<object> i IE
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 20-10-02 20:47

Jeg skal indlejre en HTML-/PHP-side i en anden HTML-/PHP-side og har
besluttet at bruge <object> i stedet for <iframe>, da jeg bruger XHTML
1.1. Problemet er, at Internet Explorer laver en ret tydelig ramme
(inkl. scrollbars) rundt om objektet. I Mozilla/Netscape 7 er der ingen
problemer. Jeg kan ikke fjerne rammen med CSS (border: 0px) eller med
border='0' i <object>-koden. Det virker som om, IE ikke sætter en ramme
på, når der f.eks. er tale om billed- eller lydfiler - men desværre
sætter den altså en ramme rundt om HTML-sider - også selvom siden ikke
fylder for meget i forhold til width og height-angivelserne. Er der
noget, man kan gøre ved det?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-10-02 05:15

Har du prøvet med "overflow: hidden;" i dit styleSheet?

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-10-02 09:35

Jens Peter Karlsen wrote:

> Har du prøvet med "overflow: hidden;" i dit styleSheet?

Det virker desværre ikke.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-10-02 12:24

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Det virker desværre ikke.

Jeg troede, at det var i det dokument, hvori <object> ligger, man skulle
ændre noget. Det viser sig, at man skal ændre den fil, som bliver
indlejret i <object>. Skriver man border: 0px og overflow: hidden i den
fil, så virker det.

Tak for hjælpen, Jens.

Fra : Dino

Dato : 21-10-02 17:23

Den 20-10 2002 skrev Jonas Koch Bentzen i dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg skal indlejre en HTML-/PHP-side i en anden HTML-/PHP-side og har
> besluttet at bruge <object> i stedet for <iframe>, da jeg bruger XHTML
> 1.1.

Hvordan er det mulig at udskifte objektet (html-dok), ved klik på en link?
Jeg har ikke fundet ud af det endnu.

<object id="mainframe" data="side1.html" type="text/html">
</object>

--
Dino

Mine scripts og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-10-02 17:31

Dino wrote:

> Hvordan er det mulig at udskifte objektet (html-dok), ved klik på en link?

Jeg har forsøgt med mange forskellige ting (bl.a. objektnavn.data =
"side.html" og objektnavn.setAttribute("data", "side.html"). Ingen af
delene virker i hverken Mozilla, Netscape 7, Internet Explorer eller
nogen andre browsere.

Løsningen har for mig været at opbygge et nyt <object> vha. DOM (og evt.
fjerne det tidligere <object>):

// Fjerner det gamle <object> helt, eftersom det ikke virker bare at
// ændre data-atributten:
enDiv.removeChild(document.getElementById("tidligereObject"))

// Tilføjer et nyt <object>:
objekt = document.createElement("object")
objekt.setAttribute("data", "side.html")
enDiv.appendChild(objekt)

enDiv er den div, som <object> skal befinde sig inde i.

Fra : Dino

Dato : 21-10-02 21:55

Den 21-10 2002 skrev Jonas Koch Bentzen i dk.edb.internet.webdesign.html:

> Løsningen har for mig været at opbygge et nyt <object> vha. DOM (og evt.
> fjerne det tidligere <object>):

Mange tak for dit svar, men jeg er ikke nået op på det niveau, endnu. Så
jeg holder mig til iframe og xhtml transitional, ind til videre... ;0)