

Jeg har samme problem med XP. Jeg har 3 PCer i m. switch, 2xXP og 1xMe. De
to XPer kan ikke se hinanden men kan se Me, Me kan se alle. Netbeui
installeret.

Fra : complex@pc.dk

Dato : 27-10-02 07:32

NetNEUI er din ven

> [...]