110 Billeder
Fra : Michael Tidemand

Dato : 20-10-02 17:23

Hej Hej

Jeg har indscannet 110 billeder fra min farfar´s tid, kender i nogle af dem
eller kan i kende stederne.
Jeg har ikke så meget data på menneskerne, men jeg ved at det er min farfar
Otto Tidemand nielsen og farfar´s bror og Anna Margrethe Nielsen mor og far
Niels Peter Christian Nielsen 8. feb 1881.

www.michael-tidemand.dk

Spændene om der kommer noget tilbage.

Michael Tidemand

---

Fra : K. Thidemann

Dato : 20-10-02 18:20

On Sun, 20 Oct 2002 18:22:59 +0200, "Michael Tidemand"
<michael.tidemand@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>Otto Tidemand nielsen og farfar´s bror og Anna Margrethe Nielsen mor og far
>Niels Peter Christian Nielsen 8. feb 1881.

Hej Michael

Dejligt med så mange flotte billeder !
Hvilken by/byer befinder vi os i ?
Måske står bynavnet angivet sammen med fotografens navn ?

Mvh
K. Thidemann

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 20-10-02 19:53

"Michael Tidemand" skrev i en meddelelse

> [...]
far
> Niels Peter Christian Nielsen 8. feb 1881.

Ja det er da spændende, for det er en masse fine billeder. Nu ved jeg ikke
hvordan de ser ud på en 19-tommer skærm for jeg har kun en 14 tommer.

Men jeg tror at hvis jeg varf i stand til at lave sådan en side, som du har
gjort dér, så ville jeg vælge 4-5 stykker af de allerskarpeste, forstørre
dem op og så lade folk klikke sig ind på den - og se om nogen SÅ kunne
genkende een eller flere personer.

Og jeg ville gøre det med de næste og de næste også. At du i een e-mail
sender flere adresser man kan klicke på vil ingen jo have noget imod, da
vi alle er interesserede i at finde flere aner.

Ideen er meget fin og fortjener at give resultat.

Held og Lykke

Hilsen Ruth

Fra : Philip Kofoed

Dato : 21-10-02 01:23

Hej Michael,

Jeg kender ikke en eneste af personerne, men kan se at Flere af billederne er
taget af fotograf Fr. Søndenbro.
Han startede i 1876 og var aktiv i hvert fald indtil 1905.

E. Langhoff var fotograf på Vesterbrogade 56 fra 1893-1900.

Så har du da et par årstal som måske kan være til hjælp i din videre søgen.

mvh
Philip Kofoed

Fra : Hugh Watkins

Dato : 25-10-02 00:18

"Philip Kofoed" <kofoed@tiscali.dk> wrote in message news:3DB348FF.1CBE50EA@tiscali.dk...
> [...]
>
> E. Langhoff var fotograf på Vesterbrogade 56 fra 1893-1900.
>
> Så har du da et par årstal som måske kan være til hjælp i din videre søgen.

Attelier Promenade
Fredericksberg Gade 19 Kbhn

det er starten av Stroget ved Rådhus Plads Kbhn

Vis det til Tojhusmuseets folk.

Eller Castellets Museet

21 Regiment http://www.michael-tidemand.dk/gammel_foto_28.jpg
Krigen i 1864 ???????

Den danske hær, 1. februar 1864 www.milhist.dk/org/1864_1_dk.htm

snipped
3. Division - generalmajor Steinmann

7. Brigade - oberst Müller

1. Regiment - oberstløjtnant Beck
11. Regiment - major Rist

8. Brigade - oberst Scharffenberg

9. Regiment - oberstløjtnant Tersling
20. Regiment - oberstløjtnant Scholten

9. Brigade - oberst Neergaard

19. Regiment - oberstløjtnant Færch
21. Regiment - oberstløjtnant Nielsen

*****************

MINEFART..

http://www.michael-tidemand.dk/gammel_foto_74.jpg

"Konkurence" Ateleriet Christianshavn

mouski 1890 ved pynt styleart

også kigge forbi Bymuseet i Kbhn

Hugh W

Fra : Torben Aastrup

Dato : 21-10-02 09:41

"Michael Tidemand" <michael.tidemand@adslhome.dk> wrote in message news:<3db2d7ff$0$28827$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> Otto Tidemand nielsen og farfar´s bror og Anna Margrethe Nielsen mor og far
> Niels Peter Christian Nielsen 8. feb 1881.

Hej Michael

Til brug for tidsbestemmelse af de professionelt optaget billeder, kan
du bruge Ochsner, Bjørn: Fotografer i og fra Danmark til og med år
1920.

Eksempelvis siger bogen om en af dine fotografer: Joh. Frederik
Søndenbro, at han virkede på adressen Vesterbrogade 63 fra 01-10-1876
til 1920.

Men ofte har fotograferne kun lejet sig ind på en given adresse i en
kort årrække, hvilket omvendt betyder, at et billede med fotografens
adresse kan tidsbestemmes inden for et kort interval.

Med venlig hilsen

Torben Aastrup